Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Dlaczego najnowsze 320i to 2.8 ?


Rekomendowane odpowiedzi

proste juz niema tej kadry osob co to wszystko tworzyli kiedys, projektanci sie zmienili i robia coraz to gorsze gowno, tera jak patrze co to za modele BMW wypuszcza to jakis totalny wstyd dla marki(np i3 i podobne scierwa) w porownaniu co bylo kilkadziesiat lat temu, rozumiem zdobywanie klientow itd ale tradycja powinna byc moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste juz niema tej kadry osob co to wszystko tworzyli kiedys, projektanci sie zmienili i robia coraz to gorsze gowno, tera jak patrze co to za modele BMW wypuszcza to jakis totalny wstyd dla marki(np i3 i podobne scierwa) w porownaniu co bylo kilkadziesiat lat temu, rozumiem zdobywanie klientow itd ale tradycja powinna byc moim zdaniem

Się podpisuje pod tym oboma rękoma.

Ja rozumiem nowe modele hybrydowe jak i8 bo takie czasy ale podstawa BMW na którym zbudowano markę powinna zobowiazywać.

Do tego wariacje na temat M3 które nota bene jest juz M4 lolol

No i to wspomniane 320i. Widziałem ten silniczek rozebrany. 4 gary, 2,8l i turbina. Blok wyglądał prawie identycznie jak od M40 :/

Po co to Turbo? Pali tyle samo a brzmi jak każde inne auto na drodze.....

No i na koniec BMW van (Active tourer) który wygląda identycznie jak kia sportage.....No i napęd na przód.....

P.S.

Dobrze ze mam jeszcze E30 :)

Update:

Tak mi się jeszcze przypomniało bo widziałem w Automaniaku test od 0 do 70km/h. i3 vs. M4 Coupe

i3 objeżdża M4 lolol

Edytowane przez Lijo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym wy koledzy piszecie? Przecież już od e36 pojemność nie miała nic wspólnego z oznaczeniem modelu.

Przykładowo

e36 323i - silnik 2,5l pojemności...

e39 540i - silnik 4,4 lub 4,6 a nawet chyba 4,8l pojemności.

e46 318i - silnik 2l pojemności.

e46 320i - silnik M54B22 2,2l pojemności.

itd. itp.

Nie wspominając diesli np.:

e39 525d 530d CR to te same silniki tylko wtryski i turbo inne

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym wy koledzy piszecie? Przecież już od e36 pojemność nie miała nic wspólnego z oznaczeniem modelu.

Przykładowo

e36 323i - silnik 2,5l pojemności...

e39 540i - silnik 4,4 lub 4,6 a nawet chyba 4,8l pojemności.

e46 318i - silnik 2l pojemności.

e46 320i - silnik M54B22 2,2l pojemności.

itd. itp.

Nie wspominając diesli np.:

e39 525d 530d CR to te same silniki tylko wtryski i turbo inne

Dobrze prawi, polać mu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5oul ma rację przecież nawet pierwsze silniki M57 powinny mieć oznaczenie bardziej 2.9 niż 3.0 :D b o miały 2928cm3 a teraz się wszyscy zorientowali, że coś nie halo?? 740, 750?? przecież tam też się później pojemności nie zgadzały, więc nie rozumiem o co chodzi.

W dieslach już od prawie 10 lat jest oznaczenie np. 118D, 120D i 123D i wszyscy wiemy o co chodzi. Lepiej tak jak w VW wszystko miało oznaczenie TDI i domyśl się ile ma naprawdę mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5oul ma rację przecież nawet pierwsze silniki M57 powinny mieć oznaczenie bardziej 2.9 niż 3.0 :D b o miały 2928cm3 a teraz się wszyscy zorientowali, że coś nie halo?? 740, 750?? przecież tam też się później pojemności nie zgadzały, więc nie rozumiem o co chodzi.

W dieslach już od prawie 10 lat jest oznaczenie np. 118D, 120D i 123D i wszyscy wiemy o co chodzi. Lepiej tak jak w VW wszystko miało oznaczenie TDI i domyśl się ile ma naprawdę mocy

Oj ale w TDI można było rozszyfrować moc :P różniły się kolorami literek. Raz tylko I było czerwone, innym razem DI itd :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ale w TDI można było rozszyfrować moc :P różniły się kolorami literek. Raz tylko I było czerwone, innym razem DI itd :P

no też nie do końca bo znajomy ma passata jeden ma 101km a drugi 131 i oba mają czerwone DI więc też nie wiesz widząc takie coś z czym masz do czynienia a tutaj jak ktoś jest w temacie to odrazu wie ile koni pod maską drzemie

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz 525d,530d,535d,550d to ta sama pojemność

Maris poprawkę wprowadzam bo od 2011 525D ma 1995 cm3 :D

ogólnie jest jak jest i my tego nie zmienimy, a nie tylko BMW wprowadziło wśród użytkowników drobny chaos z oznaczeniami bo to samo jest w Mercedesie np E350CD też ma 3.0 pojemności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no też nie do końca bo znajomy ma passata jeden ma 101km a drugi 131 i oba mają czerwone DI więc też nie wiesz widząc takie coś z czym masz do czynienia a tutaj jak ktoś jest w temacie to odrazu wie ile koni pod maską drzemie

Bo czerwone DI to oznaczenie silnika z pompowtryskami i turbiną ze zmienną geometrią, a samo I to na pompie i zmienna geometria . A cale srebrne TDi to silnik z pompą i zwykła turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mowicie o tym ze oznaczenia modelu juz wogole nie pasuja do pojemnosci silnika ale to nie chodzi o to, kiedys jak mialo sie model np 328i to oznaczalo to mocna R6 sprzet naprawde wytrzymaly piekne brzmienie a teraz??? wlasnie jakies 2.0 z dwoma turbinami ok moze to sie cos tam odpycha ale to juz nie to... i to wlasnie najbardziej boli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to juz nie to... i to wlasnie najbardziej boli
Dokładnie takie same mam odczucia. Silniki niedługo będą miały pojemność jak w 126p z trzeba turbinami gdzie łączna ich pojemność będzie większa niż silnika. I żeby było ciekawiej zamiast z wydechu to z głośników w samochodzie będzie słychać jakby się miało przynajmniej 7.0l V8 pod maską... do czego ten świat zmierza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mowicie o tym ze oznaczenia modelu juz wogole nie pasuja do pojemnosci silnika ale to nie chodzi o to, kiedys jak mialo sie model np 328i to oznaczalo to mocna R6 sprzet naprawde wytrzymaly piekne brzmienie a teraz??? wlasnie jakies 2.0 z dwoma turbinami ok moze to sie cos tam odpycha ale to juz nie to... i to wlasnie najbardziej boli

Na pojedynczej turbinie, takie małe sprostowanie ;p

mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/naped-i-skrzynia-biegow/316553,TwinPower-Turbo-a-TwinTurbo-roznice.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...