Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Kompresor


Simon

Rekomendowane odpowiedzi

To nie wiem czemu co niektórzy właśnie polecaja kompresor zamiast turbiny bo koszta mniejsze, na fimikach gdzieś widziałem uturbione M10 1.8 kosztem 465$ oczywiście w domowym warsztacie, z którego roku ten filmik to nie wiem, ale myśle że mozna pokąbinować :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytale msie wlasnei w tej firmie ile by mnei kosztowal ow 3.5l wlzoenie komrpessora...

odp. 26 tys zl :roll:

Ja mysle ze za ro kpo prost uwrzuce V8 4.0 i juz :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pytale msie wlasnei w tej firmie ile by mnei kosztowal ow 3.5l wlzoenie komrpessora...

odp. 26 tys zl :roll:

Ja mysle ze za ro kpo prost uwrzuce V8 4.0 i juz :twisted:

noooo... kurde na pewno wyjdzie taniej od turbo czy kompresora ;)

[ Dodano: 28 Luty 08, 22:54 ]

Szczerze polecałbym TURBO, niby trochę więcej z tym roboty, bo wydech inny, ale większe moce można uzyskać przy pomocy turbiny

ciekawe czy da się wrzucić jakąś elektryczną turbinę marki do której się zraziłem.. voklswagen ;) corrado albo scirocco miał chyba takie swego czasu o ile się nie mylę, z tym chyba nie byłoby jakoś kolosalnie dużo roboty ;) z tym, że te turbiny słynęły ze swojej awaryjności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor elektryczny to temat rzeka, ale w skrócie:

-mniej obciąża silnik niż turbo(niższe ciśnienie doładowania)

-jest tańszy

-brak turbo-dziury

-nie wymaga kosztownych przeróbek w silniku i wydechu

-nie wymaga turbo-timera(osobne smarowanie).

Nie daje oczywiście z ww. powodów takiego kopa jak turbina, ale myślę, że jest to rozwiązanie warte uwagi.Rozrzut cenowy jest też spory.Najtańsza taka zabawka firmy Thomas Knight, którą udało mi się znaleźć to koszt około 3700 zł. Najdroższa, ale bardzo zaawansowana jest produkcji firmy Rotrex, model C30-64.To rozwiązanie jest typu odśrodkowego, co oznacza że sprężarka napędzana jest przez pasek klinowy.Jej koszt to jakieś 8600zł bez montażu.Dla zainteresowanych podaje dwa przydatne linki :

http://www.at2000.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=107

http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232243.html <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor elektryczny to temat rzeka, ale w skrócie:

-mniej obciąża silnik niż turbo(niższe ciśnienie doładowania)

-jest tańszy

-brak turbo-dziury

-nie wymaga kosztownych przeróbek w silniku i wydechu

-nie wymaga turbo-timera(osobne smarowanie).

Nie daje oczywiście z ww. powodów takiego kopa jak turbina, ale myślę, że jest to rozwiązanie warte uwagi.Rozrzut cenowy jest też spory.Najtańsza taka zabawka firmy Thomas Knight, którą udało mi się znaleźć to koszt około 3700 zł. Najdroższa, ale bardzo zaawansowana jest produkcji firmy Rotrex, model C30-64.To rozwiązanie jest typu odśrodkowego, co oznacza że sprężarka napędzana jest przez pasek klinowy.Jej koszt to jakieś 8600zł bez montażu.Dla zainteresowanych podaje dwa przydatne linki :

http://www.at2000.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=107

http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232243.html <bmw_3>

Noooooooooo.... ten za 3700 to już gra warta świeczki.... przy dobrym wietrze można zyskać 40-50 koni stosunkowo niewielkim nakładem pracy i kosztów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...