kmailp Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 wczoraj mierzyłem ciśnienie w moim e21 323i zegar wskazywał 12.5.jakie wy mieliście wyniki bo nie wiem eszcze czy ten silnik kwalifikuje się do wymiany na jednym z forum znalazłem katalog i tam pisało że niby 10 to norma ale wątpie abby to była prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 na wszystkich garach takie było ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmailp Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 na jednym z ggarów było 9 ale to pewnie zawór [ Dodano: 1 Kwiecień 08, 15:35 ] tu proszę bardzo lik do katalogu.stopień sprężania patrz 323i 82-83 rok. http://www.maxbimmer.pl/a...e-bmw-e30.shtml [ Dodano: 1 Kwiecień 08, 15:37 ] http://www.maxbimmer.pl/a...e-bmw-e30.shtml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 ale sprawdzałes na zimnym czy na ciepłym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmailp Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 na jednym z ggarów było 9 ale to pewnie zawór może tu znajdziesz info i cosik się dowiesz http://www.bmwm.beep.pl/serwis/glowice%20m20.htm albo google kto szuka ten znajdzie . Powodzenia <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmailp Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 dziękuję za ten link dużo z niego wywnioskowałem tylko że ja nie chcę aby moja głowica była pęknieta :wink: a poza tym nie mam mleka w oleju.jeśli znasz ten silnik to doszedlem juz do tego ze miałem wtrysk troche ciachniety i brała ogromne dawki powietrza bo strzały gazem pogieły mi tą blache co zamyka powietrze ale juz to zrobiłem.teraz czekam na efekty :wink: dzisiaj jazda próbna [ Dodano: 2 Kwiecień 08, 13:19 ] ale problem ciśnienia nadal nie rozwiązany więc proszę o pomoc [ Dodano: 2 Kwiecień 08, 13:20 ] ale problem ciśnienia nadal nie rozwiązany więc proszę o pomoc [ Dodano: 2 Kwiecień 08, 13:20 ] ale problem ciśnienia nadal nie rozwiązany więc proszę o pomoc [ Dodano: 2 Kwiecień 08, 13:20 ] dziękuję za ten link dużo z niego wywnioskowałem tylko że ja nie chcę aby moja głowica była pęknieta :wink: a poza tym nie mam mleka w oleju.jeśli znasz ten silnik to doszedlem juz do tego ze miałem wtrysk troche ciachniety i brała ogromne dawki powietrza bo strzały gazem pogieły mi tą blache co zamyka powietrze ale juz to zrobiłem.teraz czekam na efekty :wink: dzisiaj jazda próbna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Ciśnienie powinno wynosić ok. 10-11 bar min, pomiar powinien być wykonywany na silniku, który osiągnął normalną temperaturę pracy, ale najważniejsze żeby nie było zbytnich różnic między cylindrami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 który osiągnął normalną temperaturę pracy,??? na ciepłym silniku zawsze cisnienie bedzie duzo duzo wieksze! a pomiar przeprowadza sie na zimnym silnku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 który osiągnął normalną temperaturę pracy,??? na ciepłym silniku zawsze cisnienie bedzie duzo duzo wieksze! a pomiar przeprowadza sie na zimnym silnku! ..... i tu są dwie teorie.......ja podałem cytat z instrukcji Etzolda uważaną za "biblię" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmailp Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 która jest prawdziwa? powyżej 12 to myślę że niezły efekt mimo że był mieżony na zimnym na ciepłym jak wiadomo wszystko się rozszerza więc jest kompresja znacznie większa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 oto cytat z instrukcji obsługi miernika ciśnienia: "Instrukcja obsługi próbnika Każdy diagram przewidziany jest dla 8 niezależnych zapisów. Przez naciśnięcie dźwigni przesuwu, znajdującej się na tylnej ściance przyrządu przesuwa się kasetę z diagramem do następnej pozycji. Przed rozpoczęciem pomiaru należy założyć nową kartkę diagramu. Pomiaru ciśnienia sprężania dokonuje się przez otwór świecy zapłonowej. Pomiar należy przeprowadzić przy silniku temp. silnika ok. 80°C, w następujący sposób: 1. Wykręcić wszystkie świece z silnika. 