Skocz do zawartości


Niezawodność serii E36 3.


onkey89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słyszałem, że wiele osób mówi, że seria E36 3 jest dość zawodna z dużą ilością elektrycznych gremlinów, zwłaszcza w porównaniu z wcześniejszymi E30.

Kiedy jednak rozglądam się, aby znaleźć więcej szczegółów i typowych problemów, jedynym poważnym, jaki mogę znaleźć, jest fakt, że używali plastikowych pomp wodnych, które można dość tanio i łatwo ulepszyć do metalu.

Więc jak są wiarygodne, realistycznie? Jak się porównują do wcześniejszych E30 lub późniejszych E46? Albo jeszcze lepiej, jak mają się one do Hondy i Toyoty o podobnym roczniku, biorąc pod uwagę, że wydają się być powszechnie cytowanym „złotym standardem”, z którym inni producenci próbowali wówczas dorównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 3x e36, 1x honda Civic coupe v-tec, 1x e30. 

Teraz mam e46 2.8, Accord 1.8 v-tec, e30 2.5 M50, i avensis 2.0 D. 

Jeśli chodzi o jakość wnętrza to bmw są wg. Mnie ładniejsze i solidniejsze niż honda i toyota. 

 Jak bym miał wybierać między e46 a accord lub avensis (wszystkie akurat 1999rok) to bmw jest dla mnie najfajniejsza w środku, wygląda najnowocześniej. 

E30 i E36 to taka różnica, że e36 to już nowa bardziej zaawansowana konstrukcja, więcej elektryki i innych bajerów ale dalej nie zawodna. 

Jeśli chodzi o silniki to wszystkie silniki bmw serii m50, m52 lub słabsze m40, m42 to mega nie zawodne jednostki. 

Avensis t22 d4d 2.0 D też bardzo dobry silnik ale z dość skomplikowanymi rozwiązaniami technicznymi, sporym apetytem na ropę. 

Accord 1.8 v-tec, fajny, żwawy silnik, dość prosty w obsłudze, ale przebiegi takie jak w m50, m52 raczej dla niego nie do osiągnięcia. Silnik e46 m52 2x vanos to też pancerny silnik, ale w porównaniu z e36 m52 1x vanos, jak dla mnie też też posiada pewne utrudnienia techniczne, dla tego wolę e36. 

E36 ma lepszy dostęp do silnika niż e46, nie trzeba tylu plastików demontować. 

Ogólnie to e30 i e36 najlepsze do amatorskiego grzebania ze względu na prostotę konstrukcji. 

Im nowsze auto tym gorzej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie w e36 to walczyłem tylko z jednym elektrycznym problemem - podnośniki szyb, szybka wymiana na nowe chińczyki i do dzisiaj po problemie.

W silnikach M52 czasami ciekną broki na podstawie filtra oleju i trzeba dobrać nowe oringi i wymienić, w aso ich nie ma i nawet nie przewidzieli, że trzeba to wymieniać. 

Zgnił mi po 23 latach alternator, ale chyba miał juz prawo - wymiana na zamiennik 400zł.

Poza tym tylko części eksploatacyjne się wymienia.  

Problemy w e36 mają ci co posiadają jakiegoś mega gruza, a i tak nie wiem co tam może sie popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 12.05.2022 o 18:24, onkey89 napisał:

Słyszałem, że wiele osób mówi, że seria E36 3 jest dość zawodna z dużą ilością elektrycznych gremlinów, zwłaszcza w porównaniu z wcześniejszymi E30 https://100001.onl/ https://1921681254.mx/.

Kiedy jednak rozglądam się, aby znaleźć więcej szczegółów i typowych problemów, jedynym poważnym, jaki mogę znaleźć, jest fakt, że używali plastikowych pomp wodnych, które można dość tanio i łatwo ulepszyć do metalu.

Więc jak są wiarygodne, realistycznie? Jak się porównują do wcześniejszych E30 lub późniejszych E46? Albo jeszcze lepiej, jak mają się one do Hondy i Toyoty o podobnym roczniku, biorąc pod uwagę, że wydają się być powszechnie cytowanym „złotym standardem”, z którym inni producenci próbowali wówczas dorównać.

I got this,..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...