Kamil Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 witam mam mianowicie taki problem gdy wyjerzdzam np.rano i gdy samochod jest zimny zgrzyta mi 2 bieg przy wrzucaniu! na rozgrzanym silniku jest ok ale gdy jest zimno robi sie tragedia! co radzicie zrobic? tylko nie rozbieranie skrzyni i wymiana synchronizatora:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 U mnie miałem to samo właśnie przy zimnym pierwszym wrzucaniu 2ki i zaraz potem juz ok.Skrzynie mamy juz nie nowe niestety.U mnie pomogło spokojniejsze wrzucanie 2ki jak jest zimno.Jak robilem to szybko to chrząknęła sobie,więc teraz z 1>luz i potem powoli wbijam 2 i synchronizator jakos wtedy daje rade:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 no dokładnie tak i u mnie! ale nieraz sytułacja wymusza szybkie wrzucenie 1-2-3:) i wtedy jak jest zimny to jest zgrzyt... jak myslicie jakas wymiana oleju moze pomoc czy nie ma co sie bawic bo to i tak nic nie da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Może należny wymienić olej albo trzeba go trochę dolać. Przy dużych mrozach oleje tracą swoje właściwości i gęstnieją, nie raz warto chwile auto odpalone mieć przez startem - mimo iż to nie wskazane przy benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 a jak sprawdzic czy trzeba dolac oleju?? no niestety przy nizszych temperaturach jest ten problem pamietam ze przed zima tego nie bylo! dopiero zaczelo mi sie to przytrafiac od kilku miesiecy! myslicie ze olej cos da?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Myślę że to może być wina oleju (temperatury do jakiej jego właściwości są właściwościami). Podjedz do mechanika i niech zobaczy stan oleju w skrzyni. na necie można znaleźć wiele artykułów o tego typu sprawach Tu się dowiesz ile powinno być i jaki typ oleju : http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi mozesz ni powiedziec jaki bo zbyt sie nie łapie FC61201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Mozesz sobie wymienic olej ale on i tak będzie gęstnial nawet jak jest nowy.Jeśli mowisz o szybkich sytuacjach 1>2>3> to sie do tego zgrzytniecia przyzwyczaj bo rozkladanie i skladanie skrzyni sie nieopłaca-a jak synchronizator rozwali sie totalnie to lepiej i taniej jest kupic używaną skrzynie.Co do kontroli poziomu oleju to w skrzyni sa dwa korki(spustowy w dnie skrzyni i wlewowy z boku skrzyni)Zasada jest taka ze prawidłowy poziom olej wyznacza dolna czesc otworu wlewowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Twój samochód dane : Vehicle code : CB11 Series : E36 Model : 320i ( 320i M50 ) Body type : saloon Catalog model : ECE Production date : 1992 / 12 Engine : M50 Transmission : Manual Steering : Left Catalyzer : YES Additional Information for Vehicle code CB11 : Production FROM : 1991/01/01 TO : 1995/03/31 Engine : M50 Engine Oil : 6.50 Liter Transmission : Manual Transmission Model : S5D 250G Transmission Oil : 1.10 Liter Rear Axle Oil : 1.10 Liter Coolant(w/o Air Conditioner) : 10.50 Liter Coolant(with Air Conditioner) : 11.00 Liter Brake fluid : 1.00 Liter Remarks - tu nie ma masz nic wpisanego a u mnie jest tak : Final drive (rear axel)*, manual transmission: lifetime oil filing *może ktoś mi to jakoś na nasze przetłumaczy Final drive (rear axel) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Angel Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Twój samochód dane :Vehicle code : CB11 Series : E36 Model : 320i ( 320i M50 ) Body type : saloon Catalog model : ECE Production date : 1992 / 12 Engine : M50 Transmission : Manual Steering : Left Catalyzer : YES Additional Information for Vehicle code CB11 : Production FROM : 1991/01/01 TO : 1995/03/31 Engine : M50 Engine Oil : 6.50 Liter Transmission : Manual Transmission Model : S5D 250G Transmission Oil : 1.10 Liter Rear Axle Oil : 1.10 Liter Coolant(w/o Air Conditioner) : 10.50 Liter Coolant(with Air Conditioner) : 11.00 Liter Brake fluid : 1.00 Liter Remarks - tu nie ma masz nic wpisanego a u mnie jest tak : Final drive (rear axel)*, manual transmission: lifetime oil filing *może ktoś mi to jakoś na nasze przetłumaczy Final drive (rear axel) ? sie ma. Final drive ( rear axle) to po prostu : źródło napędu pojazdu ( tylny most). pozdrawiam angel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Dzięki Angel <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 sprawdzalem i jest naklejka z napisem ATF OIL! odkrecilem to boczna srube i nie poleciala nawet kropla dopiero jak wsadzilem tam palec w dol to umoczyl sie w oleju! to cyba jest go przy malo! wszystkie te oleje sa czerwone??bo moj tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 No jak tą od miernika wykręciłeś i nic nie poleciało to możesz mieć mały ubytek (często tak jest). Ale do końca nie jestem pewny czy ma lecieć czy być na styku... niech ktoś obeznany w tym się wypowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 powinna byc tego oleju do dolnej czesci tego otworu moze jakas tam odrobine jest zamalo ale wiem czy jest sens go wymieniac?? czy to cos da co do tego zgrzytania??jak myslicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 mysle ze wymiana nic tu nie da. musiala by byc sucha skrzynia zeby olej pomógl, ale nie koniecznie. a jak brakuje go niewiele to nic sie nie dzieje. ja mam to samo z dwójka i tak jezdze bo nic oprócz wymiany skrzyni raczej nie wchodzi w gre. Miałem tak w audi, ze bylo wymieniane sprzeglo, mechanik spuscil olej ze skrzynipo czym go nie wlal. pojezdzilem 2 dni i zaczela zgrzytac dwójka. pojechalem wiec do niego posprawdzal i wlal olej. okazalo sie ze juz za pozno, bo mimo wlania oleju dwojka i tak delikatnie zgrzytala. Pozdrawiam <bmw_3> happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euphoria Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja też tak mam :[ tylko, że mi nie zgrzyta (nie wykluczam tego, może po prostu nie słyszałam), ale ciężko mi wchodzi dwójka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja też tak mam :[ tylko, że mi nie zgrzyta (nie wykluczam tego, może po prostu nie słyszałam), ale ciężko mi wchodzi dwójka. A tak masz zawsze czy tylko w okresie zimowym?Jeśli tylko w okresie niskich temperatur to się nie przejmuj bo olej gęstnieje i przez chwile ciężej wchodzi 2ka(wystarczy ,że olej trochę pobełta się w skrzyni i już jest dobrze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 27 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Dokładnie jak macie możliwość na noc zostawiania auta np. w garażu (jeśli temperatura na zewnątrz jest niska) to taki patent warto wykonać. Jeśli będzie poprawa po odpaleniu to wiadomo, że to winna gęstości oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euphoria Opublikowano 27 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Nie wiem jak jest latem, bo zaczęłam jeździć dopiero w grudniu, ale kiedy było jeszcze w miarę ciepło to biegi chodziły bardzo lekko. Więc to chyba od niskich temp. tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 27 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Myślę, że to wina temperatury. Trzeba czekać na ocieplenie i mieć nadzieję że to nic poważnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.