Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


ubywa mi płynu w chłodnicy???


Rekomendowane odpowiedzi

Zazwyczaj wyciekow nie powinno byc widac zalezy w ktorym miejscu bo temperatura odrazu robi swoje ze wyparowywuje swoje... Ale jakos srednio mi sie to widzi bo zapewne masz plyn wiec powinienes miec osad gdzies przy chlodnicy wezu itd ...

a sprawdz stan oleju czy masz nadal taki jak powinienes czy za duzo .. Jezeli w normie no to musi byc wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez ubywalo plynu i nie moglem zlokalizowac co to. Okazalo sie ze waz powrotny ze z biorniczka wyrownawczego pod opaska byl pęknięty i cieklo tak ze lecialo po chlodnicy i wyparowywalo. Zauwazylem to dopiero jak po skonczonej jezdzie od razu podnioslem maske i zajrzalem tu i tam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem i zasadniczo nadal mam taki sam problem , tyle ze znalazłem przyczynę u siebie. Na początku jak zorientowałem się ze płynu ubywa musiałem dolać kilka razy zanim poziom nie przestał spadać poniżej minimum później w miarę się utrzymywał. Wniosek wyciągnełem taki że po prostu uciekło więcej niż mogę jednorazowo wlać do zbiornika wyrównawczego. Co do wycieku to mam gaz i w miejscu gdzie był trójnik do reduktora mi ciekło dokładnie pod obudową filtra powietrza. Nie wiem jak jest bez gazu. Później znalazłem drugi wyciek z tyłu silnika ale tam dostaniesz się tylko od spodu niedaleko rozrusznika i płyn ucieka tylko jak silnik pracuje tego jeszcze nie załatałem ale to zrobię ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo tak:

Zaczelo ubywac plynu, za to przybywalo oleju. Poza tym jak rano odkrecilem wlew oleju byla na nim taka kremowa maź, cos jak kawa z mlekiem, na bagnecie bylo to samo. Przyczyna byla peknieta glowica:(

Za drugim razem ubywalo plynui to dosyc szybko. Okazalo sie ze jeden z wezy przy termostacie byl pekniety w miejscu gdzie zaciskala sie na nim opaska. Jak silnik sie rozgrzewal to w tym miejscu sikalo bardzo cienkim strumieniem (prawie nie bylo tego widac). Skróciłem waz i juz wszystko w porzadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno mi powiedziec co jest gorsze, czy plyn czy proszek. Jeśli natomias chodzi o dogrzewanie sie silnika, to silnik nagrzewa się tak samo jak przedtem, ale na nagrzewnicy wytworzyła sie warstwa osadu z proszku przez co zmniejszył się nieco przekrój i tak dość cienkich kanalików nagrzewnicy, co spowolnilo przepływ. ponadto, warstewka osadu działa jak swego rodzaju izolacja i utrudnia przekazywanie ciapła przez nagrzewnicę.

Co do samego nagrzewania się silnika, to oczywiscie w czasie jazdy silnik nagrzewa sie szybciej, bo wyzsze obroty powodują więcej wydzielanego w procesie spalania ciepła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie zgadza co piszesz. Silnik (a raczej płyn) nagrzewa sie do temp. około 90 stopni (w roznych modelach rożnie) i to jest dla niego najlepsza temperatura pracy. Jeżeli jedziesz autkiem i to zeby auto się nie przegrzewało przy tej temperaturze otwiera się termostat puszczając gorący płyn na chłodnice. Jesli włączysz nagrzewnicę, to płyn który przez nią bedzie przepływał tez się schładza. jednak w czasie jazdy to schładzanie jest praktycznie nie widoczne, bo pracujący na wysokich obrotach silnik generuje tyle ciepła, że jego pobór przez nagrzewnicę jest niezauważalny.

Natomiast na postoju, kiedy silnik chodzi na wolnych obrotach, silnik nie nagrzewa się tak szybko. Nawet jak juz osiagnie odpowiednia temperaturę pracy (wskazówka w odpowiednim miejscu) to po włączeniu nagrzewnicy i do tego wlączeniu nawiewu wskazówka może nawet pójść w dół. Dzieje sie tak dlatego, że silnik nie nadąża nagrzać płynu który jest schładzany w nagrzewnicy.

Teraz odpowiedz na twoje pytanie: jeżeli na postoju bedziesz mial właczoną nagrzewnicę i nawiew i wskazówka nieco ci opadnie, to oczywiscie ze grzanie będzie słabsze niż podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zwiekszając obroty silnika powodujesz, że płyn w układzie przepływa szybciej, zwiekszając szybkość przepływu przez nagrzewnicę. Płyn przepływając przez nagrzewnicę nieco się schładza. Im mniejsze obroty silnika, tym dłużej płyn przepływa przez nagrzewnicę i bardziej się schładza. Przy wysokich obrotach płyn przepływa szybciej i mniej sie przez to ochładza. I dlatego robi się cieplej w aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...