Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Jak poprawić smarowanie wałka rozrządu w 316, e36 silnik M40


Rekomendowane odpowiedzi

Rozbierałem ostatnio silnik, miałem nadzieję że pomogą na klekoczące zawory popychacze. Po zdjęciu dekla duża niespodzianka, takie wałki to widziałem w starych fordach "sierkach". Czy można poprawić fabryczne smarowanie wałka? Pewnie dobry olej ale czy to wystarczy? Koszt dość duży, wałek dźwigienki, pastylki i popychacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie dużo jest tu przeciwników dolewania czegos do oleju ale skoro wielu dolewa do benzyny to i do oleju też mozna...

Ja odkąd pamietam jeżdzę na dobrych olejach z dodatkiem specyfiku MOTOR-LIFE...

Polepsza diametralnie smarowanie wszystkich elementów i zapobiega suchym startom silnika... Z własnego doświadczenia wiem iż to działa...

Przykład 1.

W mercedesie w123 250 R6 zalałem Motor-Life i po tysiącu kilometrów miałem zrobić planową regulację zaworów... Przyjechałem z wieczora do mechanika sciągnął pokrywe zworów i... powiedział że weźmie się za to zrana... Przyjechałem zrana koleś też no i zabieramy się do regulacji i miłe zaskoczenie... na wałku rozrządu (na krzywkach) normalnie pozostał olej (mówią niby film olejowy) poprostu mogłeś palcem przejechać po krzywce i sciągnąć olej... Czyli środek utrzymuje olej na miejscu nie pozwalając mu spłynąć w całości do miski...

Przykład 2.

W tym samym mercedesie wywaliło mi olej przez bagnet który sie wysunoł no i do domu z 20 km a była godzina 1 w nocy... spadło ciśnienie na zegarach no i pytanie jak dojechac do domu... Ponieważ jestem desperado więc przekręcam motor i ogień (bez oleju) rozpędzałem go do 70 km/h i gasiłem motor i tak kilka razy... jak zajechałem do domu to czuć było tylko i wyłącznie cholernie rozgrzany Motor-life on ma taki specyficzny zapach... zalałem oleju i śmignałem jeszcze 30000 tys na tym silniku i później sprzedałem samochód ale stan motoru był idealny.

Wada: podnosi poziom oleju w silniku 250ml

Ponieważ Motor-life podnosi ten poziom oleju ostatnio testuje popularny ceramizer którego pojemność to tylko 5ml... i efekt dużo lepszy szybciej wyciszył prace i tak już moim zdaniem cichego mojego m40 (nic wcześniej nie cykało)... tylko wypłukał mi nagar z silnika co było efektem czarnego oleju w silniku (zawsze miodowy) no ale jeszcze troszke kilometrów i zalewam nowy czysty olej... zobaczymy jak bedzie... Najwyżej czekac bedzie mnie remont motoru :wink: który naprawdę zyskał dużo większą kulture pracy i rano po odpaleniu nie ma wrażenia że chodzi "na sucho"

aha... ceramizera nie stosuje się tuż po remoncie silnika.. nie wiem jak z motor-lifem ale tam mozna chyba lac go odrazu

[ Dodano: 18 Luty 07, 10:59 ]

może żeby odrazu napisze Wam co przetestowałem i co godne jest polecenia a co nalezy unikać z daleka:

1. Dodatek do oleju napedowego SKYDD do -35C: rewelacyjny środek który pozwala ropie nie wydzielać parafiny i przy okazji czestego stosowania zimą czy latem zmniejsza kopcenie z wydechu i naprawdę czyści wtryski i układ wtryskowy. butelka 250 ml starcza na 500litrów chyba i koszt 20zł

2. Motor -Life dodatek do oleju silnikowego, przekładniowego (nie stosowac do automatów)

opisany wpis wyrzej. nie zawiera teflonu co skutkuje nie zapychaniem sie kanalików olejowych więc śmiało mozna stosować np: w m40! w w123 230 R4 w ogóle w R4 (rzedowa czwórka) mercedesowskich występował problem zapychania się ostatniego otworu w rurce smarującej wałek rozrządu... Po motor-life (mimo wady konstrukcyjnej tej rurki) problem zanikał. koszt specyfiku od 39zł do 50zł w zalezności od sprzedawcy.

