Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


dylemat olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

witam was serdecznie

właśnie nabyłem e39 523i SE , auto jest boskie ale niestety okazało sie że nabyłem też nie lada problem

10 lat na karku 220tyś przejechane na pewno

Bierze olej i to w ilościach psujących mi nastrój na cały dzień to znaczy około 1 litr na każde około 400 kilometrów przejechanych, niech to szlag turustyczny!

Co wiem to : świece są normalnego koloru na izolatorze i ceramice tylko dookoła obręcze metalowe czarne, silnik ma pizdnięcie charosze a nawet ponadprzeciętne, ciśnienie na garnkach 12-14 czyli ok, silnik nie kopci na niebiesko nawet jak mu ostro wstawisz, rano przy zapalaniu puszcza chmure dymu barwy może w 10 % niebieskiej ale raczej czarnawo biała, jak jest zimny kopci na biało potem nic , czasem jak jest ciepły i mu dasz w pałe do końca pedał np na 2ce puszcza chmure czarnego dymu, silnik jest suchusieńki, po otwarciu korka wlewu oleju nic i po dodaniu gazu nic zero z korka, żadnych dźwięków dziwacznych nie wydaje, olej semi syntetic 10w40

Jasna cholera nigdy bym nie przypuszczał że w 10 letniej furze i to jeszcze w bmw będe miał takie problemy

HEEEELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest jeszcze taka tragedia :!: Skoro biały dym idzie to masz do wymiany uszczelniacze zaworowe. Nie wiem jakie koszta są wymiany w UK, i czy angole są na tyle zdolni co Polacy, ale w Polsce to nie jest wielki koszt i można to wymienić bez ściągania głowicy :!: Tylko z drugiej strony litr na 400 km to troche dużo jak na uszczelniacze :? :?: A może nie kilometrów tylko mil :!: Tak to jeszcze by sie mieścił w normie i miało by to sens....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem prawie max na bagnecie po przejechaniu około 300 mil zeszło do minimum zniknął litr oleju właściwie.

ostatnio byliśmy w londynie - wyszło około 700 km w dwie strony - po przyjechaniu musiałem wlać 2 litry żeby mieć minimum na bagnecie amiałem max na początku więc wynik 3 litry na 700 km na trasie super!! a wcale nie naciskałem specjalnie bo tu limit 112 na autostradzie średnio gdzieś 130 prelotowa prędkość

koleś od którego kupiłem fure a jest to autoryzowany diler używek (ja mam gwarancje) twierdzi że auto jest w idealu a że troche oleju bierze to sie zdarza i niestety będąc u niego nie byłem mu w stanie udowodnić że spala olej bo ani dymu z rury silnik suchy kurna bed luck

kolesia wnerwiłem pare razy to tak mu dał w pałe że myślałem że silnik w kosmos poleci i nic nawet mgiełki nie puścił bydlak

help

[ Dodano: 27 Styczeń 07, 17:09 ]

w sumie to samo mi koleś powiedział że to na uszczelniacze a duże spalanie jest to kurna gdzie sie ten olej podziewa

w tygodniu kupuje haynes manual i sam do tego dojde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haynes manual

Co to jest :?:

Sprawdzałeś dobrze czy niema żadnych wycieków :?: :!: I zdecyduj sie czy to są kilometry, czy mile bo to jest znaczna różnica :!: Jeśli to są mile, to spalanie oleju jest duże,ale jeśli kilometry to BARDZO DUŻE, a przecież to nie dwusuw :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO SĄ KILOMETRY

do londynu mamy około 350 km a nie mil więc 700 w dwie strony

wziął mi 3 litry na tej trasie

nie kopci

sucho pod autem

suchy silnik

fuck :cry:

cudów nie ma , musi gdzieś sie podziać ten olej,

nie ma co gdybać , mechanik potrzebny i tyle :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie na temat separatora olejowego(dzięki luki730i)

czy ta część niesprawna może powodować takie spożycia?

[ Dodano: 21 Luty 07, 20:13 ]

koledzy - jeśli macie takie objawy jak pisałem i auto bierze wam olej kopci itd wymieniajcie separator olejowy

i wogóle przeczyśccie sobie układ przewietrzania silnika bo u mnie był cały zapchany od separatora do miski olejowej i olej miał powrót tylko do kolektora dolotowego , w separatorze miałem z pół litra oleju tragedia, a powrót kolankiem do rury spustowej połączonej z bagnetem jest rozwiązany po prostu tragicznie - łatwy do zapchania

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

SEPARATOR SEPARATOREM po wymianie dalej chla gdzieś 1 litr na 1000 km do 1,5 litra - toi wg książki bmw jest jeszcze w normie, ciekawe

czy mógłby mi ktoś doradzić jaki olej stosować aby ograniczyć jego spalanie

A separator inaczej nazywa się ,nie wiem może odstoinik oleju albo zawór odpowietrzania silnika

Jaki olej wlać ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy nazywają może odme smokiem czyli to to samo ale w sumie smok to smok czyli rzecz która ssie olej z miski wewnątrz silnika taki z siatką

a dziś u siebie zauważyłem olej na skrzyni - może mi puszcza zimer od strony zamachu i stąd zużycie oleju a wczoraj robiłem test na dymienie tzn koleś jechał za mną - zamknąłem obrotomierz na 1 ce i 2 ce do czerwonego pola i ni dymka nie puścił znaczy sie że nie pierścienie , chwała mu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, swego czasu mój ojciec w peugeocie miał problem jak na 1000km poszło 15 litrów oleju

Okazało się właśnie, że chwilę wcześniej pewien magik jak robił uszczelkę pod głowicą to tak założył simering na wałku rozrządu że ten się najzwyczajniej zsunął i olej się lał jak mu się podobało.

