Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Moja bunia umiera ;-( użytkownicy IS-ów może doradzicie


Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak wyszłem z problemami które mnie nękały na prostą przestało nią trząść (wymiana sondy) zniknęły drgawki (poduszka pod silnikiem wymieniona) wstawiłem stożek i jakby lepiej chodził takie były moje odczucia (zniknęła dziura przy starcie) i jadę sobie w piątek po wrocku sobie myślę zerwę ją . Wkręciłem na 4tyś ( na gazie ) wrzucam bieg i zgasł :? myślę co jest odpalał i katastrofa gaśnie telepie i klekoce , nie ma hamulców serce szybciej bije otwieram klapę wali coś jak opętane , pierwsza myśl rozrząd ( doigrałem się ale jedzie więc chyba nie rozrząd) doczłapałem się do auto chipa . Chłopaki "proszę poczekać zaraz będziemy wiedzieć co to " czekam w końcu wjechałem , podpieli pod komp pierwsze diagnoza postawiona "lewe powietrze" (odetchnęłem z ulgą). Szukają gdzie , i szukają i szukają i szukają i nic zostawiam do jutra. Wychodzę sobie z żoną na spacer i po drodze zaglądam zapytać jak się ma moje autko, no i tu aż :shock: oberwało przepustnicę nie tą główną tylko jakąś inną (o której istnieniu nie miałem pojęcia) wpadła do silnika i narobiła rabanu :( . Silnik do remontu dokładnie co będę wiedział w poniedziałek. Teraz proszę was o rady czy lepiej kupić silnik ( może jakiś mocniejszy)? czy remontować stary ? dodam że był suchutki i brał może 0,5 l między wymianami . Jeśli silnik to jaki ? i po czym poznać że jest w stanie bardzo dobrym. Jeśli pozostać przy tym co mam i go wyremontować ile według was powinna wynieść naprawa mniej więcej ? DODAM ŻE PRZEPUSTNICĘ URWAŁO OD WYBUCHU GAZU (inst I gen) nigdy więcej GAZU :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz to nie jest dobry pomysl jak ktos wkreca czesto BMW na wysokie obroty. To jest paliwo do jazdy typu "taś taś" a nie jazdy bardziej agresywnej.

Z jednej strony bym kupil sinlnik bo szybciej ale jak zrobisz mu remont to pewnie wyjdzie drozej ale przynajmniej masz pewnosc co jest w silniku i nie powinno byc niespodzianek. takie jest moje zdanie ale nie wiem czy jest dobre dla ciebie <bmw_2> <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten temat z druga przepustnica przerabialem w m43 . oberwala sie wiec ja wyciagnelismy i po zawodach . wszystko dziala naormalnie . zaznaczam ze auto tez bylo z gazem ... niestety , wiec to moze (i chyba jest) przyczyna . rozbierz dolot (nie trzeba zciagac calego kolektora), wyciagnij ta przepustnice , zaslep dolna dziure po osce i powinno dzialac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wygląda w m43 ale u mnie rozbierałem już kolektor i nie widziałem żadnej innej przepustnicy niż tej głównej na początku są tam mała i większa, może mógłbyś dokładniej wyjaśnić gdzie mam szukać , z góry dzięki . Mam TIS-a i ETK może tam to znajdę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=11_1403&hg=11&fg=40

czy tak wyglada twoj kolektor ??

bo m43 moze miec jeszcze taki ... ale ten co przy nim grzebalem nie wygladal tak jak ten ... nie ma tego podcisnieniowego regulatora ... hmmm ... zbaranialem

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1516&hg=11&fg=40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym remontował......

Kupisz silnik na pierwszy rzut oka w porządku ale co ukrył sprzedający to jego....

wiadomo może być i tak że wszystko moze być ok...

Swój to swój... wiesz jaki był przed awrią i tyle....

Wkładasz w swój motor... co prawda teraz nie trzeba zgłaszać nowych numerów silnika w Wydziale Komunikacji ale przy spredaży takiego auta juz sie kręci nosem.....

Podsumowując: jezeli chcesz jeszcze długo pośmigać swoim autem to robić swój motor!

Mi w Vw 1.8 16v remont silnika miał kosztować około 2300PLN wolałem sprzedać silnik i auto na części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym wszystkim doturlałem się tylko do mechanika i nic w nim nie grzebałem a wcześniej już rozbierałem kolektor . Sprawdziłbym ale problem jest tego typu że auto stoi w warsztacie a najbliższy garaż jaki mogę użyć jest jakieś 30km za wrocławiem , na dworze to nie robota a mechanik nie użyczy mi pewnie miejsca. Ale zwrócę na to uwagę jutro w warsztacie może sami to sprawdzą , tylko że stwierdzili że ta przepustnica jest już w silniku .

