Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


ZRÓB TO SAM W M40-> dolot


maltarn

Rekomendowane odpowiedzi

Aby zobaczyć zdjęcie w pełnym rozmierze kliknij na nie :!:

A więc potrzebne nam będą:

-podstawowe narzędzia (szlifierka, wiertarka, metrówka, kluczyk 10 )

-dwa kawałki twardej blachy

-dwie śrubki :wink:

Chwilka wyjaśnienia co i dlaczego. w E30 z silnikiem M40, guma miedzy przepływomierzem jest za mocno załamana, i troche utrudnia przepływ powietrza. Linia przedstawia mniej wiecej droge powietrza. Mianowicie wygląda tak:

68964477de0.jpg

Bierzemy się za robotę :!: Odkręcamy zaznaczone na czerwono śrubki, dla ostrożności można też odpiąć kabel przepływomierza.

50173868yn5.jpg

Ustawiamy sobie cały korpus filtra tak żeby guma na której się skupiamy była prosta, i odmierzamy odległość o jaką trzeba będzie przesunąć filtr. W tym przypadku było to 7cm

87569952in4.jpg

Wycinamy sobie dwie blaszki np 10x3cm. Wiercimy w nich otwory w takiej odleglości, o jaką ma być przesunięty korpus filtra. I troche je szlifujemy, żeby rąk nie pocharatać i żeby to jakoś wyglądało.

29500731um1.jpg

Blaszki możemy sobie powiesić i prysnąć jakimś sprayem, żeby po otwarciu maski nie trzeba było wymiotować. Wycięte i oszlifowane blaszki powinny wyglądac mniej wiecej tak:

87085667ig8.jpg

Korzystając z okazji że odkręciliśmy korpus filtra, wyjmujemy dolną część i wysypujemy jego zawartość, w tym przypadku orzeszki :mrgreen:

67163121ki3.jpg

Zaczynamy skrecać wszystko w jedną całość.

59942665jj1.jpg

Tak teraz wygląda przepływ powietrza. Nie łatwiej :?: :wink: M40 też musi jakoś oddychać.

68505898ld6.jpg

Jeśli wszystko poskręcane tak jak ma być, podpinamy wtyczke do przepływomierza. Prosimy fachowca o kontrolę.

58070804ex9.jpg

Pozostaje cieszyć się jazdą, oraz tym, że nasze M40 łatwiej oddycha :wink:

Sponsored by Maltarn Garage & Nibiru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mała uwaga; jako, że przepływomierz został przesunięty do przodu to należało skrócić gumę, która zasysa powietrze zza plastiku do świateł, należy ją odpowiednio ukroić i uszczelnić specjalną termo-taśmą, co w efekcie wygląda tak:

swap039bf7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja troche dżiekciu:

przeróbka może i fajna ale po co, koni nie dodało, :evil:

myślicie że inż. BMW nie wiedzieli co robią :?:

a to sreberko za bardzo profi nie wyglada...

hehe no jak projektowali m40 to za bardzo nie wiedzieli :lol:

np. miska olejowa co za baran ja tak nisko dał przecież ona jest najniższym punktem całego auta <bmw_4>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no jak projektowali m40 to za bardzo nie wiedzieli :lol:

np. miska olejowa co za baran ja tak nisko dał przecież ona jest najniższym punktem całego auta <bmw_4>

ale to Niemcy robili, tam wystających studzienek i innych niespodzianek nie ma, a poprawianie w garażu fabryki............ no cóż pobawić się można...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no jak projektowali m40 to za bardzo nie wiedzieli :lol:

np. miska olejowa co za baran ja tak nisko dał przecież ona jest najniższym punktem całego auta <bmw_4>

ale to Niemcy robili, tam wystających studzienek i innych niespodzianek nie ma, a poprawianie w garażu fabryki............ no cóż pobawić się można...

Oj Piotzre mozna... pzreceiz ja poprawilem :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam Enzo i co................... lekka lipa :P wywal troche kasy zamiast się męczyć i wsadzaj M52B28 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

w sumie ze wszytkim ksoztwoal omne imzoe z 300zl (kolektor, pzreputsnica wtryski...

A czyy lipa? poprawile mczas do 100kmh o 1s.

Moi mzdanie mto duzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od razu taką przebudowę robiłem (bo kupiłem z gazem), ale tej gumowej rury od zimnego powietrza nie kroiłem, bo wlazła mi po prostu głębiej w otwór osłony

lamp.

no to ja troche dżiekciu:

przeróbka może i fajna ale po co

po to np żeby ta guma nie pękała jak jest taka zgięta

Polscy gazownicy to tacy minimaliści i lenie, nigdy nic nie przerobią, idą na maksymalną łatwiznę w myśl powiedzenia "czas to pieniądz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech a ja dalej swoje: ale po co ??

żeby nie pekała :?: jak stara to i tak pęknie czy prosta czy krzywa :evil:

a że zagieta :?: no i co, to i tak nic nie zmienia, oczywiście w tym przykładzie,

ale jak mówię, jak ktoś lubi sobie pogrzebać pod maską to cool :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak mówię, jak ktoś lubi sobie pogrzebać pod maską to cool :mrgreen: :mrgreen:

roboty na 1/2 godziny a wygląda i działa przynajmniej normalnie

jak stara to i tak pęknie czy prosta czy krzywa

a nowa załamana nie pęknie szybciej :?:

Wiem, że w tym motorze to kadzidło dla umarłego i taki tuning to tylko prawidłowe zamontowanie części i tyle. Znajomy w M10 ma przepustnice od dołu i po załamaniu przez gaziarza tej gumy zmniejszyło się świało tej rury do 30%. Ma to wpływ na moc czy nie :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...