PawełWilk Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Witam. Zamierzam kupic Bmw e39 528. Nurtuje mnie tylko jedna rzecz. Automat czy manual. Podzielcie sie prosze swoimi uwagami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 kolego zależy gdzie bedziesz wiecej tym autem jeżdził miasto czy trasa miasto automat wygodny bardzo bardzo ale dochodzą jakieś koszty wymian oleju ,auto wiecej pali itp. bardziej awaryjny tak niejedni twierdzo może ci co nie umia się posługiwać :wink: manual fajny jeżdzi się jak samochodem ale musisz sam sobie odp. na to pytanie czym lepiej i wygodniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Ja bym kupił z manualną skrzynią biegów. Jeździłem z automatem (tiptronic) i jest całkiem przyzwoicie, ale jednak manual to manual a sekwencja nie daje mi takiej radości z jazdy zwłaszcza jak na masce mam literki BeeMWu <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Tez slyszalem ze automat jest bardziej awaryjny. Nigdy nie jezdzilem automatem. a szczerze mowiac wybor 528 w manualu jest niewielki. Czasami sa autka ktore mnie interesuja ale sa w automacie stad moje zapytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Jezdze 528 auto od ponad roku.Narazie nie narzekam.Idzie sie przyzwyczaic do automatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Tylko manual:) jeżdziłem E39 530D w automacie i raz na pół roku skrynia do naprawy;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Tylko manual:) jeżdziłem E39 530D w automacie i raz na pół roku skrynia do naprawy;/ No ja się z tym trochę nie zgodzę, bo mam kolegę i nie narzeka nic na skrzynię, nawet mówi że już się całkowicie przyzwyczaił do automatu. no ale rożne auta - rożne skrzynie - różny styl jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Znam parę osób które zarzekały się że nigdy automatu,a jak raz kupili furę z automatem tak już przy nim zostali,nowe auto też z automatem. Wg. mnie to zależy też ile km masz zamiar tym zrobić. W automacie po bodajże 60tyś.km wymiana oleju i filtra(w niektórych modelach ponoć dożywotnio jest olej) i trzeba też wiedzieć jak nie powinno się traktować automatu. W manualu Ty decydujesz czy spalisz mniej czy więcej,kiedy zredukujesz itd. Raz na jakiś czas czeka Cię wymiana sprzęgła,ale niekoniecznie za Twojej kadencji posiadania auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Zgadzam sie.... Co do awaryjności mówie o swoim przypadku... słyszłem rózniez o takich ze jezdziła jezdziła i nic... opinie zawsze sa podzielone.. zależy na jak uzytkowaną skrzynie sie trafi i tyle na ten temat... Osobiście wole manual.. ale staojąc w korkach marzę o automacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 wlasnie wszystkie wiekszosc opini pochodzi ze zrodla "bo slyszalem ze.." ja na w 318 e30 na automacie przejeździłem 4 lata, teraz mam automat w 525 e34 jeżdżę 70% trasa 30% miasto i dla mnie automat to wygoda, a opinie ze remont raz na pól roku to jakieś pomówienia pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 7 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Bmw to moje trzecie auto z automatem a w zasadzie 4 bo mamy dwie siódme. Uważam ze nie ma lepszej, wygodniejszej skrzyni. Jeżeli się o nią dba, zmienia olej i filtr, nie meczy jak jest zimna to jest praktycznie bezawaryjna. No ale wiadomo ze jeżeli ktoś lubi sobie poszaleć, palić kapcie itd. to nie ma wyjścia i musi machać lewarem :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 8 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Co do remontu raz na płr roku to sama autopsja:) rodzice mieli takie BMW przez 3 lata )) wygodnie sie oczywiście jezdzi... dlatego ojciec naprawiał cały czas ta skrzynie a nie sprzedał auta...nie mówie że nie była katowana.. bo jak ja się dosiadałem do auta to była masakra:P Dlatego jeśli ktos naprawde chce szlać itp to niech nie myśle o automacie.. lecz jednak jesli ktos nie ma takich aspiracji to jest to bardzo wygodny i płynny automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo 520 Opublikowano 12 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Witam, Oto kilka moich spostrzeżeń dotyczących automatów BMW. Jeżeli automat to tylko w benzynie, bo montowali praktycznie bezawaryjne skrzynie ZF. Sam użytkowałem E34 i E39 w automatach i nie miałem żadnych problemów. Niestety jakiś matołek w BMW wymyślił żeby do diesli montować skrzynie GM czyli OPLA :roll: i te właśnie skrzynie nie wytrzymują w zestawieniu z mocnymi silnikami BMW. Koszty: pomimo informacji od BMW, że zalali skrzynie olejem Long Life i nie przewidują wymiany, należy bezwzględnie wymienić olej i filtr przy przebiegu około 150 000 km a potem co 40 000 - 60 000 km. Wynika to z faktu, że po wymianie zostaje w skrzyni okolo 5l starego oleju który miesza się z nowym. Chyba że macie pod ręka warsztat który ma możliwość tzw wymiany dynamicznej podczas pracy skrzyni, wówczas mamy 100% nowego oleju. Koszt wymiany oleju oraz filtra wynosi od 500 do 800 PLN w zależności od warsztatu. Trochę drogo ale odchodzi nam koszt wymiany sprzęgła, które w komplecie też nie mało kosztuje. Spalanie w moim przypadku zgadzało się z tym co podaje producent czyli około 1,5l więcej od manuala. Komfort: osobiście wybrałbym automat , automat i jeszcze raz automat. Jeżeli nie planujesz driftowania czy upalania gumy będziesz więcej niż zadowolony. Warunkiem jest odpowiednio mocny motor żeby nie walczyć z obrotami, traci się wtedy na płynności. 2,8 o który pytasz spiszę się wyśmienicie, jeszcze lepszy byłby 3.0D ze względu na potężny moment ale jak już pisałem w dieslu Opel psuje radość jazdy . I najważniejsze, należy pamiętać, że nawet najlepsza technika zawodzi w zderzeniu z ludzką głupotą. Warto więc sprawdzić jakich spustoszeń dokonał poprzedni właściciel. Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 12 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 No i Pablo 520, nam to pięknie opisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 22 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 witam. wiek twoj preferuje manuala,ale z calym szacunkiem i w duzym skrocie automat tak sie rozni od manuala jak BMW od DAEWOO. Przy duzym motorze frajda z jazdy jest niesamowita-zwlaszcza w 3.0d-tronic tez da ci troszke poswirowac,kupisz,nigdy nie zamienisz na wajche!!! pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.