[ Dodano: 18 Luty 07, 16:23 ]

Do kolegi BMWE . JA chcę właśnie swoją bunią poganiać i nastawiam się na remont tylko ten koszt mnie przeraża i dlatego sobie myślę że jak już ładować tyle kasy to może odrazu dołożyć i coś mocniejszego wsadzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w takich momentach cieszę się niezmiernie że do siebie zdecydowałem się na pełną sekwencję, która niestety kosztowała kupę kasy, ale jeśli policzyć koszt instalki I generacji plus remont silnika jak u Ciebie, to zapewne wyjdzie drożej niż sekwencja do 4 cylindrów :|

Współczucia, co do remontu albo wymiany......

Chyba jedynie sensowną zmianą byłaby na 323(170KM) lub 325(192), ale to już w sumie wszystko byś musiał zmieniać.

Osobiście pozostałbym przy 1.8iS.

Sam miałęm dylemat w m10 remont czy wymiana.

Koszt remontu zaczynał się od 1200zł, czyli w trakcie mogło i ze słów mechanika wynikało, że najprawdopodobniej wynikną następne koszty.

Wymiana zamknęła się 1500zł, trafiłem na silnik który palił trochę oleju, ale nie kopcił i miał kopyto(jak na m10 oczywiście), także generalnie byłem zadowolony.

NIestety musisz sam zdecydować, a zdaję sobie sprawę że remont może być cholernie drogi.

Zapytaj tych z AUTO CHIPa, orientacyjne koszty remontu i w jakich kosztach kupiłbyś drugi silnik.

Decyzja w każdym bądź razie ciężka.

A, jeszcze dodam, że silnik na który zmieniałem był OK, ale teraz żałuję że się w wymianę zabawiłem.

Gdybym najpierw przeczyścił układ olejowy i zalał dobrym olejem to mogłoby skończyć się na kosztach rzędu 300-400zł i lekko klepiących panewkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym wszystkim doturlałem się tylko do mechanika i nic w nim nie grzebałem a wcześniej już rozbierałem kolektor . Sprawdziłbym ale problem jest tego typu że auto stoi w warsztacie a najbliższy garaż jaki mogę użyć jest jakieś 30km za wrocławiem , na dworze to nie robota a mechanik nie użyczy mi pewnie miejsca. Ale zwrócę na to uwagę jutro w warsztacie może sami to sprawdzą , tylko że stwierdzili że ta przepustnica jest już w silniku .

[ Dodano: 18 Luty 07, 16:23 ]

Do kolegi BMWE . JA chcę właśnie swoją bunią poganiać i nastawiam się na remont tylko ten koszt mnie przeraża i dlatego sobie myślę że jak już ładować tyle kasy to może odrazu dołożyć i coś mocniejszego wsadzić .

Witam

Jak dla mnie jeżeli ten romont to wymiana paru pierdółek to tak, jeżeli coś większego to zdecydowanie NIE. W drugim przypadku poszukaj sprawnego silnika, tego zostawisz sobie na części lub w częściach sprzedasz i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz to nie jest dobry pomysl jak ktos wkreca czesto BMW na wysokie obroty. To jest paliwo do jazdy typu "taś taś" a nie jazdy bardziej agresywnej.

O ludzie żeś teraz pojechał że niby gaz gówno warte i trzeba jeździć taś taś. Zastosuje sie do twoich słów i bede jeździł TAŚ TAŚ tzn z szybkosci patrolową :) :mrgreen: happy_bmw happy_bmw happy_bmw happy_bmw happy_bmw happy_bmw happy_bmw happy_bmw happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo jestem nastawiony na remont ale troszkę mnie kusi poszukać silnika , jeszcze nie znam przybliżonego kosztu naprawy ale z drugiej strony gdyby udało się znaleźć coś ciekawego to może bym się skusił jak na razie poruszyłem okolice zielonej góry i płocka w poszukiwaniu zaufanych źródeł co z tego będzie nie wiem okaże się za parę dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie bym sie powaznie zastanowil gdybym mial kupic nowy silnik poniewaz nigdy nie wiesz jak byl jezdzony i ile tak naprawde przejechl. A jezeli chodzi o zaufane zrodla to za tak bardzo bym nie wiezyl w takie instytucje.he he. Sklanial bym sie jednak ku remontowi silnika bo tak jak koledzy zauwazyli wiesz co masz i jak to bedzie zrobione. Pozdrawiam i zycze buni szybkiego powrotu do zdrowia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, najlepiej będzie jak weźmiesz ze sobą do mechaników jakąś cyfrę i w przypadku większych problemów z silnikiem zrobisz parę fot. Może na forum powiedzą ci co będzie dla ciebie najlepsze. Oby to jednak nic poważnego się nie okazało. Życz jej od nas szybkiego powrotu "do zdrowia"! <bmw_1> <bmw_1> <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w takich momentach cieszę się niezmiernie że do siebie zdecydowałem się na pełną sekwencję, która niestety kosztowała kupę kasy, ale jeśli policzyć koszt instalki I generacji plus remont silnika jak u Ciebie, to zapewne wyjdzie drożej niż sekwencja do 4 cylindrów :|

Współczucia, co do remontu albo wymiany......

Chyba jedynie sensowną zmianą byłaby na 323(170KM) lub 325(192), ale to już w sumie wszystko byś musiał zmieniać.

