Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Bmw e30 swap 1.6 na 2.5


Maly30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, 

Posiadam bmw e30 1.6 i chce zrobic sam swapa na 2.5 192km ogarniam  trochę tematy silnika zawieszenia i ogolnie, ale swapa jeszcze nie robilem, mam  pytanie czy dam rade sam podolac temu wyzwaniu... prosze o jakies podpowiedzi co i jak? Czy silnik ze skrzynia 2.5 podejdzie bez przerabiania nic do e30? Czy trzeba cos przerabiać?  Z gory dzieki ;) pozdrawiam :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest na pewno robota dla min. 2 osób a przy wkładaniu to najlepiej 3-4 osoby. 

Silnik wejdzie ze skrzynią. 

Żeby wiedzieć co trzeba przerobić, to musisz wiedzieć co masz tzn. Z czego silnik, jaka skrzynia  ( getrag czy zf ) do tego wtedy wał dopasowujesz , inne serwo trzeba włożyć itp. Ogólnie jest dużo rzeźbienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik jest z kompletną instalacją to nie powinno być problemu, na necie jest dużo schematów jak podłączyć. trzeba mieć licznik z e30 wersja 6 cylindrów lub samą kość kodująca z takiego licznika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem w tych sprawach więc nie chce się wymądrzać. Piszę z głowy co będzie Ci potrzebne, o czym wiem :) podwójne serwo, łapy z e36 m50/m52, jeśli silnik ze skrzynia wsadzasz to wał z dużym krzyżakiem z 324td 325e 325i lub e36 m50/m52. Wiązkę silnika ucinasz przy dużej wtyczce i lutujesz do wtyczki z e30- kilka kabelków. Potrzebujesz też miskę z e34 z bagnetem i smokiem. Wisko płaskie z diesli lub przycięte z e36 założone tyłem, lub wentylator elektryczny. Chłodnica z e36 m52 ze zbiornikiem albo duża z diesla ze zbiornikiem na nadkolu- wówczas nie zmieścisz oryginalnego dolotu więc najprostszy będzie jakiś stożek. Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że wydech powinien mieć oryginalne katy.

To jest minimum. Warto pomyśleć o zegarach z r6 jak wspomniał Rudix, ale myślę, że jeszcze "warciej" zamotać dyfer 188 i tarcze na tył jeśli nie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tematów o swapie na m50 nie brakuje, więc przy odrobinie oleju w głowie i przy dostępie do podstawowych narzędzi na pewno sobie poradzicie :)

instalacja do swapa z m40 na m50 gdzieś mi leży to moge odsprzedać ale rozpisek co do zmiany pinów też jest w googlach pełno!

 

każy kto choć raz to przechodził to wie że najwięcej walki jest z wydechem! jest zima! wieczory są długie! bierzcie się do roboty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-lutujesz 9 pinów +/- 1

f0aee7be89cbd4fbmed.jpg

-wydech na katach ory robią przy swapie na 2.8 bo ponoć wtedy Nm nie uciekają, przy m50b25 zrób sobie customowy wydech na 2x50mm i jakiś fajny końcowy, tłumik w środek jak nie chcesz za głośno...

-kość kodująca na 6cyl wiadomo.

-wał najlepiej dobrać po osadzeniu silnika i skrzyni na poduszkach, istotna skrzynia zf czy getrag. 

-dyfer duża głowa przełożenie zależy, optimum to chyba 3.25 na skrzyni zf V max 235km/h przy 3,64 V max 185 km/h(tak było u mnie) obecnie S3.07 przy 3tyć obr około 117km/h na budziku-koła 17"

-osłona pod miskę

-wybierak biegów przeróbka albo z jakiś 6cylindrów.

-serwo różne dają-nawet od swifta zwykłe i działa, ja mam z omegi b podwójne

-hamulce? pomyśl nad większą tarczą, wentylowana seria daje rade ale i tak jest to za mało jak chcesz pojeździć agresywnie,

 

 

Edytowane przez Kaczmar_e30
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...