Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


BMW e39 528 Automat czy manual?????????


PawełWilk

Rekomendowane odpowiedzi

kolego zależy gdzie bedziesz wiecej tym autem jeżdził miasto czy trasa

miasto automat wygodny bardzo bardzo ale dochodzą jakieś koszty wymian oleju ,auto wiecej pali itp. bardziej awaryjny tak niejedni twierdzo może ci co nie umia się posługiwać :wink:

manual fajny jeżdzi się jak samochodem ale musisz sam sobie odp. na to pytanie czym lepiej i wygodniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez slyszalem ze automat jest bardziej awaryjny. Nigdy nie jezdzilem automatem. a szczerze mowiac wybor 528 w manualu jest niewielki. Czasami sa autka ktore mnie interesuja ale sa w automacie stad moje zapytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko manual:) jeżdziłem E39 530D w automacie i raz na pół roku skrynia do naprawy;/

No ja się z tym trochę nie zgodzę, bo mam kolegę i nie narzeka nic na skrzynię, nawet mówi że już się całkowicie przyzwyczaił do automatu.

no ale rożne auta - rożne skrzynie - różny styl jazdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam parę osób które zarzekały się że nigdy automatu,a jak raz kupili furę z automatem tak już przy nim zostali,nowe auto też z automatem. Wg. mnie to zależy też ile km masz zamiar tym zrobić. W automacie po bodajże 60tyś.km wymiana oleju i filtra(w niektórych modelach ponoć dożywotnio jest olej) i trzeba też wiedzieć jak nie powinno się traktować automatu. W manualu Ty decydujesz czy spalisz mniej czy więcej,kiedy zredukujesz itd. Raz na jakiś czas czeka Cię wymiana sprzęgła,ale niekoniecznie za Twojej kadencji posiadania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie.... Co do awaryjności mówie o swoim przypadku... słyszłem rózniez o takich ze jezdziła jezdziła i nic... opinie zawsze sa podzielone.. zależy na jak uzytkowaną skrzynie sie trafi i tyle na ten temat... Osobiście wole manual.. ale staojąc w korkach marzę o automacie :P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wszystkie wiekszosc opini pochodzi ze zrodla "bo slyszalem ze.."

ja na w 318 e30 na automacie przejeździłem 4 lata, teraz mam automat w 525 e34 jeżdżę 70% trasa 30% miasto i dla mnie automat to wygoda, a opinie ze remont raz na pól roku to jakieś pomówienia ;)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw to moje trzecie auto z automatem a w zasadzie 4 bo mamy dwie siódme. Uważam ze nie ma lepszej, wygodniejszej skrzyni. Jeżeli się o nią dba, zmienia olej i filtr, nie meczy jak jest zimna to jest praktycznie bezawaryjna. No ale wiadomo ze jeżeli ktoś lubi sobie poszaleć, palić kapcie itd. to nie ma wyjścia i musi machać lewarem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do remontu raz na płr roku to sama autopsja:) rodzice mieli takie BMW przez 3 lata :))) wygodnie sie oczywiście jezdzi... dlatego ojciec naprawiał cały czas ta skrzynie a nie sprzedał auta...nie mówie że nie była katowana.. bo jak ja się dosiadałem do auta to była masakra:P Dlatego jeśli ktos naprawde chce szlać itp to niech nie myśle o automacie.. lecz jednak jesli ktos nie ma takich aspiracji to jest to bardzo wygodny i płynny automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Oto kilka moich spostrzeżeń dotyczących automatów BMW.

Jeżeli automat to tylko w benzynie, bo montowali praktycznie bezawaryjne skrzynie ZF.

Sam użytkowałem E34 i E39 w automatach i nie miałem żadnych problemów.

Niestety jakiś matołek w BMW wymyślił żeby do diesli montować skrzynie GM czyli OPLA :roll: i te właśnie skrzynie nie wytrzymują w zestawieniu z mocnymi silnikami BMW.

Koszty: pomimo informacji od BMW, że zalali skrzynie olejem Long Life i nie przewidują wymiany, należy bezwzględnie wymienić olej i filtr przy przebiegu około 150 000 km a potem co 40 000 - 60 000 km. Wynika to z faktu, że po wymianie zostaje w skrzyni okolo 5l starego oleju który miesza się z nowym. Chyba że macie pod ręka warsztat który ma możliwość tzw wymiany dynamicznej podczas pracy skrzyni, wówczas mamy 100% nowego oleju.

Koszt wymiany oleju oraz filtra wynosi od 500 do 800 PLN w zależności od warsztatu.

Trochę drogo ale odchodzi nam koszt wymiany sprzęgła, które w komplecie też nie mało kosztuje.

Spalanie w moim przypadku zgadzało się z tym co podaje producent czyli około 1,5l więcej od manuala.

Komfort: osobiście wybrałbym automat , automat i jeszcze raz automat. Jeżeli nie planujesz driftowania czy upalania gumy będziesz więcej niż zadowolony. Warunkiem jest odpowiednio mocny motor żeby nie walczyć z obrotami, traci się wtedy na płynności. 2,8 o który pytasz spiszę się wyśmienicie, jeszcze lepszy byłby 3.0D ze względu na potężny moment ale jak już pisałem w dieslu Opel psuje radość jazdy :x .

I najważniejsze, należy pamiętać, że nawet najlepsza technika zawodzi w zderzeniu z ludzką głupotą. Warto więc sprawdzić jakich spustoszeń dokonał poprzedni właściciel.

Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...