Tyle że tutaj jak się zatrzymało autem to od razu robiła sie kałuża olejowa pod autem.

MOże simeringa masz jakoś tak uszkodoznego że tylko podczas jazdy Ci olej ucieka

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta. może podczas jazdy tylko fakt. musze zrobić kolejny test. tym razem kolega nie będzie jechał za mną tylko będzie podczepiony do podwozia w celach obserwacji wycieku.

hehe

zauważyłem wczoraj na spodzie miski olejowej takie coś z kablemi (radiator jakby)do tego podczepionymi-po co do holery kable w misce?

co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj.sprawdz filtr powietrza,przez odme tez wywala olej,jesli tak,to uszczelniacze zaworow-nie sugeruj sie mocnym kopem.sucho?-sprawdz skrzynie,odkrec troche i sprawdz czy niema tam oleju,czasem padniety jest simmering od walu korbowego na skrzynie[mi tez tam s...... i jak odkrecilem skrzynie to sie okazalo gdzie. nie bylo widac wyciekow bo gdy jedziesz to wtedy leje.sprawdz skrzynie czy jest sucha. <bmw_

Prosze o zachowanie języka forumowego !!! :evil:

[ Dodano: 17 Marzec 07, 01:12 ]

:evil:

[ Dodano: 17 Marzec 07, 01:15 ]

jezyk potoczny-ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak skrzynia jest mokra ale raczej nie na złączeniu z silnikiem tylko troche dalej

ciekawe ciekawe

czyli mam nowe poszlaki

ale tyle oleju by wyrzucało przez simer

[ Dodano: 17 Marzec 07, 11:15 ]

dziś wykręciłem świece były nowe zadane około 1000 km temu - mam poważny problem - ich wygląd jest katastroficzny - zresztą tłoki w środku też wyglądają nieciekawie

dodaje fotki

[ Dodano: 17 Marzec 07, 11:18 ]

skoro kompresja jest ok i moc bardzo ok to stawiam na uszczelniacze zaworów

nie moge tego pojąć co za angielski debil mógł tak sponiewierać ten silnik, co za bezmózgi

no nie moge

[ Dodano: 17 Marzec 07, 11:20 ]

tylko jeśli to uszczelniacze to dlaczego nie puszcza ni grama dymku przy zapalaniu

[ Dodano: 20 Marzec 07, 21:00 ]

czy naprawdce nikt nie ma bladego pojęcia co to morze być czy pierścionki czy raczejk uszczelniacze

może ktoś przy okazji sfotografuje swoje świeczki i tłoczki

hej

[ Dodano: 31 Marzec 07, 12:49 ]

co jest z wami Panowie? naprawde nikt nie ma pomysłu co sie mogło stać z tym silnikiem

ojjj cieniuteńko cieniuteńko, jakbym umieścił to na forum forda to za 15 minut bym miał liste najczęstszych usterek i wszystko jasne

widać za daleko wiedza nie sięga ale co tam trudno

cienko, cieniutko

[ Dodano: 9 Kwiecień 07, 09:29 ]

co za menda sponiewierała tak ten motor - pod pokrywą zaworów warstwa szlamu, co ciekawe powleczona bardzo cienką i bardzo twardą skorupą która zaczęła sie łuszczyć

uszczelka spod pokrywy zaworów była twarda jak kamień i musiałem ją odłupywać młotkiem

czy nie wygląda to na przegrzanie głowicy?

i może mieć to związek z wysokim spożyciem oleju

[ Dodano: 10 Maj 08, 14:06 ]

witam wszystkich

otóż zapomniałem zapodać odpowiedź na powyższe fotki

a dzisiaj zostałem zmiażdżony na maxa po wymianie filtra paliwa

odpowiedź brzmi: w anglii wbija się tylko stemple w książke serwisową that's it

dziś wymieniałem mój filtra paliwa auto ma przejechane 245 tysięcy km i ..... zrzuciłem stary filtr paliwa który został zamontowany w fabryce z nabitą datą 1997 :? także kopara mi zjechała , auto chodziło tak samo dobrze przed wymianą jak i po wymianie filtra

a jeśli chodzi o powyższe fotki i spalanie oleju to żaden angielski kretyn nie wymieniał oleju w tym samochodzie

po wymianie oleju na nowy 3 razy i płukaniu silnika auto przestało brać olej !!!!!

problem wrócił po przejechaniu 12 tyś znów zaczął troche spożywać i dostał nowy i znów nic nie je

wniosek: ręce opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...