Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Polerowanie pokrywy M50B25 NV


Szpadyzor71

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka! :D

Będę ściągał czapkę i chcę coś zrobić z pokrywą. Najpierw myślałem, żeby ją pomalować ale teraz wpadł mi do głowy pomysł, że można ją wypolerować. Ktoś wie jak się za to wziąć? Jakie papiery i jakiś autosol czy coś w ten deseń? I tak btw to ktoś wie z czego jest czapka w tym silniku M50B25 NV, tak jak blok, żeliwna czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywa jest z amelinium (jakiś twardy stop).Musisz usunąć farbę papierem ściernym o różnej gradacji lub spróbuj specjalnym preparatem do usuwania starych powłok lakierniczych w postaci żelu.Autosol polecam do polerowania jednak powierzchnia musi być w miarę gładka i wymagać to będzie trochę pracy8)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę już o tym poczytałem i trochę roboty z tym jest ale myślę, że warto, efekt będzie lepszy niż farba. ;) A takie pytanko jeszcze, bo chyba będę to robił pod chmurką i czym najlepiej zabezpieczyć zawory (bo zakładam, że w jeden dzień tego nie ogarnę :P ) żeby się nic tam niepożądanego (koty, kuny itp.) nie dostało? Jakiś stretch czy folia spożywcza wystarczy? Czy lepiej nie ryzykować i znaleźć miejscówkę z daszkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to warto odrazu zrobić głowice :P
Pod chmurką w lutym :D

Spadyzor czytasz mi w myślach też mam zamiar się zabierać za identyczną operację tylko że w silniku M52, pokrywa też aluminiowa. Myślałem że m50 cały jest w żeliwku.

Podobno dobry sposób to nasadki na wiertarkę/wkrętarkę takie do szlifowania, oczyszczania powierzchni.

Jak będziesz pierwszy to daj znać jak wyszło i jak to teraz wygląda bo u mnie klamoty leżą w pokoju i czekaja tylko na chwilę wolnego czasu.

Zabezpieczenie silnika - worek na śmieci 120l rozcięty, położony na silnik i przewiązany sznurkiem :D ja tak zrobię.

Z ciekawości uszczelki na śrubki kupiłeś?

Edytowane przez ponury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym ciągle zastanawiam ale jakoś brak mi pomysłu na kolor. Gdybałem coś nad czarnym(malowanym proszkowo w połysku) potem zastanawiałem się czy plastikowa pokrywa by pasowała z nowszego silnika do starej em pięćdziesiątki dwójki. Na końcu zastanawiałem się nad sprayem wysokotemperaturowym w kolorze oryginalnej farby (aluminium? u mnie kolor dekla jest lekko złotawy).

Opcji tak wiele a na necie prawie same zdjęcia dekli w kolorach tęczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi sie wydaje ,ze nawet jak wypolerujesz sobie cala czapke to i tak skonczysz na czarnym macie:)

W M50 widocze jes tylko wybrzuszenie na lancuch rozrzadu i tylko to oddaje efekt.(to ze bedziesz meczyl sie by polerowac miejsca wokol kanalow na swiece i plaszczyzny pod cewkami to juz nie ma znaczenia).

Kazda wypolerowana czesc to pewien klopot w utrzymaniu porzadku(w komorze silnika roznice temperatur i wilgotnosci to spora jazda z ustawicznym polerowaniem).

W mojej ocenie patrzac na otwarta komore z silnikiem M50 to wypolerowanie tylko czapki to jakby do szadola i BH wrzucic chromowane nerki.

Wypadalo by przepolerowac kilka innych widocznych elementow(widzialem m50 z wypolerowanym deklem(oslona lancucha rozrzadu),pokrywka filtra oleju razem z podstawa i wypolerowanym aleternatorem.

Wtedy osiagnieto spore i pewnie zalozone wrazenie)

Wiadomo ze robisz biala pod siebie a nie pod kolege wiec zadzalasz jak zadzalasz i nie twierdze ze 90% ludzi jest raczej leniwych (wlacznie ze mna) ale wydaje mi sie ze polerowanie po niedlugim czasie zacznie Cie zwyczajnie irytowac i bedziesz "lecial po lebkach"(a jeszcze bardziej irytowac bedzie niedopolerowana czapka)

Czasem zaluje ze mam polerowane parapety z MSII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jedyne co mnie zastanawia to jak to będzie pasować do mojego auta, nie planuje chromu więc to może być kwestia sporna. Wiem, że kupa przy tym roboty i jeszcze zastanawiam się czy nie polerować samej tej osłony na łańcuch, bo tak jak mówisz Dziki, tylko ona jest widoczna. Co do lenistwa, fakt u mnie też tego nie brakuje, ale spróbuje, nic mi to nie szkodzi, koszta też nie są kosmiczne. Najwyżej jak już stwierdzę, że nie ma to sensu to ja pomaluje i basta! ;)

@efendi

To od razu zrobię blacharkę, bo komorę będę miał na wierzchu... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dla mnie czapka to głowica...

dokładnie, od początku tematu byłem pewien, że kolega chce polerować głowicę. Odkąd pamiętam zawsze nazywaliśmy głowicę czapką. Większość mechaników mówi, że trzeba "rwać czapkę" jak głowica jest do zdjęcia. Pokrywa zaworów to dekiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...