Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E30 M20B20 czy M20B25??


Rekomendowane odpowiedzi

ja juz zgłupiałem... niedawno kupilem bmw e30. wg papierow i tabliczki nadwozia jest to 320i. sprzedający jednak mowil ze mam osprzet od 2.5, ze wtryski tez są od 2.5. dzis z nudow sprawdzalem numer przeplywomierza no i mam przeplywomierz od 2.5. chcialem jeszcze dla pewnosci sprawdzic sam silnik ale nie umiem odnalezc numerow na glowicy :roll: czy m20b20 z osprzetem m20b25 jezdzi dobrze (prawidlowo)? bo u mnie akurat wszystko chodzi dobrze i bezproblemowo... dlatego zastanawia mnie to, czy to aby napewno 2.0. mozna gołym okiem rozroznic 2.0 od 2.5? jezeli tak to na co mam spojrzec, zeby sie dowiedziec na 100% jaki mam silnik. czekam na wszelkie uwagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z boku silnika jest taka głowka a na niej wybite nuimery albo 2.0 lub 2.5 ja tak mam :)

ale te wybicie jest na głowicy ...

z tego co się orientuję to do m20b20 można założyć głowicę od m20b25 , nie stanowi problemu i nie przeszkadza w jeździe , ale na pewno będzie miała mniej koni niż na własnej głowicy . Mogę łatwo to wyjaśnić : silnik 2,0 ma płaskie tłoki co za tym idzie płaską głowicę ( mała komora spalania ) , natomiast w silniku 2,5 tłoki , zwłaszcza stroną do przodu auta mają lekkie garb który wystaje poza blok silnika , w skutek czego głowica ma powiększoną komorę spalania . Analogicznie jeżeli zastosujemy do 2,0 głowicę od 2,5 spadnie ciśnienie i silnik straci trochę mocy ... to jest tylko w silniku m20 . A Silnik m50 mają "podobno" tą samą głowice ...

Ja bym nawet powrócił do starej głowicy , ale nie zmieniałbym osprzętu , od m20b25 podobno lepszy + motronic 1.3

a jeżeli chodzi o sprawdzenie jaką ma pojemność to tylko chyba ściągnięcie głowicy pomoże , chyba że na samo wyczucie mocy ... 2,5 jest znacznie zrywniejszy i lepiej ciągnie od dołu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te auto w sumie od 4tys dopiero zapie*dala

one wszystkie tak mają, 2.0,2.5,3.0,3.5. Dostają takiego strzała po 3.5tyś.obr.,ale chodzi raczej o to że musiałbyś porównać swoje autko z jakimś 2.5 i najlepiej jeszcze z 2.0 i wiedziałbyś czy bardziej zbliżone jest do tego 2.0 czy do 2.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej sądzę że już na pierwszy rzut oka widać że jest słabszy silnik , no niby m20 idzie od 3,5 tys , ale jednak jakoś do 3,5 tys musi dojść . Mogę powiedzieć że u mnie m20b27 nie najgorzej się wkręcała , właściwie od 1 tys do 5 tys to burza :) ale tak przy końcówce dziwna utrata mocy była ... może wałek już ścięty ...

wiem że m20b25 ma około 9 do 100

to pewnie m20b20 ma więcej , weź kumpla i sprawdźcie ile ma do 100 , jak więcej jak 10 to ma mniejszy silnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

b129, mial racje z tymi oznaczeniami silnika. doszedlem do strony gdzie są wypisane kody silnika. z tej storny wynika ze mam silnik m20b20 z e34 o oznaczeniu 206KA na monotronicu 1.3 (a w e30 byly 206EE). popatrzcie sami :)

http://www.sun-diagnostics.com/germany/pdf/html/full_bmw.html

EDIT

jedna osoba na e30.pl zadala mi pytanie ''CZEMU MASZ KOLEKTOR OD 2.5?'' to prawda? tu mam fotki, zekrnijcie prosze bo ja juz zglupialem co ja mam za silnik. do dzis nie znalazlem numerow na glowicy. szukalem ale nie umiem znalezc :(

e89f40aa07893f0b.jpg

de46a775e23a53f4.jpg

ce0ecb9ffb56aabb.jpg

d7c5853eea5db215.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...