Szpadyzor71 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Witam. Znajomy przymierza się do kupna BMW. Interesują go dokładnie dwa modele, E90 od 2009 i E60 od 2008 po lifcie, oba tylko sedan. Co do koloru nie będę pytał bo to już sprawa indywidualna, natomiast powiedzcie jakie silniki będą najlepsze (niezawodne), rozchodzi się tylko o diesla, wiadomo, że 3.0d to silnik miazga (czy się mylę?), a co z pozostałymi 2.0 2.5 3.5? Jakie bolączki te auta trapią? Zawiecha, elektryka, rdza ( ) jakieś klapki w kolektorze czy coś? Jak wygląda sprawa z napędem x-drive, awaryjność, koszty naprawy? Na co zwracać uwagę przy kupnie? Wiadomo, że na bank podłączenie pod komputer, sprawdzenie w serwisie itp. Wszystkie wskazówki mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsiwek Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 (edytowane) O e90 wiem nie wiele ... Matrix twierdzi, że jest ciasne, małe i ***** widać przez tylną szybę W e60 spotkałem się ponoć z typowymi usterkami tj: - przycisk ("słicz") otwierania tylnej szyby. Koszt ori szyby z kompletną wycieraczką pod Strzelinem 150zł - chłodniczka egr. Koszt 100-200zł ( LS Auto) - klapki kolektora (ponoć dot. jedynie przed liftów, bo w poliftach coś tam poprawili) - ja poprawiłem to tak, że je wywaliłem tak dla zasady - kosztów nie pamiętam ale chyba 700zl hmmm - czytnik/ laser w DVD/navi , ale Soul ogarnia to wyśmienicie- polecam oba modele - zacinająca się tylna wycieraczka, coś koroduje tam ( mnie na szczęście ominęła ta przyjemność). Trzeba rozebrać, zakonserwować - panorama ( mechanizm). W Inchcape 9600zl... w Warszawie ( prywatnie) 2000zł - dpf ( prędzej czy później) - kosztów nie pamiętam Wbrew różnym napotkanym opinią nie miałem problemu z turbinami ( 535d), wtryskami, elektroniką i znam ludzi posiadających ten model, którzy również nie zgłaszali problemów w podobnych sprawach. Spalanie ( w zależności od osoby prowadzącej) i po zwiększeniu mocy do 360km/730nM Trasa bardzo spokojnie 6-8l Trasa z uśmiechem 12-13l miasto 11-13,5l Jest pakowne, wygodne ( chociaż do e65, które miałem trochę jej brakuje), mocne, mało pali i na to co ja jeżdżę wręcz bez awaryjne. Jestem tak pewny tego auta, że wsiadam w nocy i jadę 1500km w jedną stronę. Agnieszka też lubi nią jeździć ( czasami jej pozwolę ), prowadzi się bardzo precyzyjnie, fotele (komforty) dają radę nawet w długich trasach. Przy ori przebiegu już ok 205tyś km w środku nie ma śladów zużycia ( może fotel kierowcy jest leciutko, leciusieńko wygnieciona skórka, ale tak naprawdę delikatnie ). Cdn... Edytowane 5 Sierpnia 2014 przez mrsiwek 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 O taki opis mi się rozchodziło, dzięki wielkie Siwku, a powiedzcie jeszcze jak ze skrzyniami, czy są takie które należy omijać, albo takie na które warto zwrócić szczególna uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsiwek Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Hmmm co do skrzyń to raczej jakiś spec powinien się wypowiedzieć. Ja wiem tyle, że występuje manual ( raczej bez awaryjny) i automat. automat przedlift z wybierakiem mechanicznym i polift z wybierakiem elektronicznym ( ponoć bardziej awaryjnym). Ja mam ten poliftowy i nie narzekam. Skrzynia pomimo zwiększenia mocy ( już ponad 60tyś na tym setupie) działa perfekcyjnie, nie szarpie, nie wycieka olej itp... ponoć wytrzymuje do 850nM- chyba to sprawdzę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Jeśli chodzi o E90 i E60 to nie mają awaryjnych skrzyń żadne, chyba, że zamontujesz tam mocny program to automat może się wysypać, ale to wszystko już by Ci opowiedzieli panowie od Chipów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hadzi Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Hmmm co do skrzyń to raczej jakiś spec powinien się wypowiedzieć.Ja wiem tyle, że występuje manual ( raczej bez awaryjny) i automat. automat przedlift z wybierakiem mechanicznym i polift z wybierakiem elektronicznym ( ponoć bardziej awaryjnym). Ja mam ten poliftowy i nie narzekam. Skrzynia pomimo zwiększenia mocy ( już ponad 60tyś na tym setupie) działa perfekcyjnie, nie szarpie, nie wycieka olej itp... ponoć wytrzymuje do 850nM- chyba to sprawdzę Jeśli chodzi o E90 i E60 to nie mają awaryjnych skrzyń żadne, chyba, że zamontujesz tam mocny program to automat może się wysypać, ale to wszystko już by Ci opowiedzieli panowie od Chipów Z tego co wiem, mówiono mi i czytałem to te skrzynie są pancerne, dość mocne chipy znoszą bez zarzutu. Ja mam w 3.0d poliftową jak na razie bez chipa bo ogarniam auto do perfekcji i chodzi płynie, nie szarpie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chlebi Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Ja natomiast miałem e60 3.0d automat 2004 rok sedan, jak kupiłem od razu serwis olejowy filtry no i dla zasady wywalenie klapek, przebieg coś ok 215 tys miałem na blacie, potem czujnik ciśnienia paliwa i czujnik doładowania bo odcinała moc, miałem też problem z dynamic drive ale w to nie wszystkie auta są wyposażone, zawieszał się pływak, usunięte też na szybkości, silnik 218 konny żwawy z automatem nawet w serii potrafił wyjść poślizgiem z zakrętu. W mieście paliło ok 10 - 11 litrów, trasa jak "moja luba" jechała to potrafiła zejść do nawet 6 l <wow> ja to tak do 7-8 , czyli średnio ok 9 l/100 km. Jeżeli chodzi o auto to bardzo konfortowe, dosyć duży bagażnik, o niebo lepiej się jeżdziło niż np e46, i o wiele więcej miejsca. aaa tam jest też chłodniczka wspomagania, mi się rozszczelniła, wystarczyło ją wywalić i włożyć rurę , ja kupiłem używkę w okolicach 120 zł pzdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 podepnę się pod temacik .... a więc przymierzam się do kupna e60 bądź e90 silnik tylko benzynka no i mile widziany jest podtlenek el-pi-dżi... moje pytanko do właścicieli posiadaczy lub tych którzy mieli takowe autka, jaki silnik najlepszy? Jeżeli chodzi o budę to sedan lub kombi... czytałem i słyszałem od 3 posiadaczy silnika 2.2 że jest bezawaryjny i miło znosi gazidło... Pytanie do was Drodzy Koledzy co wybrać... kasa w jakiej szukam to max 37 tysi bo zawsze jakiś zapas hajsu musi zostać... pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.