Gość Irek Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam Problem wyglada nastepująca: - podczas postoju na włączonym silniku autko bardzo dlugo sie nagrzewa ale wskazowka po dluuugim czasie dochodzi do pionu i leci gorące powietrze, - gdy auto ruszy i jedzie po jakimś czasie temperatuta spada ponizej pierwszej kreski i powietrze z nawiewu staje sie chlodniejsze. układ raczej odpowietrzylem tzn odkrecilem korek wlewu płynu chłodniczego i naciskałem gorną rurę do mometu az zacznie leciec sam plyn bez powietrza, nastepnie to samu wykonałem z dolna rurą. obecnie po nagrzaniu auta (silnik działający) uciskając rury nie slysze zadnego bulgotania powietrza a po odkreceniu sruby odpowietrzajacej wylatuje sam plyn, wiec wydaje mi sie ze uklad jest odpowietrzaony. Reasumujac prosze o podpowiedz czy termostat do wymiany czy moze to jest cos innego? pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polowa Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 witam wedlug mnie to przy zapowietrzonym ukladzie to powinien sie grzac a nie spadac ponizej 90stopni, jesli termostat by sie nie otwieral to tez raczej powinien sie grzac; hmm ciezki orzech a czujnik temperatury jest ok?? sprubuj odpowietrzyc klasycznym sposobem: 1.zalac pod korek 2.odkrecic odpowietrznik 3.czekac az poleci woda/plyn u mnie trwalo to ponad godzine jak zapowietrzyla sie nagrzewnica(odpowietrzalem na wolnych obrotach) informuj na bierzaco, postaram sie cos wymyslec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Ja w swoim e32 miałem identyczna sytuacje, jak stałem w korku to łapał temperaturę ( skazówka była w pionie ) ale jak tylko ruszyłem i przejechałem kawałek to temperatura spadała na niebieskie pole i nie było mowy o cieple w środku. Jeżeli wskazówka nie przechodzi ci za polowe tzn ze układ masz prawidłowo odpowietrzony. Wymieniaj termostat i będzie gitara bo na 100% jest zablokowany w połowie tak jak u mnie był. <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam mi sie wczoraj pierwszy raz przegrzał samochód , a dodam ,że wcześniej nie miałem nigdy temp 90 stopni, zawsze wskazówka była ciut nizej.Mianowicie ruszałem spod PKP i nagle temp.zaczęła dosc gwałtownie rosną do tego stopnia ze trza było przerwać jazdę i chwile odczekac.Pózniej włączyłem ogrzewanie na full i wiatrak tez i jakos wróciłem do akademika.Układ nie moze byc zapowietrzony bo powietrze leci gorące termostat niedawno zmieniałem.Zauważyłem ,że nie załączyło sie wisko poprostu se luzno dygało.Jak tylko wyłączyłem ogrzewanie to wskazówka znów zaczęłą sie podnosic za połowe :?: Sporo poczytałem na temat chłodzenia ,ale nie moge dojsc co sie u mnie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 jak miałem e36 1.8 z gazem to właśnie w zimie jak się jechało na gazie to tez nie trzymała temp. a na benzynie było lepiej.na nerki założylem z zewnatrz czrna skore wycieta tak zeby jakos nie wystawała a od srodka przyczepiłem karton i byl git. wez pod uwage to ze masz zime i nie bedzie ci trzymal ciepła jak w lecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Irek Ja obstawiam ze to termostat, ale dla pewnosci sprobuj najpierw odpowietrzyc uklad. Jak to nie przyniesie pozytywnych efektow, bierz sie za termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilii Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 nie masz wogole termostatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 wez pod uwage to ze masz zime i nie bedzie ci trzymal ciepła jak w lecie :shock: :shock: :shock: a co ma piernik do wiatraka? Jak termostat jest sprawny to ma utrzymać temperaturę w pionie czy zima,czy lato. Właśnie po to jest zamontowany. Tak jak juz koledzy napisali,albo nie masz termostatu,albo masz zawieszony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Irek Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 termostat raczej mam bo wczesniej bylo ok itemperatura dochodzila do pionu (pytanie tylko czy nadal jest sprawny). Coś mi sie wydaje ze to kwestia odpowetrzenia układu muszę dokladnie poczytać na ten temat. dzieki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdario Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Prawdopodobnie termostat sie nie zamyka do końca. Jeżeli przed osiągnięciem pionu przez wskażnik temperatury masz ciepłą dolna rurę w chłodnicy to jest na bank termostat. Duży układ chłodzenia powinien sie właczyć dopiero jak silnik złapie temperaturę (wtedy otwiera się termostat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Tak jest. Termostat jest caly czas otwarty i nie szukaj niczego innego. Zapowietrzony uklad to sie auto przegrzewa. Termostat i koniec gadki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Irek, termostat+po wymianie dokładne odpowietrzanie DIEGO E30, Visko(na forum poszukaj-są info jak je sprawdzić i kiedy się załącza) + Pompa wody(może wywaliły się łopatki i ma juz slabą wydajność) + sprawdz naciąg paska klinowego/wieloklinowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Dziki Dzisiaj sprawdziłem pompe wodną czyli poprostu ściągłem pasek klinowy i nią kręciłem.Obracała się swobodnie czyli jeszcze sie nie zatarła.Co do łopatek to chyba są one metalowe i nie tak łatwo żeby sie wyłamały.Poza tym odpowietrzałem układ i z tego zaworka na górze zbiornika mocno płyn walił czyli pompa raczej działa.Wisco napewno mi sie nie załącza.Wiem ,że mozne je przczyścić poprzez odblokowanie zaworka gdzies na zewnątrz,ale w skrajnych przypadkach to pomaga. Jak wspomniałem termostat mam nowy ,ale zastanawiam się czy go już szlak nie trafił :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avacs Opublikowano 27 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 DIEGO E 30 napisał: Co do łopatek to chyba są one metalowe i nie tak łatwo żeby sie wyłamały. otórz w większości są one z tworzywa sztucznego tzn z plastiku. częste zmiany temperatur powodują degradacje tego materiału co prowadzi do ich wyłamania. już nie jeden silnik został przegżany w ten sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic03la Opublikowano 27 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 DIEGO E30 jesli jadąc trasą bez włączonego ogrzewania nie będzie sie grzał to na bank visko bo wtedy silnik chłodzi pęd powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Opublikowano 27 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Irek, miałem identyczny problem, jak jeździłem spokojnie to temp. malała do pierwszej kreski, a jak mocniej docisnąłem to wracała na swoje miejsce. Po wymianie termostatu problem znikł i czy zimno czy ciepło wskazówka jest na środku. Sprawdziłem sobie potem termostat i otwierał się oraz zamykał, widocznie nie trzymał już swoich parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 DIEGO E30 jesli jadąc trasą bez włączonego ogrzewania nie będzie sie grzał to na bank visko bo wtedy silnik chłodzi pęd powietrza. Zgadza sie u mnie wisco nie trybi ,ale zastanawiam sie co powoduje taki gwałtowny wzrost temperatury poniewaz wczesniej równiez wisco mi nie działało i temperatura nawet nie dochodziła w korku do połowy, az tu nagle taki cyrk. Ale mysle ,że nie ma tu co wiecej gdyba ,tylko pozostaje wymiana wisca i pozniej ewentualne dalsze kminienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.