Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana silnika w e36


Rekomendowane odpowiedzi

<bmw> WITAM <bmw>

Chciałbym wymienić silnik w swojej beemce e36 '92 316i sedan m40 na pasku.

Czy ktoś z was drodzy użytkownicy robił kiedyś coś takiego?

Czy wymiana silnika wiąże się także z wymianą osprzętu typu dyfer, skrzynia biegów, alternator, etc.?

Biorę pod uwagę 1.8i 1.8iS, 1.6 na łańcuchu rozrządu, 2.0, 1.8tds, 2.5tds. Może jest jeszcze jakiś w miarę ekonomiczny silnik godny uwagi jeśli tak to bardzo proszę o pomoc. GG 1802681. Pozdrawiam i dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chęć wymiany silnika nie wynika z mojego widzi mi się, auto ma duzy przebieg, (katalogowo powinien ciągnąć 191), pali średnio 11 litrów. Wole wymienić silnik niż sprzedać auto bo po pierwsze reszta jest w dobrym stanie. Cena używanego silnika z gwarancją waha się między 1200 a 1700 zł więc jeszcze nie tak dużo, szukam tylko specjalisty żeby dowiedzieć się czy wymianie podlegają też: skrzynia biegów, dyferencjał ... i takie tam inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym wy tu piszecie. jakie zmiany na 2.5 ?? A pomysliliscie ile wymiany trzeba zrobyc przy takim swampie?? , dyfer skrzynia caly komp i przewody i lapy silnika trzeba przespawywac przerabiac... piliczcie jaki to koszt.... nie wiem czy zawiechy tez bo silnik ciezszy , moge przedstawic jak poszukam pelna liste co trzeba wymienic. Moim zdanie jak ktos z 1.x chce 2.x to lepiej auto kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym wy tu piszecie. jakie zmiany na 2.5 ?? A pomysliliscie ile wymiany trzeba zrobyc przy takim swampie?? , dyfer skrzynia caly komp i przewody i lapy silnika trzeba przespawywac przerabiac... piliczcie jaki to koszt.... nie wiem czy zawiechy tez bo silnik ciezszy , moge przedstawic jak poszukam pelna liste co trzeba wymienic. Moim zdanie jak ktos z 1.x chce 2.x to lepiej auto kupic.

no pewnie że zawiecha inna , hamulce, nie opłaca sie, nie mówiąc o późniejszych problemach ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 odpada. nie chce wydawać kroci na paliwo ;-) najbardziej prawdopodobne że padnie na 1.8i ale wcześniej chciałbym skonsultować sie z kimś bardziej obeznanym bmw_beer .

ale napisał że 2,5 odpada, więc.......... zostaje IS,

albo 2,5 i wtrysk sekwencyjny gazu........... ( nie jestem za ) ale to tez jakieś wyjście :mrgreen:

a jeśli założysz 1,8 ( nie IS) to właściwie niewiele trzeba będzie zmieniać <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtaniej wyjdzie jak wlozysz 1.8i m40,no i jeden dzien roboty.instalka na 99% taka sama,zmieniasz tylko kompa.Moze byc rozna srednica rury ssacej i przeplywki miedzy 1.6 a 1.8,napewno tak jest w tych silnikach na lancuch.A jak chcesz R6 to tylko m52b28,ten piec jest niesamowity,nie chce sie wysiadac z auta.Pali podobnie jak m50b20. Mialbys tyle samo pracy co z 2.0l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 odpada. nie chce wydawać kroci na paliwo ;-) najbardziej prawdopodobne że padnie na 1.8i ale wcześniej chciałbym skonsultować sie z kimś bardziej obeznanym bmw_beer .

ale napisał że 2,5 odpada, więc.......... zostaje IS,

albo 2,5 i wtrysk sekwencyjny gazu........... ( nie jestem za ) ale to tez jakieś wyjście :mrgreen:

a jeśli założysz 1,8 ( nie IS) to właściwie niewiele trzeba będzie zmieniać <bmw_1>

Moim zdaniem jego wyjscie to IS bo i tak motor sie kupuje razem z okablowaniem i kompem a nic wiece mu nie trzeba przy takiej zmianie bo wszystko jest takie samo w 1.6 1.8 1.8is (skrzynia wal dyfer zawiecha) zostaje tylko zestroic to wszstko u goscia od ;;bmw ' ;p i bedzie gralo. Ale nie jestem pewien moze sie myle, musial bym pogrzebac. <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1993 roku silnik 1.6 m40 zastąpiono 1.6 z rozrządem na łąńcuchu (chyba nazywa się m43), jest też o kilka KM mocniejszy od m40, czy wymiana motoru na m43 pociągnie za sobą wymianę komputera i reszty osprzętu?

W tym silniku jeszcze wiecej rzeczy jest do wymiany , kolektor dolotowy i komp

na 100% sa do wymiany :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 odpada. nie chce wydawać kroci na paliwo ;-) najbardziej prawdopodobne że padnie na 1.8i ale wcześniej chciałbym skonsultować sie z kimś bardziej obeznanym bmw_beer .

ale napisał że 2,5 odpada, więc.......... zostaje IS,

albo 2,5 i wtrysk sekwencyjny gazu........... ( nie jestem za ) ale to tez jakieś wyjście :mrgreen:

a jeśli założysz 1,8 ( nie IS) to właściwie niewiele trzeba będzie zmieniać <bmw_1>

Moim zdaniem jego wyjscie to IS bo i tak motor sie kupuje razem z okablowaniem i kompem a nic wiece mu nie trzeba przy takiej zmianie bo wszystko jest takie samo w 1.6 1.8 1.8is (skrzynia wal dyfer zawiecha) zostaje tylko zestroic to wszstko u goscia od ;;bmw ' ;p i bedzie gralo. Ale nie jestem pewien moze sie myle, musial bym pogrzebac. <bmw>

Hamulce z tyłu wypadaloby zmienić, IS ma tarcze, a zwykłe 1.8 chyba jeszcze bębny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...