Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Obieg wody BMW e39 - zamarza reduktor


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, jak wygląda obieg wody w bmw e39 2.8 98r. chodzi mi dokładniej o to którym przewodem wpada woda do nagrzewnicy a którym z niej wypływa... I od czego jest ten trzeci przewód do nagrzewnicy??

Potrzebuje tego gdyż chyba mam źle podpięty reduktor od gazu i zdarza mu się zamarznąć :evil: A tak być nie może.. Miałem e34 2,5 na blosie i chodziła niczego sobie, a z tą mam problem..

Więc jeśli by ktoś był w stanie opisać pod które przewody ma być podpięty reduktor był bym bardzo wdzięczny uklon_bmw

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=64_0676&hg=64&fg=18

Z tego schematu wynika że dolny wąz to zasilanie nagrzewnicy, które idąc przez zawory i pompke recyrkulacyjna rozdzielane jest na lewą i prawą strone nagrzewnicy (ogrzewanie dwustrefowe, dla kierowcy i pasażera) i później wraca górnym wężem spowrotem do układu chłodzenia silnika. W tym przypadku najlepiej będzie umieścić reuktor pionowo pomiedzy tymi dwoma wężami (5; 12) żeby sie nie zapowietrzał. Pozdrawiam <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku najlepiej będzie umieścić reuktor pionowo pomiedzy tymi dwoma wężami (5; 12)

Według mnie powinien być założony na przewodzie nr5.

żeby sie nie zapowietrzał.

Tego nie rozumię :? Jak ma się zapowietrzać skoro w układzie nie powinno być powietrza :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy załozeniu że jest umieszczony pionowo, jak do jego górnego króćca podłączysz zasilanie a do dolnego powrót to mam wrażenie że się zapowietrzy. W układzie nie ma powietrza wtedy kiedy całe powietrze zastąpi ciecz chłodząca a jak nie da rady zastapić go w reduktorze to będzie zapowietrzony.

Mozliwe że masz rację co do tego węża nr5. Ja u siebie juz w drugim aucie mam podłączony reduktor właśnie w ten sposób. E30 w takim stanie już kupiłem, a w e32 sam tak zamontowałem i jest ok, reduktor nie marźnie, a ogrzewanie wewnątrz auta działa tak jak przed montażem lpg działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze przedmówca YontecK powinienies miec podpiete pod przewody oznaczone 5-12 to jest jak najbardziej prawidłowo, nie bedzie zadnego problemu z ogrzewaniem lub jakim kolwiek zapowietrzaniem przy właczonym lub wył. ogrzewaniu bo zawor ogrzewania omijasz, jak tak bedziesz miał podłonczone napewno bedzie wszystko ok. Wiem z własnego doswiadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy załozeniu że jest umieszczony pionowo, jak do jego górnego króćca podłączysz zasilanie a do dolnego powrót to mam wrażenie że się zapowietrzy. W układzie nie ma powietrza wtedy kiedy całe powietrze zastąpi ciecz chłodząca a jak nie da rady zastapić go w reduktorze to będzie zapowietrzony.

Nie ma takiej możliwości :!: Jeśli w układzie jest powietrze (i wtedy może reduktor zamarzać) to znaczy, że jest coś nie tak, albo jest źle odpowietrzony układ :!: A odpowietrznik jest zazwyczaj w najwyższym punkcie układu chłodzącego, dlatego niema to znaczenia w jakiej pozycji jest reduktor, byle nie wystawał ponad maskę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje pięknie za pomoc <bmw_1> Tak jak mówicie miałem podpięty reduktor równolegle do przewodu 5 i 12 jednak wlot i wylot był zamieniony przy reduktorze... Odpowietrzyłem całość standardowo wąż pod sufit i przelewanie całego układu, narazie jest ok.. mam nadzieję, że tak pozostanie :D

Dzięki jeszcze raz pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówicie miałem podpięty reduktor równolegle do przewodu 5 i 12 jednak wlot i wylot był zamieniony przy reduktorze...

Czyli do górnego króćca zasilanie, a do dolnego powrót?

-tak w ramach ścisłości pytam, żeby potwierdzić moja teorie na temat niemożliwości odpowietrzenia układu chłodzenia z tak właśnie podłączonym reduktorem :)

A co do odpowietrzania to ja zawsze robię tak: Przekręcam kluczyk, włączam ogrzewanie na max, wlewam powoli płynu tyle ile wejdzie, odkręcam odpowietrznik na termostacie aż do momentu kiedy zacznie lecieć z niego woda bez bąbli powietrza, potem go zakręcam, zakręcam korek wlewu, odpalam silnik i oserwując wskazówkę termometru czekam aż się nagrzeje do normalnej temperatury pracy, gaszę silnik i jeszcze raz odkręcam odpowietrznik na termostacie, jeżeli leci z niego woda bez powietrza to zakręcam a później już tylko cieszę się jazdą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...