Skocz do zawartości


Uszczelka pod glowica??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich prosze o pomoc bo ubywa mi plynu chodniczego, mam plame pod samochodem ale blok silnika mam suchy i opaski wszedzie mam nowe pozakladane, czy to moze byc uszczelka pod glowica i plyn w uklad wydechowy ucieka?? jak to sprawdzic aby miec pewnosc ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw rozgrzej silnik do normalnej pracy a potem wyłacz i obserwuj wszystkie weże,chłodnice,opaski,oringi,uszczelki.Jesli jest kałuża płynu chłodniczego pod autem to narazie nie brałbym pod uwagę uszczelki pod głowicą.Pozatym właśnie opisz jak temperaturka silnika sie zachowuje,duży ten ubytek wody?0.5,1,2 litry jednorazowo musisz dolac?Równiez stawiam na wyciek.Pooglądaj czy nie ma gdzieś nalotu po wyschnietym plynie,na plastikach chłodnicy i węzach gumowych łatwo go zobaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazowka normalnie sie zachowuje tylko jak duzo ubedzie to sie grzeje, no jeszcze sprawdze olej, ja bym wyciek wykluczyl bo tam juz naprawde nie ma skad uciekac juz wszystko sprawdzilem wszystkie opaski i weze sa wporzaku bo juz dosc dlugo z tym walcze, a i ostatnio mialem takie cos ze jak odpale to tak jakby na 3 cylindry chodzil a nie 4, ale pozniej juz dobrze jest i strasznie para z wydechy leci to zauwalyem ostatnio ze na benzynie para leci bo na gazie to normalne jest

[ Dodano: 3 Luty 09, 13:01 ]

ubylo mi od 1 litra

[ Dodano: 3 Luty 09, 13:04 ]

i jeszcze jedno mnie zaintrygowalo ze jak silnik jest rozgrzany i go zgasze i odkrece wlew od chlodnicy to plyn sie cofnie i wyleci, nigdy tak nie mialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest uszczelka pod głowica pęknieta to olej miesza sie z płynem chłodniczym(masło pod korkiem oleju,wzrost poziomu oleju i olej w zbiorniczku wyrownawczym-wycieku na zewnatrz wtedy nie ma a silnik grzeje sie jak chce i kiedy chce-niewazne czy stoisz czy jedziesz,czasem odrazu wedruje na cźerwone pole)Jesli uszczelka przerwie sie na zewnatrz(płaszcz wodny/atmosfera) to jak duzo plynu wyleci to sie silnik zagrzeje ale taki wyciek musi sie ujawnic(tylko trzeba sprawdzic to zaraz po wyłączeniu silnika i obserwować łaczenie blok/głowica bo plyn sciekający po gorącym bloku odparowuje(nie miałbys kałuzy pod autem).Stan autem na pochylym terenie tak żebys wiedział w ktorą strone płyn będzie spływał to wtedy zobaczysz mniej wiecej w ktorym miejscu kapało z silnika:)Kopceniem(na biało)o tej porze roku bym sie nie przejmował.

[ Dodano: 3 Luty 09, 13:35 ]

Co do pracy na 3/4 cylindry do rozgrzania to wydaje mi się,że to wilgoć w okolicy kopułki/palca lub kabli wn.

Odkręcasz korek chłodnicy przy rozgrzanym silniku(spore ryzyko)Niewielkie cofnięcie np o 1cm to może być reakcja na ciśnienie w całym układzie(sama pompa robi minimalne podcisnienie po stronie ssania a nadcisnienie po stronie tłoczenia ale nawet takie male róźnice powinien wyrównywac na bieżąco korek chłodnicy(podmien go na chwile na inny i wtedy zobaczysz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ciekawe dzisiaj wszystko sprawdzalem i bylo ok, na rozgrzanym silniku troche nawet trzymalem wyzsze obroty zeby cisnienie wieksze bylo i tez ani kropli nie wylecialo ani nie ubylo, zaciekawilo mnie to bardzo... tak myslalem o zastosowaniu jakiegos uszczelniacza co sie wlewa do plynu ale sie troche boje moze ktos juz to stosowal??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...