Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M57 3.0D w E46 prosze o wszelkie info


ryki67

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie bardzo prosze o wszelkie porady dotyczące tego silnika w e46

nie mam doswiadczenia z dieslem w BMW, jezdzilem M52 na podwójnym Vanosie do tej pory,

a mysle nad zakupem wlasnie E46 z M57 - 3.0D moc 184KM tak gdzies 7-8 letni, na co zwrocic uwage

kazda uwaga, porada czy jakakolwiek informacja bedzie bardzo cenna.

na chwile obecną wiem ze jest to chyba common rail.

kumpel mi powiedzial ze u nas nie zdaje egzaminu ze wzgledu na zbyt slabej jakosci paliwo

i np pompy sie zacierają.

Prosze was o wszelkie uwagi ekdloatacyjne i nie tylko co wysiada itd w tym samochodzie.

bardzo dziekuje za każdego posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,masz tam common rail,rozrząd na łańcuchu.Co do układu paliwowego to faktycznie jest wrażliwy na jakość paliwa,ja tankuję tylko na Shellu lub BP.Choć nigdy nie masz 100% pewności,że paliwo jest naprawde dobrej jakości.Wymiana pompy to koszt około 5000 zł.Silnik 330d to jedna z najlepszych jednostek napędowych jakie są dostępne w dieslach.Spore koszty jeśli chodzi o wymianę zawieszenia,wachacze aluminiowe ze sworzniami które nie podlegają wymianie.Wymieniasz więc cały wachacz.Diesel to nie benzyna,nie zarzynaj silnika,czekaj aż osiągnie opymalną temperaturę pracy zanim zaczniesz ostro przyśpieszać,przed wyłączeniem silnika daj turbinie z minutę by nie uszkodzić aluminiowego wirnika wtłaczającego powietrze.Opony zimowe - wchodzą wyłącznie 17" fele,16" trą o zaciski.Co jeszcze...Co wysiada...jak kupisz zakatowane auto to będzie sprawiało problemy.Przed zakupem serwis i sprawdzenie stanu auta.Nie kupuj kota w worku.Nie jaraj się jakimiś okazjami cenowymi bo to na ogół oznacza ukryte wady.Moją sprawdzałem dwie godziny w serwisie zanim podjąłem decyzję o kupnie.Oczywiście pewnie znajdzie się kilka mankamentów.Kupienie 8-letniego auta w idealnym stanie i bez żadnej usterki jest niemożliwe i nie licz na to.Na kompie wszystko wyjdzie.Poszukaj wersji z MPakietem (czyli sportowe zawieszenie,aluminiowe fele,fotele kubełkowe,wykończenia w karbonie,czarna podsufitka,coś tam jeszcze,nie pamiętam).Widziałem ostatnio jedną na otomoto.Takich na srebrnych czy drewnianych listwach jest pełno,ja w MPakiecie widziałem zaledwie kilka sztuk które policzyłbym na palcach jednej ręki.Jeśli będziesz o nią dbał,wymieniał na czas olej i filtry (ja zmieniam co 10 tyś.,do silnika wchodzi 6.5 -7 litrów),nie będziesz jej katował jak benzyny,powinna Ci służyć wiernie i nie sprawiać problemów.Jeśli masz jakieś pytania pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 3.0d i jak piszesz 7letnie to czy nie lepiej troszke dolozyc i kupic z przelomu roku 2003 tez 3.0d? Roznica tylko taka ze po 2003roku jest juz common rail II i zamiast 184 koni to masz 204 koniki. Jeszcze widzialem kilka razy 530d ktore maja 193 konie ale tutaj juz nie wiem o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Bardzo Bardzo dziekuje !!!! za super odpowiedzi

A chcialbym spytac o tą pompe czy az taka droga wymiana, bo cholera za 5tys to mozna silnik 3.0i do benzyny kupic.

Podpowiedzcie czy raczej sie zacząć oglądać za benzyną???

Kolega mi powiedział ze ostatnio robil taki silnik poniewaz paliwo zatarło pompe paliwa ktora poprostu stanęła i zerwała łańcuch -PEŁNY REMONT SILNIKA po częsciach z allegro - 8tysięcy!!!

Panowie a tak z doświadczenia to co ile taka pompa na polskim paliwie wysiada?

co jeszcze siada od naszego ukochanego oleju napędowego, może lepiej opałowy lać :lol:

Kurcze wypowiedzi skłaniają mnie do benzyny, czy mozecie jeszcze zalety tego silniczka wymienić

Aha jakie to są te wykonczenia karbonowe? jak widzieliscie cos na otomoto podrzuccie linka

za kazdego posta, kazdą informacje bardzo dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Kurcze wypowiedzi skłaniają mnie do benzyny, czy mozecie jeszcze zalety tego silniczka wymienić

Jak będziesz miał okazję sie nim przejechać to sam zobaczysz jakie ma zalety :twisted:

Nie które benzyny przy nim wymiękają.A spalanie przy naprawdę spokojnej jeździe (do 100 km/h) nie przekracza 4,5 litra.Mam zmieniona mape silnika na 217 KM i 468 Nm.Jak naprawdę ostro przyśpieszam to spalanie nie przekracza 8 litrów.Ile spali Ci benzyna? :mrgreen: Mam znajomego który tankuje tylko na jednej stacji (SHELL) i zbiera wszystkie rachunki.W razie problemów z pompą z powodu jakości paliwa po prostu założy właścicielowi stacji sprawę w sądzie.Słyszałem już o kilku takich sytuacjach i zawsze klient jest górą.Tak więc ja polecam diesla.

