Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Jedno konkretne pytanie.


slawek44

Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie przecierasz po kolorze,ale musisz odczekać tyle czasu,aż baza(kolor) będzie sucha na tyle,zebyś mógł przejechać po niej ręką(czysta musi być). Jak wyschnie to będzie zupełnie matowa. Kładziesz 2 warstwy bazy(koloru) jeśli kiepsko będzie kryło to 3 lub ostatecznie 4(lepiej nie). Nie musisz lać obficie. Każdą kolejną warstwę kładziesz na dobrze wyschniętą poprzednią. Jeśli nie chce Ci się czekać aż rozpuszczalnik odparuje to możesz podsuszać sobie np.suszarką do włosów,albo opalarką(wtedy z daleka). Klar(lakier bezbarwny) kładziesz po wyschnięciu ostatniej warstwy bazy. Kładziesz 2 warstwy(jeśli to spray to możesz dać 3) Starasz się wylać na dość gładko,ale tak,żeby nie porobić zacieków. Jeśli za mało pryśniesz będzie baran,albo nawet półmat. Które elementy chcesz malować? Wiesz jak przygotować pod malowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk nie wiem nic. auto mam przetarte papierem 800 ale to ze trzy miechy temu i tak jezdze przetartym. Mysle jeszcze raz przetrzec 1200 papierem wodnym a pozniej umyc benzyna ekstrakcyjna. Dzieki za porade. Bez niej pewnie bym spieprzyl robote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umyj dwa rany płynem do naczyń , dużo płynu , zmatuj jeszcze raz papierem 800 tylko dokładnie umyj jeszcze raz płynem do naczyń , potem musiasz dobrze odtłuścić auto , oklejić ,jeszcze raz odtłuścić najlepiej dwa razy nie żałuj benzyny ekstrakcyjnej (nie nitrem bo rozpuszcza lakier) , póżniej zaczynasz malować , kładziesz bazę cieką warstwę i jedzioesz ok 3 razy całe auto , ok 1.5 -2godziny po malowaniu bazą malujesz klarem 2-3 razy , zostawiasz w sumie to powinno stać ok 7 dni do pełnego wyschnięcia ale po 24 godzinach możesz już wyjechać na powietrze po ok miesiącu czasu , matujesz auto papierem 2000 , pasta G3 z wodą i polerujemy .

to tyle chyba nic nie pominąłem

pozdro przyjemniej pracy

a browarek sobie weż zawsze to jakiś kompan

[ Dodano: 27 Marzec 08, 16:49 ]

a papierem 1200 matowiliśmy tylko wtedy jeżeli kładliśmy sam bezbarwny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WNTcoupe nie wiem gdzie tak robiłeś,ale kolega ma srebrny lakier. Najgrubszy z papierów jaki powinien używać pod srebrną bazę to 1000,zalecam 1200. Każda ryska,dziurka jest widoczna po srebrnej bazie. 1.5-2 godziny suszyłeś bazę? Chyba na podwórku,bo normalnie w warsztacie nie zarobiłbyś na sól. Podsuszasz opalarką lub suszarka do włosów jeśli nie masz kabiny do malowania. Po co ma polerować jak nie wiadomo co będzie malował? Co do browarka to się zgodze,nie jest to lekka praca,zawsze pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kabinie lakierniczej czasem nawet krucej wiesz jak wyglądają lampy które suszą lakier od środka , wysyłają promienie które obdijaja sie od metalu i susząlakier od spodu , przy elenentach np błotniki suszenie trwało do godziny czasem mniej zalezy od lakieru.

na podwórku tehop nie robiłem tylko w zakładzie gdzie pracowałem przy tym i nie zajmowałem sie malowaniem tylko przygotowaniem aut pod malowanie

sorrki za błedy ale sie spiesze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiec jutro biore sie za to malowanie. Dzis umylem auto karczerem, plynem do naczyn i znow karczerem. jutro mam zamiar przetrzec malowane elementy (maska, dach i klapa bagaznika) papierem 1200, nastepnie karczer, plyn do naczyn i na koncu rozpuszczalnikiem umyje. Tak przygotowane auto bede malowal. Bede to robil w garazu nieocieplonym, mam nadzieje ze bedzie jutro cieplo. Poloze dwa razy lolor i jak wyschnie poloze dwa razy bezbarwny. Tylko nie wiem jak dlugo mam czekac miedzy kolejnymi malowaniami. Niech ktos mi napisze czy moj plan jest dobry, czy zrobie gdzies blad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umyj dwa rany płynem do naczyń , dużo płynu , zmatuj jeszcze raz papierem 800 tylko dokładnie umyj jeszcze raz płynem do naczyń , potem musiasz dobrze odtłuścić auto , oklejić ,jeszcze raz odtłuścić najlepiej dwa razy nie żałuj benzyny ekstrakcyjnej (nie nitrem bo rozpuszcza lakier) , póżniej zaczynasz malować , kładziesz bazę cieką warstwę i jedzioesz ok 3 razy całe auto , ok 1.5 -2godziny po malowaniu bazą malujesz klarem 2-3 razy , zostawiasz w sumie to powinno stać ok 7 dni do pełnego wyschnięcia ale po 24 godzinach możesz już wyjechać na powietrze po ok miesiącu czasu , matujesz auto papierem 2000 , pasta G3 z wodą i polerujemy .

to tyle chyba nic nie pominąłem

pozdro przyjemniej pracy

a browarek sobie weż zawsze to jakiś kompan

[ Dodano: 27 Marzec 08, 16:49 ]

a papierem 1200 matowiliśmy tylko wtedy jeżeli kładliśmy sam bezbarwny

stary tyle czasu pomiędzy bazą a klarem ? 7 dni do pełnego wyschnięcia i polerka po miesiącu ?! :) Nawet w warunkach "garażowych" to krócej trwa, co to za lakier, że tak długo schnie ? :) Polerkę na upartego to można zrobić po jednym dniu jeśli masz lampki i dodatkowe ogrzewanie ;) Jeśli nie masz i malujesz metodami chałpniczymi made by zenek, to też krócej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...