Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E36 316i] Sedan - przekładka z 1.6 na 2.5 / 2.8 ??


D4NI3L

Rekomendowane odpowiedzi

Siedzę, myślę, dumam....

Mam na podwórku zdrową budę w stanie bdb - e36 316i 102KM klik i myślę czy by nie kupić silnika 2.5 192km albo 2.8 193km i zrobić przekładkę?

Tylko teraz mam pytanie do znawców, którzy wiedzą.

1. Czy przy zmianie kompletnego silnika np. na 2.5 192km z e36/e46/e39 czy będę musiał zmieniać skrzynię biegów?

2. Czy wystarczy sam kompletny silnik? Bez żadnego sprzęgła itp itd?

Doradzcie bo jestem zielony :wstyd:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojdzie na pewno wymiana chłodnicy , hamulce , dyfer duża głowa , półosie bo cienkie są , instalacja elektryczna silnika , wydech i chyba wał pewnie jeszcze o czymś zapomniałem ;) nie wszystkie te rzeczy trzeba od razu zmieniać bo hamulce dyfer czy wał mogą na jakiś czas zostać ale to taki swap - ulep będzie :) do tego jeszcze dojdzie zawsze trochę drobiazgów jak węże chłodnicy , wspomagania , łapy silnika , może zegary itp.itd. ;)

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ****ico nie sądziłem, że aż tyle tego będzie.

to lepiej kupić cały samochód z 2.5 / 2.8 niż się bawic w takie rzeczy :lol:

na pewno lepiej bo masz ori przez fabrykę złożone druga sprawa 2,8 to już graniczy z cudem dostać w dobrym stanie albo cena kosmos będzie ::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowalem caly kpl ns swap. Silnik z osprzetem i elektronika, wezami itp. Wal, dyfer, skrzynia, polosie (duza glowa i inne przelozenia). Wydech.

W e36 taki swap to drobnostka ;) rozbierasz przod i, rozpinasz wal i wydech i calosc wyjezdza do przodu ;) jedyne problemy na jakie natrafilem to waz od wspomy nie pasil. Uzywka 40 zl i git.

Wazny jest EWS (immo) komputer silnika, modul EWS i pestka w kluczyk musza byc z jednego egzemplarza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji