Skocz do zawartości


[E30] 318i dziwne stuki w okolicy skrzyni biegów,sprzęgła


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wjechałem sobie dzisiaj na kanał coby tłumik obejrzeć, bo jakoś tak jakby warczeć mi zaczął i co się okazało.......

Tłumik wygląda OK, ale moją uwagę zwróciły dziwne stuki z okolicy skrzyni biegów, sprzęgła, coś jak klepanie zaworów.

Na wale lekko mi się poci i nie sprawdzałem poziomu oleju w skrzyni biegów, myślicie że za niski poziom oleju miałby na to wpływ??

Dodam że biegi wchodziły ciężko przy ostatnich mrozach,ale po przejchaniu max 500m wszystkoi ładnie grało.

Co to może stukać??

I jeszcze jakieś syczenie gdzieś z dołu mnie dochodzi, ale nie dam głowy ze to z tłumika, miał coś kiedyś takiego??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poceniem się nie przejmuj, podobno to normalne,

ale jako pożądny włąściciel powineneś skontrolować stan olejów - jak dla mnie to wymienić - koszty nie są wysokie , do skrzyni 1 litr , a do mostu 1-2 litry, czyli jakieś 100-150 z wymianą,

u mnie przy tych mrozach nie byłoproblemu ze skrzynią , boostatnio wymieniłem <bmw_2> bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam być szczery, to też bym na Twoim miejscu sprawdził stan oleju.

Niemniej jednak w mojej 318i mam dokadnie taką samą sytuację (jeśli chodzi o zmianę biegów). Podczas mrozów z samego rana muszę przejechać 500m i wszystkie biegi wchodzą płynnie. Prawdopodobnie tak to już jest w tym modelu ;) hehe

Powodzenia <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mialem takie stuki , gdy auto sie nagrzewalo . Puszczalem sprzeglo i byly stuki dochodzace od skrzyni . Gdy wciskalem sprzeglo cisza . Na zimnym nie bylo wogole . Niestety sprzeglo padlo . Posprawdzaj dokladnie kiedy i jak stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.....

Wydaje mi się że trochę bardziej stuka kiedy silnik się już nagrzeje.

Co do wciśniętego/wyciśniętego sprzęgła to nie zauważyłem różnicy w stukach.

Sprzęgło wydaje mi się jakby bliżej podłogi zaczynało łapać,ale to może być tylko bardzo subiektywne wrażenie. Pozatym nic nie wskazywałoby na "padanie" sprzęgła.

Te stuki są gdzieś w okolicy, jest możliwość że to np stukałyby panewki,albo coś w tym rodzaju, ale w silniku,a poprostu niesie na skrzynię??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
moze tak byc ze z silnika, poniewaz jesli wcisniesz sprzeglo to odlaczasz skrzynie, a samo sprzeglo nigdy nie halasuje.

Jak to nie hałasuje ?? przeciez jak sprezyny w tarczy zaczynaja luzno latac albo tarcza

jest krzywa po paru mocniejszych "strzałach ze sprzegła" to nie ma siły ze nie bedzie

hałasowało , tak samo tez moze dawac znac o sobie łożysko oporowe z tym ze ono

raczej nie stuka tylko słychac takie ślizganie (cos a'la syczenie) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie hałasuje ?? przeciez jak sprezyny w tarczy zaczynaja luzno latac albo tarcza

jest krzywa po paru mocniejszych "strzałach ze sprzegła" to nie ma siły ze nie bedzie

hałasowało , tak samo tez moze dawac znac o sobie łożysko oporowe z tym ze ono

raczej nie stuka tylko słychac takie ślizganie (cos a'la syczenie) .

To widzisz, przez przypadek mi uświadomiłeś że łożysko oporowe woła u mnie o pomoc, ale to tylko na zimnym silniku jest takie syczenie. Sprężyny w tarczy latały mi w peugeotach i tam ten hałas był bardziej w rodzaju jakby jakaś blacha rzępoliła, oczywiście przy wyciśniętym sprzęgle. A ten stuk to jest coś takiego jak panewki stukają tylko jak byłem na kanale to ewidentnie słychać to niej więcej na połączeniu skrzyni biegów i sprzęgła.Oj, żeby mi się większa robota z autem nie zrobiła, muszę delikatniej jeździć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o panewki to słychac je najbardziej w granicach 2700 - 3000 rpm i przy samym zapalaniu na zimnym silniku , z poczatku jest to takie cyk cyk cyk cyk , a potem juz bardziej przykre i głosniejsze dzwięki.

Właśnie u mnie raczej słychać na ciepłym silniku, na zimnym jest tylko takie syczenie jak pisał Mordulec.

KUrde to i panewki by odpadały, chyba jednak mechaniora będę musiał na diagnozę odwiedzić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...