Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


akumulator do E30 1.6


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mordulec

Wiadomo im wieksza pojemnosc tym lepiej (Ah) ale tez trzeba pamietac zeby to sie

zmiesciło do auta :lol: Jesli chodzi o E30 316/318 wystarczy spokojnie 55Ah

Co do firmy to najlepsza jest Varta ale co dobre musi odpowiednio kosztowac czyli

cena takiej Varty jest ponad 200zł

Ale spokojnie mozesz kupic nawet polski Centra podobno ich jakos nie jest az taka

zła :wink:

UPDATE : a tutaj polecam poczytac dosc obszerny topic o akumulatorach na forum

elektrody :wink:

Link do topicu o akumulatorach samochodowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Wiadomo im wieksza pojemnosc tym lepiej (Ah) .......

nie do końca , bo jak wiadomo aku musi być ładowany odpowiednim prądem uzależnionym od pojemności, jak pojemność będzie zbyt duża np. 65 Ah to będzie niedoładowywany i szybciej umrze

Akurat z tym zdaniem to sie nie bardzo zgodze , Piotrek jaki moze byc inny prad ładowania

w samochodzie o wiekszej lub mniejszej pojemnosic np 316 a 325 przy instalacji 12V ??

Napięcie ładowania powinno byc w zakresie o ile dobrze pamietam 12,9V <=> 13,8V

To co napisałes owszem ma sens ale w odniesieniu do jezdzenia na krótkich dystansach

i kazdy akumulator mozna zajezdzic w bardzo szybkim czasie jesli bedziesz go uruchamiał

i jechał np 5km do pracy to nie ma takiej sily zeby ten akumulator długo pośmigał ....

Inna sprawa jest to ze kazdy akumulator powinien byc raz w miesiacu "doładowywany"

przez prostownik stacjonarny (czesto ludzie o tym nie pamietaja) a przez brak takiego

doładowania akumulator sie niestety zasiarcza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
ja mam 730i e32 i akumulator 110ah 850a i mam do pracy 8km, jak podlacye drogi dobry prostownik na najmniejszym pradzie (8min) pokazuje ze sie juz naladowal.Jest ok.

No i dokładnie o to mi chodziło , wszystko sie sprowadza do poboru pradu przy rozruchu

silnika => sytuacja analogiczna to baterii w komórce jesli bateria ma mało mAh to

rozładowuje sie duzo szybciej i trzeba ja dłuzej ładowac , tak samo jest z akumulatorem

jesli ma dużą pojemnosc pobór przy rozruchu nie podowuje az takiego rozładowania

akumulatora przez co krócej sie ładuje :wink: <bmw_1> happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem, tylko aku powinien byc ładowany odpowiednim prądem, a przy duzym aku alternator nie bedzie dawał go wystarczająco dużo, i wtedy powstaje efekt pamieci i zasiarczenie i w zimie może nie wystarczyć prądu do rozruchu,

a z tym zasiarczaniem...................nie tyle prostownik co odpowiednio ukształtowany prąd powoduje odsiarczanie aku ( zmienny a właściwie jednopołówkowy ) ale za dużo tłumaczenia :evil:,

w Espero miałem aku od nowości i dopiero po 5 latach padł bez jakiegokolwiek doładowywania,

i prosze nie polemizować z elektronikiem wykwalifikowanym, hehehehehe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem, tylko aku powinien byc ładowany odpowiednim prądem, a przy duzym aku alternator nie bedzie dawał go wystarczająco dużo

I tu Piotr ma racje dlatego iz kazdy alternator w samochodzie ma jakiś swój prąd ładowania i jest on określony w amperach, a 12,9 - 13,8V to jest tylko napięcie. np. standardem w alternatorach przy silnikach 1,6/1,8 jest 65A gdzie stosowany akumulator jest 50-55Ah Pozdro DUDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
owszem, tylko aku powinien byc ładowany odpowiednim prądem, a przy duzym aku alternator nie bedzie dawał go wystarczająco dużo

I tu Piotr ma racje dlatego iz kazdy alternator w samochodzie ma jakiś swój prąd ładowania i jest on określony w amperach, a 12,9 - 13,8V to jest tylko napięcie. np. standardem w alternatorach przy silnikach 1,6/1,8 jest 65A gdzie stosowany akumulator jest 50-55Ah Pozdro DUDI

Dobra panowie z tym pradem rzeczywiscie macie racje , zwracam honor <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypada się tylko zgodzić z tym co piszecie. Ja zawsze kupuję akumulatory o nieco większej pojemności i na 4 - 5 lat wystarczają, a większa liczba "Ah" gwarantuje odpalenie nawet przy dużych mrozach.

Małe ostrzeżenie dla fanów słuchania muzyki w aucie na postoju i z wylączonym silnikiem - zarżniecie (czyt. zasiarczycie) swoje aku w ciągu kilku miesięcy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...