Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Przewody zapłonowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio chciałem wymienić kable zapłonowe. Sprzedawca doradził mi NGK (takie tez chciałem) i z katalogu NGK dobrał typ BW-235 do modelu E36 318i rok 95 cena 180 PLN. Zadowolony pojechałem wymienić stare kable BOSHA na nowe NGK. Okazało się że najdłuższy kabel jest za krótki o ok 4 cm :? uniemożliwiło to własciwe podłączenie kabli NGK ale chcąc sprawdzić czy bedzie jakas pooprawa na nowych kablach odkręciłem gniazdo do ktorego się te kable wtyka i podłączyłem tak jak powinno być. Po odpaleniu silnik zaczął pracować jak traktor i chyba tylko na 2 lub 3 tłoki. Sprawdziłem wszystkie połączenia jeszcze raz ale wszystko było ok - każda świeca była połączona z odpowienim gniazdem i kable były dociśnięte ale silnik znów tak samo chodził - nie równo i na pewno nie na wszytskich tłokach. Nie wiem co jest, na kablach NGK nie ma zadnej informacji o oprności. Kable zwróciłem do sklepu, sprzedawca się zdziwił baaardzo jak mu powiedziłem ze są za krótkie i zaproponował inne - chyba BW-222 za 335 PLN ale po dwóch dniach powiedział ze nie będzie ich miał i zwrócł kase (spoko). I co Wy na to? Czy ktoś zna jakie przewody zapłonowe powinny być, jaki model np NGK. Stare mam BOSHA

Z góry dzieki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to dziwne jest. Po sprawdzeniu w katalogu NGK tu link : http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=kabel&lmf=BMW&h=BMW&m=3+Series ,okazuje sie ze sprzedawca sprzedal mi wlasciwe kable wg katalogu do tego modelu RC-BW235 do silnika M 43 B 18 jednak te kable nie pasuja pod wzgledem dlugosci (najdluzszy jest za krotki o ok 4 cm do swiecy nr 4) i silnik nie pracuje normalnie (dlawi sie i pali na 2 lub 3 tloki) :? Nie wiem o co chodzi. Rozlozenie wszystkich elementow mam chyba takie jak we wszystkich BMW E36 318i tzn: wtyczka do przewodow przymocowana jest do dwoch uchwytow, ktore przyspawane sa do obudowy nad prawym przednim amortyzatorem natomiast silnik ze swiecami tez wyglada normalnie :) tzn nie wyglada jak by byl przestawiony o 4 cm :D Podejzewam teraz ze gdy pojde kupic przewody zaplonowe to kazdy sklep wybierze te same przewody do tego modelu (wg katalogu) :( Czy jedynym wyjsciem jest Service?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee zaraz service , a powiec co zrobiłeś z cewką to zlicznia impulsów która jest założona na jeden z kabli który idzie do świecy , rozebrałeś stary i założyłeś na nowy kabel , czy też w m43 nie ma takiej cewki na przewodzie?

Jeśli jeden z tych przewodów był za krótki to jak go podłączyłeś ?

Albo poprostu pomyliłeś kolejnośc , choć muwisz że jest ok , ale nigdy nie mów nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na zadnym kablu cewki albo jej nie widze :) Ale jak to wlasciwie wyglada? Czy jezeli na jednym kablu jest cewka zliczajaca impulsy to czy od tej cewki tez idzie jakis kabelek ? bo jesli tak to nic takiego nie ma. sa 4 luzne kable zaplonowe, jesli je odlaczyc od swiec i wtyczki wyciaga sie je bez problemu (tzn. nic wiecej nie trzeba rozlaczac). Za krotki kabel podlaczylem po wczesniejszym odkreceniu wtyczki od uchwytow tak ze luzno latala i mozna ja bylo przyblizyc do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmy no byc może w nowszej wersji silnika 1.8 już tej cewki(lub rdzenia) nie ma , to jest taka tuleja która idealnie średnicą wew. otworu pasuje na przewód w/n jest do niej podłączony przewód który idzie ładnie ułożony na uchwytach gdzieś w dół silnika (do czego on idzie , nie wiem, moje przypuszczenie że liczy impulsy) było to w e30 z silnikiem m40 jest to w e36 z silnikiem m40 i sprawia kłopot przy wymianie przewodów.Ale jeśli na starych kablach nic takiego nie było i chodziła tzn. że poprostu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
ja do M40 płaciłem jakiś tydzień temu 140PLN za Kagera a są droższe od wersji do M43

to zalezy jakiej firmy :roll:

są 2 rodzaje Kagera : zwykłe i tzn premium i akurat zwykłe do M40 są tańsze niż do M43 a premium droższe o 10 zł,

podałem ceny orientacyjne, szczegóły na PW albo gg :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy przewodach Kager Premium do silnika M40 jest problem z założeniem oryginalnego czujnika impulsów, przewody te nie maja ściąganych fajek tylko są zalane na stałe. Przy zwykłych Kagerach (niebieskie) nie ma tego problemu bo są rozbieralne ale maja wadę bo pod nie nie da sie założyć świec NGK BKR6EK Vline20 bo świece maja duża główkę a przewody są przystosowane do małej.

jeżeli ktoś decyduje sie na Premium warto poszukać czujnika NGK jest rozbieralny i pasuje na każdy przewód. Bosch jest zalany na stałe i jest niestety nie rozbieralny.

Zawsze tez można czujnik przymocować na bardzo popularnej w naszym kraju wśród fanów agrotuningu CTI*

*-czarna taśma izolacyjna :mrgreen: <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...