Skocz do zawartości


e60 pomoc w interpretacji błędów


piotrekpiotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich. Jestem nowy na forum. Z BMW mam doczynienia od 10 lat. Kilka lat pracowałem jako mechanik oprócz tego radzę sobie z elektroniką nie tylko w bmw oraz lakieruję. Na forum sprowadził mnie problem z moją e60. Nie do końca rozumiem co oznaczają błędy w komputerze i jak mogę je zlikwidować. Czy koledzy mogli by mi pomóc w interpretacji tych błędów i usunięciu? Inpa wykrywa błędy takie jak w załączniku. Zmierzyłem miernikiem pracę sond - według mnie wszystko w normie, zmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu wydechowego - bez zmian. Co to za błędy i jak sobie z nimi poradzić?

2014-06-07-18-00-49.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to znaczy że wałek wydechowy może się sam przestawić? Vanosa jeszcze nigdy nie rozbierałem więc dopiero będę zbierał doświadczenia... jakie parametry w inpie powinien wykazywać wałek wydechowy? Dodam że błąd wyskakuje po uruchomieniu silnika, na odpalonym silniku kasuję błąd i nie pojawia się już tylko po jakims czasie wyskakuje ten O2 sensor behind kat bank1. A tak poza konkursem przy spokojnej jeździe nie odczuwa sie większych wrażeń ale przy wyższych obrotach jak by zaczyna być odczuwalny zapach benzyny w środku auta.

Edytowane przez piotrekpiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu właśnie pruszyłeś kolego temat który miałem na myśli... czy przy uszkodzonych uszczelkach vanosa taki błąd mógłby wyskakiwać? poniżej foto z inpy i na końcu dźwięk pracującego silnika. wydaje mi się że to właśnie vanos tak grzechocze..

2014-06-10-18-26-16.jpg

2014-06-10-18-25-22.jpg

2014-06-10-18-26-48.jpg

2014-06-10-18-28-55.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze vanosa wymienione, elektrozawory sprawdzone (podałem na nie na chwilę 12v i cykają), tłoczki wyjąłem są całe i zdrowe nie widać żeby gdzieś się blokowały. Pomimo tego komunikat nadal występuje. Pojawia się podczas uruchomienia silnika. w detail jest napisane

P0014 B Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)

Camshaft outlet ref. roh value -94,00'KW

Camshaft outlet roh value -94,00'KW

Czyli moim tokiem myślenia jest to nawiązanie do pozycji z drugiego zdjęcia "reference NW-outlet" której wartość jest na czerwonym polu i wskazuje -94,0 - ale co to oznacza? czego tyczy się ta wartość? Ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak z tym że według wcześniej załączonych zdjęć wałek rozrządu względem pozycji nominalnej mija się o jakieś około 2 stopnie wiec myślę że mieści się to w granicach błędu ale co znaczy to reference NW- outlet? czego tyczy się ta wartość bo wydaje mi się że to właśnie tej wartości tyczy się błąd. co ciekawe wczoraj jak podpiąłem kompa to przed odpaleniem te wartości stały w połowie zakresu a po odpaleniu wskoczyły tak samo jak na foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...