2. Uruchomić silnik rozrusznikiem na kilka sekund w celu usunięcia z komory sprężania resztek paliwa i innych zanieczyszczeń. 3. Próbnik przygotować do pomiaru - założyć czysty diagram, odpowietrzyć próbnik - przycisnąć przycisk zaworu odpowietrzającego (na „kwadracie" przyrządu), sprawdzić początkowe ustawienie wskazówki. 4. Podłączyć kontakt elektryczny do instalacji elektrycznej samochodu jak pokazano na schemacie, a mianowicie: końce obydwu przewodów zaopatrzone we wtyczki podłączyć do zacisków znajdujących się na uchwycie, drugie końce przewodów podłączyć - jeden do właściwego bieguna akumulatora (tego, który nie jest połączony z masą samochodu), a drugi do rozrusznika w miejsce połączenia przewodu, który jest połączony ze stacyjką. 5. Wkręcić sztywną końcówkę w otwór świecy i połączyć z próbnikiem. 6. Uruchomić rozrusznik (przyciskiem klawiszowym na uchwycie próbnika), przy całkowicie otwartej przepustnicy (pedał gazu wciśnięty do oporu), na tak długi okres czasu by wskazówka przyjęła maksymalne wychylenie. 7. Odpowietrzyć próbnik - wskazówka musi wrócić do pozycji wyjściowe. 8. Przesunąć kasetę diagramu na następną pozycję - próbnik jest przygotowany do kolejnego pomiaru. Ocena wyników pomiaru 1. Wartości pomiarowe zgodne z nominalnymi. Jeżeli pomiar ciśnienia nie wykazuje odchyłek od wartości nominalnych oraz różnic dla poszczególnych cylindrów, przy czym pierwszy przyrost ciśnienia zaobserwowany na próbniku w czasie pomiaru jest największy, a wszystkie pozostałe powodują stopniowe narastanie ciśnienia do wartości maksymalnej, oznacza to, że stan części uszczelniających (pierścienie tłokowe, zawory) jest dobry. Jeżeli natomiast zaobserwujemy w trakcie pomiaru ciągły i powolny (nie skokowy) przyrost ciśnienia możemy przypuszczać, że zużyte zostały już w pewnym stopniu zawory silnika. 2. Wartości końcowe ciśnienia zaniżone. Mniejsza od nominalnej wartość ciśnienia na wszystkich cylindrach świadczy o zużytych częściach uszczelniających, (tłoki, pierścienie tłokowe lub zawory). Jeżeli tylko na dwóch sąsiednich cylindrach otrzymano wartości zaniżone można przypuszczać, że uszczelnienie pod głowicą między tymi cylindrami zostało uszkodzone. (pełna instrukcja obsługi jest dołacznona do zestawu.. )" a tu cytat z ćwiczeń szkoły samochodowej: "Pomiar ciśnienia sprężania Pomiar ciśnienia sprężania służy do sprawdzenia stopnia zużycia gładzi cylindra, tłoka i pierścieni, oraz przylgni zaworów i ich gniazd. Można go przeprowadzić próbnikami ciśnienia sprężania SPCS. Próbniki te mają w uchwycie wbudowany przycisk do uruchamiania silnika. Po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy należy wykręcić wszystkie wtryskiwacze lub świece zapłonowe, oraz w jednym z wtryskiwaczy zastąpić rozpylacz odpowiednią końcówką pomiarową, a w silniku z zapłonem iskrowym całkowicie otworzyć przepustnicę (np. rozpieraczem), w celu uzyskania lepszego napełnienia cylindrów. Przed pomiarem zamyka się dopływ paliwa do silnika, wkłada czysty diagram do próbnika, odpowietrza próbnik (przez naciśnięcie zaworka odpowietrzającego) i łączy szczelnie próbnik z elementem pomiarowym. Dla silnika z zapłonem samoczynnym element pomiarowy stanowi wtryskiwacz z końcówką pomiarową zamocowaną w miejscu rozpylacza. W przypadku uruchamiania silnika przez osobę obsługującą przyrząd, trzeba obydwa przewody elektryczne zakończone wtyczką przyłączyć do zacisków