Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


No to jak palimy??


Mk-rally

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też mam tylko benzynkę, więc tak....

Jak ciepło:

- po mieście 9-9,5l/100km noga dosyć ciężka

-w trasie do 110km/h 6,5l/100km

- w trasie 120-130km/h 7,5l/100km

Jak zimno:

-po mieście 11,5l/100km ciężka noga,walnięty termostat

-po mieście 10-10,5l/100km tylko ciężka noga ;-)

-w trasie 110-130km/h 8-8,5/100km 4 osoby, bagażnik zapchany

Po ostatnim tankowaniu w okolicach 10 mi wziął a noga niestety ciężka, na szczęście nie zawsze ;-) no i jeszcze ślizganko do tego dochodzi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAk przy okazji......

Zwróciliście uwagę na ilość spalanego paiwa w zależności od tego gdzie tankujecie?? NIe myślę tutaj o chrzczeniu paliwa.

Przedostatnio zatankowałem na Oszołomie 98mke i spalił coś koło 10,5, a ostatnio z racji przymusu zatankowałem na Shellu na legnickiej 95tke i spalił 10 lub lekko poniżej.

Więc jak to, 98mki będzie więcej palił, czy może shell ma poprostu dobre paliwo :?:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym porównać swoje spalanie paliwa na tle waszych .

mam 316 i pali mi 12L w mieście :( a wam ile?

to ciężką nogę masz,albo..............

moja:

trasa 100-120 około 7,5 i nie patyczkuję się, np. przy 90 redukcja na 3 :mrgreen:

miasto mało korków i kawałek trasy 9,5 ale też bez zbytniego oszczędzania

niewielka różnica w lecie,

nie wiem jak to z tym paliwem jest, ja tankuję raczej na podrzędnych stacjach ( żaden Orlen, Shell ani BP) i tylko 95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wiele przyczyn jest jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Nieprawdą jest też że duży motor pali dużo! Ja ostatnio zrobiłem na 18litrach 110km i ani razu w korku nie stałem, tylko troszke poszalałem :mrgreen:

rok temu jechalismy na wakacje na 2 auta Laguna 3.0v6 24v i E39 2.8 autostrady i trasa

w kazdym aucie po 4osoby, bagazniki(te trumny takie) cały czas 180-200kmh i bez przerwy na włączonej klimie średnie spalanie wyszło w Lagunie 12.3l a w bmw 14.2l

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Chciałbym porównać swoje spalanie paliwa na tle waszych .

mam 316 i pali mi 12L w mieście :( a wam ile?

to ciężką nogę masz,albo..............

moja:

trasa 100-120 około 7,5 i nie patyczkuję się, np. przy 90 redukcja na 3 :mrgreen:

miasto mało korków i kawałek trasy 9,5 ale też bez zbytniego oszczędzania

niewielka różnica w lecie,

nie wiem jak to z tym paliwem jest, ja tankuję raczej na podrzędnych stacjach ( żaden Orlen, Shell ani BP) i tylko 95

U mnie spalanie podobne jak u Piotrka po miesice 8 litrów przy normalnej jezdzie ,

10-12 przy deptaniu , na trasie spokojnie ponizej 7L mozna zejsc przy jezdzie około

110km/h.

Wzrost spalania to nie tylko wina benzynki , najczesciej padnieta sonda lambda ,

przewody wysokiego napiecia , aparat zapłonowy , świece , nieszczelnosci układu

dolotowego , zbytnie odetkanie wydechu (czyt basowe tłumiki ) i wtedy nawet

316tka moze spalic 14 litrow happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
:arrow: Mordulec z tym wydechem to chyba przesadziłeś,

ja mam końcowy przelotowy i zamierzam kata usunąć, znawcy mówiż że M40 nie lubi katów

Nie wiem co lubi M40 ale na pewno kazde odetkanie wydechu na zasadzie to wytne tamto

wspawam powoduje najczesciej spadek mocy i wzrost spalania o np 0,5L na 100km <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Nie wiem co lubi M40 ale na pewno kazde odetkanie wydechu na zasadzie to wytne tamto

wspawam powoduje najczesciej spadek mocy i wzrost spalania o np 0,5L na 100km

_________________

To chyba nie jest tak do końca bo zmniejszajać opory spalin powodujemy ich łatwejszy przelot przez układ wydechowy a co za tym idzie silnik nie wkłada dodatkowej pracy w ich tłoczenie.To po pierwsze a po drugie gdyby tak było to rajdowcy urzywali by tylko seryjnych tłumików.hehehe happy_bmw happy_bmw happy_bmw happy_bmw