[ Dodano: 11 Grudzień 08, 05:59 ]

Aha jakie to są te wykonczenia karbonowe? jak widzieliscie cos na otomoto podrzuccie linka

za kazdego posta, kazdą informacje bardzo dziękuje

Luknij na ten post.Tam masz karbon.

http://www.forum.maxbimmer.pl/topics16/czyz-nie-jest-piekna-vt7653.htm?highlight=#61869

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego który tankuje tylko na jednej stacji (SHELL) i zbiera wszystkie rachunki.W razie problemów z pompą z powodu jakości paliwa po prostu założy właścicielowi stacji sprawę w sądzie.Słyszałem już o kilku takich sytuacjach i zawsze klient jest górą.

sory, ale Twój znajomy, to chyba Julian Tuwim, bo bajki ma niezłe... bo w jaki sposób udowodni, że np. nie tankował w międzyczasie na innej stacji z lipnym paliwem? przecież nawet gdyby jako argument brać przedział możliwego spalania przy danym przebiegu, jest on na tyle duży, że teoretycznie można byłoby zatankować gdzieś indziej... jeżeli kupił auto używane, to nie ma szans w sądzie, bo nie ma pewności czym było wcześniej zalewane - ale nawet jeżeli nawet auto jest tankowane, od wyjazdu z salonu, na tej samej stacji, to zawsze można uargumentować, że gość miał bardzo ciężko nogę i ścigał się na światłach... oczywiście to wszystko pod warunkiem, że za każdym razem brał fakturę, bo jeśli tylko zwykły świstek z kasy - to, co najwyżej, może przyczynić się do zmniejszenia wycinki lasów zbierając makulaturę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego który tankuje tylko na jednej stacji (SHELL) i zbiera wszystkie rachunki.W razie problemów z pompą z powodu jakości paliwa po prostu założy właścicielowi stacji sprawę w sądzie.Słyszałem już o kilku takich sytuacjach i zawsze klient jest górą.

sory, ale Twój znajomy, to chyba Julian Tuwim, bo bajki ma niezłe... bo w jaki sposób udowodni, że np. nie tankował w międzyczasie na innej stacji z lipnym paliwem? przecież nawet gdyby jako argument brać przedział możliwego spalania przy danym przebiegu, jest on na tyle duży, że teoretycznie można byłoby zatankować gdzieś indziej... jeżeli kupił auto używane, to nie ma szans w sądzie, bo nie ma pewności czym było wcześniej zalewane - ale nawet jeżeli nawet auto jest tankowane, od wyjazdu z salonu, na tej samej stacji, to zawsze można uargumentować, że gość miał bardzo ciężko nogę i ścigał się na światłach... oczywiście to wszystko pod warunkiem, że za każdym razem brał fakturę, bo jeśli tylko zwykły świstek z kasy - to, co najwyżej, może przyczynić się do zmniejszenia wycinki lasów zbierając makulaturę...

Nie,to nie Julian Tuwim ani nie Mickiewicz.Jest głównym komendantem policji w Legnicy więc chyba wie co robi i wydaje mi się,że ma większe pojęcie o tym co mówi niż ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o znajomość przepisów to bez wątpienia :) skoro jest postawiony wysoko w policji też znając życie na pewno nie będzie mu trudno, ale wątpię żeby jako przeciętny obywatel i osoba prywatna miał większe szanse na zwycięstwo w takim procesie... ludzie mają ogromne problemy, gdy próbują się procesować z partackimi warsztatami, a wszystkie dowody wskazują jednoznacznie - więc co dopiero gdy jest tyle "ale", w Polsce funkcjonuje domniemanie niewinności, a sądy działają jak działają...

dobra koniec OT z mojej strony, bo kolega zapytał się w tym temacie o zupełnie co innego... :oops:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie delikatnie zboczyliscie z tematu ale nieszkodzi, bo kazde doswiadczenie zyciowe tez jest wazne, ale ja rowniez sie sklaniam do tego że ze stacją benzynową sie nie wygra, nie ma szans chyba ze sie jest ministrem albo komendantem na przyklad.

A powiedzcie w takim razie troszke odbiegając od tematu jak wypada porównanie M57 3.0D z M54 3.0i

generalnie interesuje mnie wszystko, spalanie osiągi eksloatacja, usterkowość itp

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu kilka opinii na temat 330d.Wystarczy wpisać w wyszukiwarce np. Google "opinie o bmw e46 330d" i wyskoczy Ci sporo wyników :)

http://tcs.null.pl/Forum/viewtopic.php?t=6852

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8106

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...