Skocz do zawartości

[E91N52B25] Vanos po stronie wydechowej 2A87


vestie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przekopałem całe forum i nie znalazłem takiego problemu, więc pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

 

Auto: BMW E91 325xi N52B25

 

Kupiłem auto pod koniec ubiegłego roku 2020 zrobiłem serwis olejowy i zalałem na zimę Motul 5w40 X-Clean. Wszystko działało przez 1 miesiąc git. Zatankowałem na Circle Pb95 i od tego momentu zaczęły się problemy po odpaleniu przy temperaturze około 0 przez chwilę trzęsło silnikiem jak przegazowałem do 3000 obrotów problem zniknął. Pomyślałem, że to może być wina słabego paliwa więc wyjeździłem bak paliwa (nie było to trudne :D) i zatankowałem na BP o dziwo wszystko się uspokoiło ale za jakiś czas problem znów wrócił i wyrzuciło mi błąd:

2A87 Cyfrowy sterownik silnika: Vanos po stronie wydechowej, mechanika

skasowałem błąd i za 2 tygodnie wyrzuciło mi to samo i przy odpalaniu co jakiś czas potrafił trząść silnik do momentu przygazówki do 3000 obrotów.

Zabrałem auto do kolegi, który dorywczo robi zajmuje się naprawą bmw. Vanosy + Elektrozawory zostały wymontowane i wysłane do firmy, która zajmuje się regeneracją - Mehenker. Wszystko zostało zmontowane ze sztuką i przez 2 - 3 tygodnie chodziło bez zarzutu po czym znów pojawił się ten sam objaw a następnie wyskoczył CHECK z dokładnie tym samym błędem co poprzednio.

 

Nie chodzi o to żeby uzyskać od Was magiczną radę, która pozwoli rozwiązać tę zagwozdkę za 10 zł, kupiłem takie auto a nie inne i jeżeli trzeba będzie coś wymienić to się wymieni tylko brakuje mi już pomysłów a chciałbym to naprawić i mieć spokój.

Vanosy i elektrozawory były zregenerowane prawidłowo to nie ulega wątpliwości bo sprawdzaliśmy jeszcze przed założeniem.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zamienić jeszcze elektrozawory i zobaczyć czy będzie błąd znów na wydechowym czy na ssącym.

 

Zastanawia mnie jeszcze kwestia oleju bo wyczytałem na innych forach, że być może Motul 5w40 się nie nadaje. Do wymiany oleju zostało mi 3 tys. km ( interwały 10tys.km) więc opcja wymiany oleju wchodzi w grę.

Jeżeli możecie doradzić mi jakiś olej z górnej półki to byłbym bardzo wdzięczny. Robię około 20km dziennie głównie poza miastem i czasami dłuższą trasę, wiadomo zdarza mi się trochę pobawić i przedmuchać becie tak żeby nie było nudno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witaj. Walczę z tym błędem od 2lat i bez skutku. Mam nowy silnik, nowe vanosy, nowe zawory vanosa, nowe walki rozrządu, nowe pierścienie teflonowe na walkach rozrządu. I ciągle jest 2A87. Mam ochotę podpalić to auto. Ten błąd kosztował mnie juz z 15000zl i nadal występuje... 

 

Ogarnąłeś temat ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam obecnie zrobione:
Nowe filtry vanosa

Regenerowane kół vanosów wraz z czyszczeniem elektrozaworów

Teflonowe uszczelki (wałki nie były wytarte)
Sprawdzenie filtra oleju + oringa i wymiana oleju


Jutro przychodzą mi nowe elektrozawory od Vaico będę zmieniał i sprawdzał i wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że prawdopodobnie to mogą być zawory pomimo tego że były sprawdzane i niby działają poprawnie.

Jeden gość na youtube Anglik mówi że błąd vanosa może powodować nawet słaby akumulator ponieważ brakuje prądu na sterowaniu vanosami bo większość idzie do ładowania aku.
Masz nowy silnik? :D o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowy silnik w sensie po generalnym remoncie który sam osobiście wykonałem i wiem co jest faktycznie zrobione w nim. 

 

Wszystkie panewki, pierścienie. Wałek rozrządu wydechowy z obudową uzywany kupiłem z f10 528i. Stan idealny. Wczoraj montowałem vanosy od mehenkera. Dzisiaj jeździłem I co 5km błąd z vanosa wydechowego. k***icy idzie dostac. Wsadziłem w ten silnik z 15000zl a ten vanos nie odpuszcza. 

 

Ciśnienie oleju na gorącym silniku na biegu jałowym 2bary. Po przegazowaniu biję do 6bar. 

 

Pierścienie na walkach teflon. Głowica po obróbce, nowe zawory itd. 

 

Szlag mnie trafia naprawdę jak mam gdzieś jechać tym autem to już mi się żyć odechciewa bo wiem że podczas jazdy wpadnie w tryb awaryjny i będzie lipa z mocą .

 

Spróbuję i ja chyba zamontować jeden nowy zawór od vanosa ale raczej to nie to. Zamieniałem zawory miejscami z ssącym a błąd dalej jest na wydechowym ciągle. 

 

Jakbys chciał pogadać więcej na ten temat poza forum to jestem nawet za podaniem mojego numeru tel.. możemy się zadzwonić . 693 802 532 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć, podpinam się pod temat, 325i 218KM N52B25 po kapitalnym remoncie, wymieniony wydechowy wałek rozrządu na używany w ładnym stanie, przed remontem nie było problemu a teraz jak przeskanuje motor wyrzuca 2A87, brak mocy, ostatnio też wyrzuciło check i dotyczył czujnika położenia wałka ssącego ale sam zgasł i na razie się nie pojawia. Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...