znajdujących się na uchwycie próbnika, oraz przewód zakończony dużym uchwytem przyłączyć do centralnie umieszczonego zacisku rozrusznika, w miejscu w którym doprowadzony jest „gruby" przewód od akumulatora, a drugi przewód do zacisku rozrusznika, do którego przyłączony jest przewód włącznika zapłonu (rys.4). Następnie uruchomić silnik rozrusznikiem (w celu usunięcia resztek mieszanki paliwowej z cylindrów), połączyć próbnik z badanym cylindrem, poprzez zamocowanie w miejsce wtryskiwacza elementu pomiarowego lub dociśnięcie stożka gumowego do otworu świecy zapłonowej, zwracając uwagę na zachowanie szczelności tego połączenia. Po tych przygotowaniach ponownie włączyć rozrusznik i napędzać nim silnik, aż wskazówka (rejestrator kreślący na diagramie) nie przestanie się przesuwać. Podczas pomiarów wał korbowy powinien obracać się z prędkością co najmniej 100 obr/min. Po wyłączeniu rozrusznika trzeba odpowietrzyć próbnik (wskazówka musi wrócić do pozycji początkowej), przesunąć kasetę diagramu na następną pozycję i wykonać pomiar w następnym cylindrze. Jeżeli wynik pomiaru odbiega od wymaganego, to należy go powtórzyć, aby upewnić się o prawidłowości uzyskanego rezultatu. Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej. Polega ona na tym, że do tych cylindrów wstrzykuje się niewielką ilość oleju silnikowego (do 10 cm3) i rozprowadza go po gładzi cylindrowej przez kilkakrotny obrót wałem. Następnie ponownie mierzy się ciśnienie sprężania. Jeżeli jest ono nadal zbyt niskie, to świadczy o złej pracy zaworów lub o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. " http://www.samochodowka.koszalin.pl/warsztaty/dzialy/wydryszek/diagnostyka/diagnostyka.html miłej lektury :wink: wnioski pozostawiam zainteresowanym bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmailp Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 toś się rozpisał ;D (kopiuj/wklej)czytam [ Dodano: 2 Kwiecień 08, 22:58 ] takiego browarka to bym się napił heh sprawdżę tą metodą olejową stan pierścieni o ile zmieni to ciśnienie w moim cylindrze ale na ciepłym wyjdzie większe ciśninie chyba.jest możliwość że zawór się zaciasnil bo niedawno miałem ustawiane i ucieka kompresja miedzy kanałem zaworowym a zaworem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Pomiar należy przeprowadzić przy silniku temp. silnika ok. 80°C i tak powinno być, a już tak na chłopski rozum, to chciałbym wiedzieć jakie mam sprężanie na ciepłym, bo na takim jeżdżę na ciepłym jak wiadomo wszystko się rozszerza więc jest kompresja znacznie większa . tego nie rozumiem pytanie_bmw. Zimny silnik ma gęstszy olej ciepły rzadszy, więc jaki będzie lepiej uszczelniał? Nie znam mechanika, który mierzył ciśnienie na zimnym, a znam paru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 wypowiedzi niktórych: "a pomiar przeprowadza sie na zimnym silnku!" nie komentuję, mechanikiem jestem .......ale od czego jest google........ oczywiście że na zimnym będzie wyższe cisnienie........ale po co nam zimny silnik heheheheh beryl bmw_beer :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmailp Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 może i macie racje ale co do oleju to nie ma możliwości żeby dostal sie do piersccieni bo były jego znikome ilości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 oczywiście że na zimnym będzie wyższe cisnienie chyba odwrotnie! na zimnym bedzie nizsze cisnienie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 chyba odwrotnie! na zimnym bedzie nizsze cisnienie! tak jak pisał Piotr jak silnik jest zimny to kompresja jest wyższa a jak silnik się nagrzeje to traci kompresje na skutek rozszerzenia się tulei cylindrów i to jest informacja że kończą