Skoro udroznienie rurek (czyt brak katalizatora + wieksza srednica) powoduje lepszy przepływ spalin to idac tym tokiem rozumowania najlepiej by było

układ wydechowy zakonczyc zaraz za kolektorem => tylko jakos ta teoria nie sprawdza

sie w praktyce bo głupie przepalenie sie kolanka miedzy kolektorem a katalizatorem

powoduje ze auto ledwie odpala a juz napewno nie jedzie => w skrócie mozna to opisac

tak ze cała para poszła w gwizdek :lol: <bmw_1> happy_bmw bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro udroznienie rurek (czyt brak katalizatora + wieksza srednica) powoduje lepszy przepływ spalin to idac tym tokiem rozumowania najlepiej by było

układ wydechowy zakonczyc zaraz za kolektorem => tylko jakos ta teoria nie sprawdza

sie w praktyce bo głupie przepalenie sie kolanka miedzy kolektorem a katalizatorem

powoduje ze auto ledwie odpala a juz napewno nie jedzie => w skrócie mozna to opisac

tak ze cała para poszła w gwizdek :lol: <bmw_1> happy_bmw bmw_beer

Hej!

I tak i nie....

Wyrzucenie kata i wspawanie rurki zmniejszy przepływy, ale waruniem jest żeby nie było właśnie większej średnicy. Przy przepływie gazów każda zmiana średnicy(z dużej na małą i w drugą stronę) skutkuje tym że pojawiają się straty. Czyli jak wyrzucicie katalizator i w tym iejscu wspawacie coś co będzie miało większą średnicę lub mniejszą to w dwóch miejscach pojawią się dodatkowe straty(wlot do tej rurki i wylot z niej).

O tym że nie można zakończyć wydechu zaraz za kollektorem też racja.

Poprostu gazy wylatujące z kolektora mają dużą prędkość i tworzą się duże zawirowania przez co auto się dusi i nie ma mocy(przetestowane na Peugeotcie jak się rurka za kolektorem na autostradzie urwała). Spaliny potrzebują "kierownicy" żeby się ładnie ułożyć i jak najbardziej równolegle wylecieć z rurki, musi też byc odpowiednia prędkość wylotu spalin(im większa, tym większa strata) i dlatego dobór odpowiedniego wydechu do auta to nie jest taka prosta sprawa.

Siem rozpisałem.... happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Skoro udroznienie rurek (czyt brak katalizatora + wieksza srednica) powoduje lepszy przepływ spalin to idac tym tokiem rozumowania najlepiej by było

układ wydechowy zakonczyc zaraz za kolektorem => tylko jakos ta teoria nie sprawdza

sie w praktyce bo głupie przepalenie sie kolanka miedzy kolektorem a katalizatorem

powoduje ze auto ledwie odpala a juz napewno nie jedzie => w skrócie mozna to opisac

tak ze cała para poszła w gwizdek :lol: <bmw_1> happy_bmw bmw_beer

Hej!

I tak i nie....

Wyrzucenie kata i wspawanie rurki zmniejszy przepływy, ale waruniem jest żeby nie było właśnie większej średnicy. Przy przepływie gazów każda zmiana średnicy(z dużej na małą i w drugą stronę) skutkuje tym że pojawiają się straty. Czyli jak wyrzucicie katalizator i w tym iejscu wspawacie coś co będzie miało większą średnicę lub mniejszą to w dwóch miejscach pojawią się dodatkowe straty(wlot do tej rurki i wylot z niej).

O tym że nie można zakończyć wydechu zaraz za kollektorem też racja.

Poprostu gazy wylatujące z kolektora mają dużą prędkość i tworzą się duże zawirowania przez co auto się dusi i nie ma mocy(przetestowane na Peugeotcie jak się rurka za kolektorem na autostradzie urwała). Spaliny potrzebują "kierownicy" żeby się ładnie ułożyć i jak najbardziej równolegle wylecieć z rurki, musi też byc odpowiednia prędkość wylotu spalin(im większa, tym większa strata) i dlatego dobór odpowiedniego wydechu do auta to nie jest taka prosta sprawa.

Siem rozpisałem.... happy_bmw

I dokładnie o to mi chodziło , kazda rzeźba na wydechu bez odpowiedniego przeliczenia

objetości , dlugości itp nie ma sensu bo w wiekszosci przypadków konczy sie to wiekszym

spalaniem albo statą mocy dlatego wycinanie kata i wspawanie rurki tak jak napisał Byq'u

zmienia objetość układu i jakby nie patrzec fizyki sie nie przeskoczy :lol: <bmw_1> happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...