Osobiście pozostałbym przy 1.8iS.

Sam miałęm dylemat w m10 remont czy wymiana.

Koszt remontu zaczynał się od 1200zł, czyli w trakcie mogło i ze słów mechanika wynikało, że najprawdopodobniej wynikną następne koszty.

Wymiana zamknęła się 1500zł, trafiłem na silnik który palił trochę oleju, ale nie kopcił i miał kopyto(jak na m10 oczywiście), także generalnie byłem zadowolony.

NIestety musisz sam zdecydować, a zdaję sobie sprawę że remont może być cholernie drogi.

Zapytaj tych z AUTO CHIPa, orientacyjne koszty remontu i w jakich kosztach kupiłbyś drugi silnik.

Decyzja w każdym bądź razie ciężka.

A, jeszcze dodam, że silnik na który zmieniałem był OK, ale teraz żałuję że się w wymianę zabawiłem.

Gdybym najpierw przeczyścił układ olejowy i zalał dobrym olejem to mogłoby skończyć się na kosztach rzędu 300-400zł i lekko klepiących panewkach.

/

A ja w takich mometach lapie bsie za glowe i mysle po co im to bylo ... Nie mam gazu i sie ciesze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od mechanika , ogólnie poprawił mi troszkę humor ponieważ określił całkowity koszt w granicach 1500 zł w tym też sprawdzi mi sprzęgło bo sobie troszkę świstało i wymieni pasek był już trochę popękany. Chyba że wyjdzie jeszcze coś ale do 2500 max tyle planowałem na to wyłożyć. MA to potrwać kilka dni może 4. Widzisz szwedu gdybym wiedział że tak się stanie to wywaliłbym tą instalację zaraz po kupnie ale kto mógł to przewidzieć. Teraz tak zrobię i może za jakiś czas zdecyduję się na sekwencję , zobaczymy jak autko będzie śmigać. Póki co jeździło mi się nim naprawdę dobrze. Może ktoś z was robił już bunię w "Auto Chip" i podzieliłby się ze mną zdaniem na ich temat ja osobiście uważam że robią dobrze a po za tym widać że to lubią sądzę że to też bardzo istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u nich robiłem e30 m10, skasowali mnie jak kozę za obierki, ale trzeba przyznać że z masakry bunia zaczęła palić i wystarczyło lekko przytrzymać gaz przez około 20s i już chodziła normalnei,ale mimo tego nic się nie dusiła, a wcześnie zaraz po zapaleniu poprostu zgasła i tyle :|

Z tego co poniektórzy mówią, to grubasek dla nowych klientów ma promocyjne zwyżki(tak, właśnie zwyżki) i można się z nim potargować trochę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od mechanika , ogólnie poprawił mi troszkę humor ponieważ określił całkowity koszt w granicach 1500 zł w tym też sprawdzi mi sprzęgło bo sobie troszkę świstało i wymieni pasek był już trochę popękany. Chyba że wyjdzie jeszcze coś ale do 2500 max tyle planowałem na to wyłożyć. MA to potrwać kilka dni może 4. Widzisz szwedu gdybym wiedział że tak się stanie to wywaliłbym tą instalację zaraz po kupnie ale kto mógł to przewidzieć. Teraz tak zrobię i może za jakiś czas zdecyduję się na sekwencję , zobaczymy jak autko będzie śmigać. Póki co jeździło mi się nim naprawdę dobrze. Może ktoś z was robił już bunię w "Auto Chip" i podzieliłby się ze mną zdaniem na ich temat ja osobiście uważam że robią dobrze a po za tym widać że to lubią sądzę że to też bardzo istotne.

A jakiś czas temu wam pisałem że ISa to najbardziej zwariowany pomysł do gazu i pisałem też dlaczego. To co Ci wciągneło to najprawdopodobniej klapka która jest odpowiedzialna za zmienne fazy dolotu powietrza, tak głupie rozwiązanie(powiedzmy nieszczęsliwie ulokowane) jest tylko w ISach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten temat z druga przepustnica przerabialem w m43 . oberwala sie wiec ja wyciagnelismy i po zawodach . wszystko dziala naormalnie . zaznaczam ze auto tez bylo z gazem ... niestety , wiec to moze (i chyba jest) przyczyna . rozbierz dolot (nie trzeba zciagac calego kolektora), wyciagnij ta przepustnice , zaslep dolna dziure po osce i powinno dzialac .

to po co ta przepustnica :roll: jeśli wszystko działa? :mrgreen:

a co do gazu to ja już zrobiłem na nim 70.000km i to jest kręcona cały czas :mrgreen: ale fakt faktem skrzynia mi się zatarła od gazu bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh tak sie tylko śmieję,skrzynia padła bo mało oleju było i synchrozatory ''pozacierało'' :mrgreen: :mrgreen: i nie tylko.no ale skup zlomu wszystko przyjmie a w sobotę jak mi skrzynia dojdzie to myślę że uda mi się ją wrzucić happy_bmw

ale martwi mnie to że już w piątek ma śnieg padać :|:|:|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...