3. Żarówki Xenon,zenon,roman i inne pseudo żarówki wypełnione pseudo ksenonem i kryptonem to kaplica dla układu elektrycznego i odblasków reflektorów. Na allegro powinni zamknąć wszystkich kto to sprzedaje zamieszczając przerysowane zdjęcia efektu świtlnego jak i rozswietlenia drogi... zwykła żarówka z niebieską bańką której pobór mocy jest większy niż podaje producent i dzięki której w nocy nic nie widać...

4. Ceramizer obecnie testuje ale jak narazie wystawiam mu pozytywną opinię (dobry środek) jednakże ogromny negatyw dla firmy która go produkuje i ludzi którzy służą pomocą pod specjalnym adresem e-mail (taki info e-mail). Brak kompetencji na zapytanie czy olej w silniku po zastosowaniu ceramizera może zrobic się czarny dostałem dwie sprzeczne informacje i dwa wyjasnienia równiez sprzeczne. kiedy skonfrątowałem tych dwóch panów jednym e-mailem brak odpowiedzi...

5.Magnetyzer świetna sprawa ale trzeba mieć wiedze na jego temat a nie ufac sprzedającym je na allegro... Na allegro pseudo naciągacze usiłują wmówić iż trzeba kupić magnetyzer w zależności od pojemności i paliwa jakim zasilany jest motor!! wierutne kłamstwo!

Wystarczą dwa magnesy o średniej mocy "AlNiCo" lub inny o podobnym składzie i zamontowanie go UWAGA!!!! na samym początku wtrysku (tj.Dochodzi rurka zasilająca do wtrysku i na tym łączeniu trzeba założyć te dwa magnesy) Wtedy działanie magnesów jest najbardziej efektywne wtedy paliwo na milisekunde przed wtryskiem jest najbardziej naładowane (tzw. kropla).zwiększa to sprawnośc wtrysku a co za tym idzie zużycie paliwa i kulture pracy)... Potwierdzono to naukowo już kilkadziesiąt lat temu... Badania nad tym prowadzili niemcy przypadek: przeworząc samolotem złoże obfite w magnes spowodowało spadek zużycia paliwa w samolocie.. itd.. II Wojna Światowa. Ja zakładałem w taki sposób magnesy i nie ekranowałem ich opaskami metalowymi (tylko tasma temperaturowa). Wtedy możecie testować Wasze spalania... Mi w w123 240D spadek spalania siegał około 1l do 1.5l. przy tak założonych magnesach.

6. strumienica (zwężka Venturiego)... pozwala w szybszy sposób opróźnić układ wydechowy ze spalin ale pod jednym warunkiem... W autach z katalizatorem nie zastępować katalizatora strumienicą i co najważniejsze każdy z wydechów juz za strumienica musi być przelotowy... Na tym nie koniec! w momencie kiedy uwolnićie wydech nalezy równiez uwolnić zasilanie powietrzem kolektorów ssących... Nie wystarczy bzdetny stożek za 30zł z allegro. Trzeba zmienić cały układ dolotowy montując (power box) ekranując dolot zimnego powietrza od ciepłego powietrza panującego pod maską, trzeba wiedzieć pod jakim kątem ustawić rury dorowadzające powietrze do kolektorów ssących, jaką maja miec średnicę i z jakiego materiału maja byc zrobione... trzeba zmierzyć ile kg powietrza jest wtłaczane do silnika a ile usówane aby tzw. rezonans tych układów wzajemnie sie uzupełniał! jeżeli zakłócicie podcisnienie panujące w wydechu to gwarantuje wypalanie gniazd zaworowych i uszkodzeniem silnika może nie natychmiast(w zalezności od stanu silnika) ale (kropla drąży skałe)... vw golf 1.8 16v KR wypalone gniazda zaworowe, przedmuchy na korbowodach... silnik do kapitalki... a raczej do żyda na częsci..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawiac nic nie trzeba . jesli wymienisz uszkodzone czesci na nowe (lub dobre) zastosujesz dobry olej oraz sprawdzisz droznosc rurki smarujacej silnik musi chodzic bardzo dlugo i bardzo dobrze . pamietaj ... nie ma skutku bez przyczyny . silnik w bmw jest jak ludzki organizm . jesli nie dostanie tego co mu jest niezbedne do zycia - zacznie chorowac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor-Life kupisz w każdym szanującym sie sklepie motoryzacyjnym....

Trzeba pytać o możliwość sprowadzenia z hurtowni.. praktycznie wszystki hurtownie oferują go w swojej ofercie

[ Dodano: 18 Luty 07, 16:06 ]

aaa...

do każdego silnika: czy to diesla czy benzyniaka...

wlewa się go też do paliwa dzięki czemu smaruje pompy, wtryskiwacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...