Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Szczotki alternatora E30 m40 [FOTO]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam w takim stanie są moje szcztoki w alternatorze.Jedna jest wyraznie krótsza i zastanawiam czy to jest przyczyną mocnych szarpnięć w trakcie jazdy, które występują przeważnie jak wjade w dziure oraz mniej na równej powierzchni.Zabezpieczyłem klemy bo były strasznie zasrane i klika innych mas jednak szarpnięcia są nadal.

Moje pytanie do Was to czy te szczotki nadają sie do wymiany?Jak tak to gdzie takie cos kupic bo obawiam sie ze zostają mi tylko szroty.

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same szczotki można przylutować, tylko, że jak dokupisz to będą pewnie badziewne i szybko skończą się. Ułamała ci się jedna szczotka i już słabo dociskało. Cały regulator Hella w IC kosztuje coś około 40 zł. Poza tym jak włożysz nowe szczotki bez przetoczenia tulejek stojana to będzie druciarstwo i pewnie sypnie się szybko. Musisz rozłożyć alternator i zrobić komutator (przetoczyć jeśli jest z czego) jak nie to regeneracja w zakładzie. Płaciłem za takie coś 50 zł, wklejenie nowego komutatora. Włożenie nowego regulatora bez zrobienia komutatora będzie na krótko. Poza tym możesz wymienić sobie od razu łożyska i będziesz miał alternator jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info jednak zastanawiam sie czy nie pojechac na szrot po cały alternator.Niepotrzebnie wziąłem się za to przed swietami.Teraz to bede musiał poczekac do poniedziałku ze wszystkim , moze jutro skocze na szrot po sam regulator napiecia z tymi szczotkami.Co do tych tulejek to narazie nic nie wyje wiec nie bede tego regenerował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje ci kupić regulator nowy i przetoczyć tuleje. na szrocie i tak pewnie nikt ci nie sprzeda samego regulatora tylko będziesz musiał kupić komplet w ciemno. jeżeli masz zamiar kupić sam regulator bez przetaczania tulei to radze daruj sobie i poskładaj tak jak jest bo szkoda twojej kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kupiłem jakies rzemiosło za 19 zl tzn regulator.Założe moze jutro i zobacze czy jest jakis efekt.Jesli chodzi o całkowitą regeneracje alternatora to przełoże to na wiosne.

[ Dodano: 25 Grudzień 08, 22:43 ]

Właśnie wymieniłem regulator i wszystko poskładałem ,ale dalej jest lipa.Chyba regeneracją alternatora zajme sie zaraz po swietach, a teraz bede szukał dalej.Moze w stacyjce sie cos pierdzieli i plusowa klema wygląda podejrzanie w sobote ją wymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wczoraj kupiłem jakies rzemiosło za 19 zl tzn regulator.Założe moze jutro i zobacze czy jest jakis efekt.Jesli chodzi o całkowitą regeneracje alternatora to przełoże to na wiosne.

[ Dodano: 25 Grudzień 08, 22:43 ]

Właśnie wymieniłem regulator i wszystko poskładałem ,ale dalej jest lipa.Chyba regeneracją alternatora zajme sie zaraz po swietach, a teraz bede szukał dalej.Moze w stacyjce sie cos pierdzieli i plusowa klema wygląda podejrzanie w sobote ją wymienie.

starych regulatorow sie nie kupuje/stare to dobre wino/regulator napiecia mozna kupic w kazdym motoryzacyjnym sklepie/to sa rzeczy uniwersalne/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis własnie regenerowałem przypadkiem alternator kolegi. mial nowy regulator ze szczotkami ale okazolo sie ze jest wytarty komutator. W domowych warunkach zrobilem to tak ze rozkrecilem alternator, wkręciłem w imadło jego część tak żeby komutator swobodnie mogł się obracać. założyłem na niego pasek i napędzałem wiertarką. Zdeformowany slizg spiłowałem pilnikiem podczas obracania i wyszło prawie jak na tokarce. Oczywiście do pomocy potrzebna mi była druga osoba do trzymania wiertarki, co mnie kosztowało wypicie piwka ;p ale efekt jest o niebo lepszy niz wkręcenie szczotek bez ruszania komutatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka panowie komutator jest w silniku elektrycznym a nie w alternatorze

Sorki za ten komutator, mialem na myśli wirnik. Pomyliło mi się z prądnica prady stalego w ktorej tez jest komutator.

A co do ślizgów to zależy. Moj kumpel miał na ślizgach jakby rowki po tym jak się szczotka wypieła z uchwytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pare tygodni po wymianie regulatora i jest poprawa jesli chodzi o napiecie.Wcześniej miałem na wolnych obrotach na zaciskach aku 13,4 V ,a a teraz pokazywało dokładnie 14,44 V.Mrygają mi kontrolki delikatnie na jałowych obrotach a po przygazowaniu jest ok.Chyba bede musiał sie zaintersować bardziej tym alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...