Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Błąd położenia wałka rozrządu M50 M52


Rekomendowane odpowiedzi

Winowajcą nie jest sam czujnik a złej jakości koszulki na przewodach oczywiście mowa o ori czujniku. Możliwe że uszkodzeniu ulega sam czujnik ale 8 szt które widziałem miały problem z przewodami, wystarczy to rozciąć i zaizolować a czujnik ożyje :)

Nie ukrywam że w ten sposób da się zaoszczędzić ładnych kilka zł :D

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to musisz rozcinać delikatnie i sprawdzać ja w jednym przypadku musiałem cały od nowa zaizolować bo były spękane koszulki na całej długości ale wtedy juz termokurczami to robiłem ale w jednym wystarczyło zaizolować ok 2-3cm przy samej kostce i tam właśnie najczęściej jest problem a jest to moim zdaniem związane z kątem pod jakim się wpina kostkę bo przewód jest zagięty i naprężony do tego dochodzi zmiana temperatur i materiał traci swoje właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolałem nic nie przecinać tylko zaizolowałem i jest ok. W ciągu roku wymieniłem ten czujnik 4 razy na używki z allegro sprawdzone i z tygodniową gwarancją jeden nie działał od razu a trzy różnie od kilku do kilkunastu tygodni i ostatnio podczas picia piwa w garażu tak popatrzyłem na te czujniki i myślałem dlaczego tak padają i tak mnie olśniło że postanowiłem zobaczyć jak wyglądają przewody no i wyszło dla pewności udałem się do znajomego mechanika który wiedziałem że ma kilka uszkodzonych i w tych było to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, czyli najbezpieczniej z dwóch stron(od kostki i od czujnika) poucinać kable i dolutowac nowy przewód 3-żyłowy :D chyba się w jakiś weekend za to zabiorę.

nie polecam takiego rozwiązania bo zmienisz rezystancję przewodów a wtedy czujnik nie koniecznie ożyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polecam takiego rozwiązania bo zmienisz rezystancję przewodów a wtedy czujnik nie koniecznie ożyje

Zmieniasz ją na poziome mOhm więc żaden komputer silnika tego nawet nie zauważy.

Poza tym przy tak spłowiałym przewodzie, oczyszczenie i porządne zlutowanie poprawia przewodność. Jak to zrobić: dużo kalafoni, zabielić końcówki i po wystygnięciu lutujemy docelowo przewody. No i przed lutowniem zakładamy termokurczliwe koszulki :)

Przy takiej korozji, wydzielają się tlenki na miedzi i odizolowują pojedyncze włókna przewodu. Zlutowanie jak by łączy ponownie w punkcie lutowania wszystkie pojedyncze włókna.

Jak bym to wczesniej wiedział to bym trochę pln zaoszczędził :P Bo u mnie raz działał raz nie. Na zimnego działał zawsze do wyłączenia bez zająkniecia. Ponowna próba przy gorącym aucie kończyła sie zła pracą silnika :(

Edytowane przez Lijo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lijo elektrykiem nie jestem, trochę kabelków w życiu tylko polutowałem ale to co mówisz ma sens :) w sumie to uciął bym jakieś 95% kabla i zastąpił bym nowym. Te pozostałe 5% myślę że i tak było by odpowiednią bramą oporności dla czujnika. W sumie czujnik i tak do wymianki więc moge zaryzykować i zobaczymy jak to będzie fungować bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...