sie pierścienie . Gdy pierścienie są w dobrym stanie to kompresja jest w granicach normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Odnośnie pomiaru ciśnienia to to zawsze w silnikach benzynowych mierzymy jak jest nagrzany,natomiast diesle jak jest zimny.Ciśnienie min.1MPa-benzyna.Ale najważniejsza jest różnica ciśnień między poszczególnymi cylindrami-nie powinna przekraczać 0,15MPa.Jeśli jest większa to oznacza uszkodzenie zaworów,zużycie pierścieni,zużycie gładzi. Przystępując do pomiaru nie zapominajcie o odłączeniu pompy paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmailp Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 tuleje się rozszerzają? fajnie tzn że blok i glowica także?bo jeśli nie to przecież połaczenia by poszły się jebać a blok chyba nie jest taki elastyczny żeby pozwolić tulejom na rozszerzanie [ Dodano: 3 Kwiecień 08, 22:55 ] to dlaczego w takim razie siniki niedogrzane (np,przez stałe visco)palą dużo więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Po pierwsze wydaje mi się że tu nie używa się niektórych słów,po drugie niewiele wiesz o zasadzie działania silników spalinowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 kmailp niestety taka jest prawda, używaj google to się wszystkiego dowiesz.......... to dlaczego w takim razie siniki niedogrzane (np,przez stałe visco)palą dużo więcej? kto Ci takich bzdur naopowiadał, że przez zblokowane visko silnik pali więcej heheheheheh to chyba kawał miesiąca, zanim zaczniesz pisać głupoty to poczytaj, o obiegach chłodzenia silnika i o termostacie, jeździłem długo na zblokowanym visku w M40 i jakoś różnicy spalania nie zauważyłem.......... Danich proponuję żebyś się nie wypowiadał jak nie jesteś pewny co mówisz :evil: jak dla mnie temat do zamknięcia....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 kmailp, jeżeli chodzi o rozszerzalność metali to kłania się fizyka proste doświadczenie z podstawówki kulka i obręcz jak obręcz jest zimna to kulka przez nią nie przechodzi a jak podgrzejemy obręcz to kulka przez nią przechodzi . Mowa jest tu o mikronach a nie milimetrach . Tak przy okazji to najpierw troche poczytaj a potem jak coś ci wełbie zostanie to się dziel tą wiedzą z innymi bo o nauce od starszych i mądrzejszych to już nie wspomnę tuleje się rozszerzają? nie tylko tuleje pierścienie , ponieważ te dwa elementy są z innych metali więc inaczej reagują na temperaturę bo o tłoku już nie wspomnę i to ma wpływ na kompresję oczywiście nie tylko bo zawory i głowica też . Luz zaworowy jak myślisz czemu jest przecież mogło by go nie być a jednak jest i po co . Wiesz ? jak wiesz to dobrze a jak nie wiesz to poczytaj na ten temat i na wiele innych związanych z silnikami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmailp Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 chłopaki poczytałem przez noc sobie i wiem już że mówicie prawdę.gdyby danich nie potwierdzil moich argumentów to odrazu bym wam przyznał rację.tam jest napewno zachowana proporcja jak sie tuleja rozszerza o te kilka tysięcznych to i pierścienie także.dzięki za odpowiedzi i za silne nerwy co do wypowiedzi jednego z kolegów coś w tym moim "łbie" mam.Ty też pewnie kiedyś tego nie wiedzałeś a że zakminiłeś i podzieliłes się ze mną wiedzzą to jestem niezmiernie wdzięczny.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 dzis przekonał sie co do mojej teorii ze na zimnym kompresja jest mniejsz a na ciepłym wieksza! Zmierzyłem kompresje w jakims tam aucie-marka niewazna na zimnym było 12 wiec rozgrzałem go i co sie okazuje pokazało mi 14 na ciepłym silniku! Pozdrawiam wszystkich Piotr miernik w rece i sprawdz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.