Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M50B25 NV Lista części do remontu silnika


Szpadyzor71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym aby ktoś kto jest w temacie napisał mi listę części do remontu tego silnika. Najlepiej gdyby była podzielona na górę i dół silnika. Wiem, że Georgii Ty robiłeś remont, może miałbyś gdzieś rozpiskę co potrzeba (nie licząc Vanosa ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo tego będzie Szpady:

Tłoki też wymieniasz?zestawy pierścieni chyba obowiązkowo? Wał szlifowany będzie czy tylko panewki będziesz wymieniał?

24 szklanki

24 uszczelniacze zaworów

14 śrub głowicy

uszczelka pod głowicą

uszczelka pod pokrywą zaworów(razem z uszczelką pod tunele świec)

Głowica oddawana będzie na planowanie?

Jeżeli tak a pewnie tak to zleć firmie kontrolę/wymianę prowadnic zaworowych i ewentualnie zaworów jeżeli będzie taka potrzeba(polerowanie gniazd zaworowych zrobią tak czy siak-muszisz tylko zlecić kompletny remont jeżeli jest taka potrzeba.

Temat się nie pali więc w wolnej chwili spróbuje części wyszczególniać w sztukach z nr OE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dziki.

Generalnie wszystko się okaże jak otworzę silnik, więc co dokładnie będzie wymieniane to będzie zależało od tego w jakim jest stanie.

Nie będę tego nikomu zlecal tylko książka w rękę i będę sam grzebal u znajomego pod warsztatem. Wiem, że sa rzeczy których sam nie zrobie (planowanie, tulejowanie, honowanie itp) dlatego też chce to mieć na liście.Tylko chce znać wszystkie potencjalne części jakie mogą być potrzebne. Nr OEM to już sobie znajdę każdej z nich więc spoko. Czekam tylko aż DDay minie i będę się brał do roboty. ;)

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanko, czy ktoś posiada narzędzia do blokady rozrządu M50 bez vanosa, dokładnie potrzebowałbym takie narzędzia:

11 2 300 - do blokady wału w GMP

11 3 290 - do blokady łańcucha

11 3 240 - do ustalenia położenia wałków rozrządu

Jeśli ktoś jest w posiadaniu takowych prosiłbym o określenie warunków wypożyczenia tutaj lub na PW.

Jeśli ktoś wie czy da radę wszystko to zrobić bez nich (choć szczerze w to wątpię) byłbym wdzięczny za wskazówki (metody "na oko" proszę sobie darować :P ).

I jeszcze jedno moje pytanie, gdzie we Wrocławiu dobrze, pewnie i za w miarę rozsądne pieniądze sprawdzą mi głowicę i oczywiście nie będą jej trzymać miesiąc :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleg Szpadyzor Ja do swojego m52

Uszczelki vanosu zamawiane z niemiec te lepsze(ale u Ciebie nie trzeba)

24 szklanki = popychacze hydrauliczne

24 uszczelniacze zaworów ori z Bmw zamawiane

śruby głowicy nówki bo stare się nie nadają ponieważ się rozciągają firmy victor reintz

uszczelka pod głowicą firmy victior reintz

uszczelka pod pokrywą zaworów w komplecie jest na świece też firmy victior reintz

uszczelka miski olejowe bo też było tam wyczyszczone firmy nie wiem jakiej ale była metalowo-gumowa,pokrywa zaworów i miska składana na cieniutkiej warstwie silikonu victor reintz w takiej biało-niebieskiej tubie z wyciskaczem.Było lekko liźnięte ponieważ przed remontem wymieniłem pokrywę klawiatury i po roku się zaczęła lekko pocić po wyjęciu była już twarda co za tym idzie sztywna i nie uszczelniała jak należy.

Były wytarte prowadnice łańcucha rozrządu więc zostały wymienione jedna firma tylko robi z niemiec ale nie pamiętam nazwy.

Pierścienie tłokowe ponoć najlepsze firmy Goetze nówki rozmiar nominalny zostały wymienione ponieważ ori już się nie nadawały(straciły swoje właściwości)

Zawór zwrotny pompy oleju bo puszczał tylko ori zamawiany z Niemiec w salonie Bmw nie ma w Polsce.

Walec trzymający koło wału bo miał wytarty rowek,aby zmienić uszczelniacz przedni na wale bo ciekło tylko ori również z Niemiec zamówione przez salon Bmw nie ma w Polsce.Do tego walca przedni uszczelniacz wału oczywiście został wymieniony firmy erling.

Zawory wszystkie wyczyszczone i sprawdzone były w super stanie.Kanały olejowe wyczyszczone,tłoki i reszta silnika również.

Wiadomo planowanie,szczelność,sprawdzenie gładzi itp dobry warsztat znajdź albo nie ktoś poleci sprawdzoną firmę.

Dużo wyszło po rozebraniu silnika,bo nie braliśmy pod uwagę pierścieni,walca od wału,zaworu pompy oleju,prowadnic łańcucha...

Nowa odma,płyn do układu,oliwę na dotarcie silnika oraz po dotarciu dobrego syntetyka u mnie docierałem na oleju firmy total 2tyś.km jazda do 3tyś.obr,a potem valvoline maxlife i nie bierze ani grama oliwy.

Jak masz kogoś ogarniętego z remontami silników to on posprawdza i powie co trzeba wymienić oraz odda głowice gdzie trzeba bo już będzie miał firmę swoją gdzie oddaje zawsze głowicę.Najlepiej silnik wyjąć z auta wtedy jest wszystko jak na dłoni.Szukasz blokad to sam będziesz chyba robił ?

Polecałbym nową pompę wody,termostat i wisko behr aby nie było potem jaj oczywiście to jeśli nie zmieniałeś niedawno,albo wcale :)

Ale musisz zawsze liczyć,że coś może dodatkowo wyjść...

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...