PiterOKL Opublikowano 22 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 ja juz zgłupiałem... niedawno kupilem bmw e30. wg papierow i tabliczki nadwozia jest to 320i. sprzedający jednak mowil ze mam osprzet od 2.5, ze wtryski tez są od 2.5. dzis z nudow sprawdzalem numer przeplywomierza no i mam przeplywomierz od 2.5. chcialem jeszcze dla pewnosci sprawdzic sam silnik ale nie umiem odnalezc numerow na glowicy :roll: czy m20b20 z osprzetem m20b25 jezdzi dobrze (prawidlowo)? bo u mnie akurat wszystko chodzi dobrze i bezproblemowo... dlatego zastanawia mnie to, czy to aby napewno 2.0. mozna gołym okiem rozroznic 2.0 od 2.5? jezeli tak to na co mam spojrzec, zeby sie dowiedziec na 100% jaki mam silnik. czekam na wszelkie uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 22 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 z boku silnika jest taka głowka a na niej wybite nuimery albo 2.0 lub 2.5 ja tak mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 22 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 z boku silnika jest taka głowka a na niej wybite nuimery albo 2.0 lub 2.5 ja tak mam ale te wybicie jest na głowicy ... z tego co się orientuję to do m20b20 można założyć głowicę od m20b25 , nie stanowi problemu i nie przeszkadza w jeździe , ale na pewno będzie miała mniej koni niż na własnej głowicy . Mogę łatwo to wyjaśnić : silnik 2,0 ma płaskie tłoki co za tym idzie płaską głowicę ( mała komora spalania ) , natomiast w silniku 2,5 tłoki , zwłaszcza stroną do przodu auta mają lekkie garb który wystaje poza blok silnika , w skutek czego głowica ma powiększoną komorę spalania . Analogicznie jeżeli zastosujemy do 2,0 głowicę od 2,5 spadnie ciśnienie i silnik straci trochę mocy ... to jest tylko w silniku m20 . A Silnik m50 mają "podobno" tą samą głowice ... Ja bym nawet powrócił do starej głowicy , ale nie zmieniałbym osprzętu , od m20b25 podobno lepszy + motronic 1.3 a jeżeli chodzi o sprawdzenie jaką ma pojemność to tylko chyba ściągnięcie głowicy pomoże , chyba że na samo wyczucie mocy ... 2,5 jest znacznie zrywniejszy i lepiej ciągnie od dołu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 pudzianek_19, no wlasnie te auto w sumie od 4tys dopiero zapie*dala wiec wydaje mi sie ze to jest 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 22 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 te auto w sumie od 4tys dopiero zapie*dala one wszystkie tak mają, 2.0,2.5,3.0,3.5. Dostają takiego strzała po 3.5tyś.obr.,ale chodzi raczej o to że musiałbyś porównać swoje autko z jakimś 2.5 i najlepiej jeszcze z 2.0 i wiedziałbyś czy bardziej zbliżone jest do tego 2.0 czy do 2.5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 22 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 raczej sądzę że już na pierwszy rzut oka widać że jest słabszy silnik , no niby m20 idzie od 3,5 tys , ale jednak jakoś do 3,5 tys musi dojść . Mogę powiedzieć że u mnie m20b27 nie najgorzej się wkręcała , właściwie od 1 tys do 5 tys to burza ale tak przy końcówce dziwna utrata mocy była ... może wałek już ścięty ... wiem że m20b25 ma około 9 do 100 to pewnie m20b20 ma więcej , weź kumpla i sprawdźcie ile ma do 100 , jak więcej jak 10 to ma mniejszy silnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 w papierach mam podany numer silnika. jest on taki : 206KA22684599 moze mi to ktos ''rozszyfrowac'' ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 24 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 w numerze silnika nie ma zakodowanej pojemności . To jest tylko numer który zjechał z taśmy produkcyjnej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 czyli pojemnosc jest wybita na glowicy a nie na ''calym'' silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 24 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 w numerze silnika nie ma zakodowanej pojemności . To jest tylko numer który zjechał z taśmy produkcyjnej . czyli pojemnosc jest wybita na glowicy a nie na ''calym'' silniku? http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/gdzie-model-silnika-vt9789.htm?highlight=#75871 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 24 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 sorry .. moja niewiedza ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b129 Opublikowano 28 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Witam Po numerze motoru idzie wyczytac pojemnosc,te pierwsze 3 cyfry oznaczaja pojemnosc i ilosc cylindrow tzn 20-to poj.2,0 litra a 6 oznacza ze silnik jest 6-cio cylindrowy, przypadku 325 było by to 256xxxxxxxxxxxx Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 czyli mam 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 WitamPo numerze motoru idzie wyczytac pojemnosc,te pierwsze 3 cyfry oznaczaja pojemnosc i ilosc cylindrow tzn 20-to poj.2,0 litra a 6 oznacza ze silnik jest 6-cio cylindrowy, przypadku 325 było by to 256xxxxxxxxxxxx Pozdro u mnie jako trzecia stoi bodajże V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 b129, mial racje z tymi oznaczeniami silnika. doszedlem do strony gdzie są wypisane kody silnika. z tej storny wynika ze mam silnik m20b20 z e34 o oznaczeniu 206KA na monotronicu 1.3 (a w e30 byly 206EE). popatrzcie sami http://www.sun-diagnostics.com/germany/pdf/html/full_bmw.html EDIT jedna osoba na e30.pl zadala mi pytanie ''CZEMU MASZ KOLEKTOR OD 2.5?'' to prawda? tu mam fotki, zekrnijcie prosze bo ja juz zglupialem co ja mam za silnik. do dzis nie znalazlem numerow na glowicy. szukalem ale nie umiem znalezc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 22 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 kolektor od 320 to to nie jest na 100%, bardziej 325 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek Opublikowano 22 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Na 100% jest to kolektor z m20b25. Wiem bo mialem wszystkie m 20 z rodzinki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 a daje to cos? bo mam wtryski, przeplywomierz i kolektor od 325i (dokladniej z 525i ale to to samo) :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 22 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 jakos w Skarbim mozemy kiedys stanąć na kresce, myślę że mam "zdrowe" m20b20 to mozemy sprawdzic jak Twoje chodzi pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Kosa, napewno nie odmowie ale nie wiem kiedy bede w Skarbimierzu. narazie nie wybieram sie. czekam az snieg spadnie zeby polatac troche :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.