Pawel Opublikowano 3 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 mam pytanie do wszystkich posiadaczy bemek Mam bmw 525d i czy założenie felg 18 cali o rozmiarze 235 na przód i na tył takie same tylko o profilu 265 jest głupotą? gdyż są to koła polecane do bmw M5. W książce serwisowej bmw do mojej 525d polecają 17 cali koła i 225 profil tył i przód auta maksymalnie, chociarz w książce inne bmw jak np. 540 w benzynie jest dostępne z kołami 18 cali i 235 i 265 profil? czy po włożeniu kół 18 cali z 235 przód i 265 tył komfort jazdy dużo spadnie i spalanie ropy znacznie wzrośnie w porównaniu jakbym założył koła 17 cali i opony 225 lub 205? A co z przyśpieszeniem może 529 d ze 163 PS jest za słabe na takie wielkie koła i opony ? Jak to właściwie z tym wszystkim jest czy mogę jeździć na takich kołach i zawieszenie się nie rozleci? Mam takie koła 18 cali i zastanawiam się czy sprzedać je i kupić 17 cali i opony 225 czy jeździć na nich?. Auto wygląda naprawdę super ale co z tego jak "może" koła są za wielkie do 525d. dziękuje za porady pozdrawiam Pawel <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 3 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 jeśli chodzi o przyspieszanie to trzeba przeliczyć średnicę koła, jeżeli koła będą większe od zalecanych to spadnie przyspieszanie, wzrośnie prędkość max, a licznik będzie zaniżał czyli będziemy jechali więcej niż pokazuje, w przypadku mniejszych kół niż zalecane będzie odwrotnie - przyspieszanie się polepszy, spadnie prędkość max., a licznik będzie zawyżał, a przelicza się tak, np koło 17 " opona 225/50 17x25mm + 225x0,5 - 50 to jest wysokość opony wyrażona w % w stosunku do szerokości, oczywiście im szersze kapcie to oporu toczenia większe, chociaż to też zależy od opony ( producent, typ bieżnika itd) pewnie że dla 540 zalecają szersze kapcie chodzi głównie o przyczepność uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 13 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Na polskie drogi najlepiej zalóż 225 na 4 kola, jesli masz kombi na pneumatycznym zawieszeniuto zaloz 205 poniewaz asc czesto bedzie ci sie zaswiecalo(zwlaszcza na kosce) Jeśli chodzi o 535 540 i m5 to ma zupelnie inne przednie zawieszenie, sztywniejsze i wieksze tuleje drazkow reakcyjnych,jesli zalozysz opony wieksze niz 225 bedziesz jezdzic po koleinach , poprostu tragedia, zaloz 225 na 16^, najlepszy wybor na polske.A po drugie im szersze opona i wieksza ilosc cali tym droższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk325e36 Opublikowano 16 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Na tej stronie poniżej znajdziesz konfigurator coś sobie dopasujesz znajomek miał 18" w e36 skręcane są na sprzedaż za 2000zł miał z przodu 235/40/18 a z tyłu 245/35/18 wyglądał fajnie latał bokami ale faktycznie komfort gorszy ,ja miałem 225/50/16 przód i tył także na polskie syfiaste drogi 17" to max <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 16 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Mam fajne fele AEZ 18 cali , do malej regeneracji ... Na allegro takie widzialem od 1,5 tys do 2 tys . Ze wzgledu na stan moje sa za 1100 ... Jak cos na pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 28 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 jak już ustalisz jakie te fele i opony to daj znać choć jaką decyzje podjąłeś. Jest zaiunteresowany podonbnym tematem Pozdrwiam <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Marca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 złapałem kontakt ze sklepem Zender ze szczecina i czekam na odpowiedz chłopaka który ma mi załatwić zamianę felg tylnych opony o profilu 265 na 18 cali felga na felgi 18 cali opony 235. Felgi bedą z niemiec z BMW bede musiał mu dopłacic tylko nie wiem ile jeszcze. Prawde mówiąc to czekam już miesiąc ale się nie odezwał ? sam nie wiem widzę że ciężko bedzie mi wymienic te tylne felgi na mniejsze bo ponoc wszyscy którzy je mają chcieli by tak zrobić jak ja....jak nie wymienie ich to założe te ktore mam i tyle i bede smigał najwyżej poleci mi coś tam w zawieszeniu i komfort jazdy spadnie i przyśpiecha ale na tym akurat tak bardzo mi nie zależy bo i tak kołysam się moją 525d tylko po mieście i stoję w korkach szkoda tylko że drogi po tej zimie sa tak rowalone ze szkoda każdej fury na te drogi jest naprawde tragedia!!! i to nie tylko w miastach ale i na trasach dwópasmowych itp., no nie da się jezdzić, nie wyobrażam sobie jak wpadne z moimi felgami 18 cali od M5 w taką dziurkę !!! a szłyszałem że przynajmniej w Wawie drogowcy nie zamierzaja dużo naprawiać po tej zimie...dobrze że mam skuter na lato i bede nim smigał a BMKa chyba od świeta... trzymajcie się, pozdrawiam :lol: Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.