Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e90 2.0d N47 problem z resetowaniem serwisu klocków hamulcowych po wymianie


MXSiwek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, chciałem prosić o pomoc, a także podzielić się swoim przypadkiem (może znajdę rozwiązanie i będzie dla potomnych). Wczoraj wymieniłem w swojej e90 tarcze i klocki hamulcowe wraz z czujnikiem. Łatwa i szybka robota ogólnie żadnych komplikacji. Później przypomniałem sobie że trzeba zresetować serwis klocków (skasować żeby wskoczyło że klocki są na chyba 50tys. żeby zczytywało z nowego czujnika). Szybki tel do wujka Kamcia (BMW Diag :mrgreen: ) i klikamy : przytrzymujemy przycisk od resetowania przebiegu czekamy aż wyskoczy serwis szukamy klocków przednich klikając strzałkami obok BC , gdy już znajdziemy potwierdzamy BC, a następnie po pojawieniu się napisu RESET przytrzymujemy BC. Wtedy obok napisu RESET pojawia się mały zegar i czekamy aż zniknie i u dołu ekranu wyświetli się właściwy przebieg klocków (tzn za ile sie skończą). I tu zaczęły się schody bo u mnie wyskoczyło "Km --------" a powinno "Km 50000". Dodatkowo skasował mi się identycznie serwis tylnych klocków "km --------". Klocki z tyłu wymieniałem rok temu (20tys km temu). Próbowałem kasować jeszcze kilka razy w ten sposób ale to nic nie dało. Postanowiłem dodatkowo wymienić czujnik z tyłu i odłączyć aku na chwile. Podłączyłem kasuje jeszcze raz i.....to samo. Na tą chwilę się poddałem jadę zaraz do Kamcia na komputer i zobaczymy. Ten sam przypadek miał Krzysiek669 i dopiero jak wymienił dobre (w połowie zjechane) klocki to samo mu się ogarnęło czy jakoś tak ;) Niebawem mam nadzieje że napiszę że wszystko jest git i była to jakaś ******ła bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u Kamcia i z wstępnych ustaleń wyszło że nowy czujnik z przodu jest wadliwy. W poniedziałek kupię nowy założę i spróbuje jeszcze raz jak to się nie uda spróbuje sposobem Krzyśka czyli kupię nowe klocki na tył i spróbuje jeszcze raz . Jeżeli to nic nie da to chyba spróbuje się przyzwyczaić do choinki po odpaleniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jesli kupiłeś w miarę ok, nie jakiś najtańszy to musi byc dobry ;-)

Komp sprawdził Ci po wykasowaniu status tylnego czujnika i wyszło, że musisz juz też wymienić klocki i czujnik, przerabiałem temat ;-) ale to wiesz bo pogadaliśmy dzisiaj chwile bmw_1 te czujniki w E9X są bardzo długie i klocek szybko zaczyna je ścierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, temat rozwiązany (przynajmniej w moim przypadku) ! Problemem była wtyczka czujnika nieznajomej firmy, a właściwie bolec który prawdopodobnie zagiął się przy wpinaniu. Kupiłem nowy czujnik tego samego producenta co tarcze i klocki, ostrożnie wpiąłem, skasowałem inspekcje i wszystko jest git. Wskoczyły klocki na przód 40 tys. a tył 50 tys. poniżej fotka prawdopodobnej przyczyny problemu. Pozdrawiam Siwek.

attachment.php?attachmentid=36498&stc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...