eko-vit1 Opublikowano 14 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 "zjadlo" mi przepustnice w kolektorze ssacym w e39 530d z wiadomym skutkiem. po naprawie-wymianie tloka i naprawie glowicy- PO 400KM STALO SIE TO SAMO i to na tum samum cylindrze. kolektor byl urzywany, w autku wypieta jest przeplywka. czy to zbieg okolicznosci? pomocy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo 520 Opublikowano 14 Marca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Niestety kolego miałeś podwójnego pecha. Urywanie się klapek w kolektorze ssącym nie jest regułą ale zdarza się. Jedyne co można robić w tym temacie to regularnie sprawdzać (np. przy wymianie oleju ) stan klapek czy nie mają zbyt dużych luzów. Jeżeli natomiast wymieniać kolektor to zdecydowanie na nowy , używany nie daje gwarancji jak zresztą sam się przekonałeś. Duży wpływ na żywotność owych klapek mają zanieczyszczenia gromadzące się w kolektorze, można więc poprzez częstszą wymianę separatora wydłużyć żywotność tego ustrojstwa. Są warsztaty , które praktykują usunięcie klapek i nawet da się bez nich jeździć ale nie potrafię powiedzieć jak na dłuższą metę wpływa to na silnik. Na szczęście diesle z manualem nie mają tych cudownych klapek w kolektorze. Pozdrawiam i życzę powodzenia w rozwiązaniu tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ratttownik Opublikowano 19 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Witam, mam pytanie odnośnie swojej BMKi, mianowicie będąc wczoraj w serwisie Pan serwisant zalecił wymianę kolektora ssącego, której koszt to jak wiecie około 1600 zł nowego, no i na pytanie moje dlaczego odpowiedział profilaktycznie, widać już drobne wycieki oleju spod kolektora, a poza tym to już przy tym przebiegu powinno się to wymienić (dodam, że autko to E46 Diesel z 2002 roku, a przebieg to 140 tys), fakt że bierze mi olej ale sądzę że to wina odmy, ponieważ jak samochód jest zimny i ruszam na pierwszych metrach to aż biało za mną... i pytanie moje to czy słuchać się owego przedstawiciela BMW i szukać kolektora w Niemczech taniej, czy dać sobie spokój i nic nie szukać? Jakie są wasze opinie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 \witaj. najtanej bedzie usunac przepustnice,zaslepiajac otwory w kolektorze. Wtym temacie jestem "ekspertem" Wiedza kosztowala mnie 9000PLN W duzym skrocie-przepustnice w koncu sie rozleca i zniszcza napewno glowice,moze tez ze 2-tloki!-koszty ok 3500pln! Uzywany kolektor kupisz za 400 stowy,ja kupilem i wytrzymal 400km! To samo!!!! ALBO NOWY,ALBO WYWAL PRZEPUSTNICE!!!! W 3.0d wywalenie przepustnic poprawilo osiagi. W Krakowie kosztuje ta zabawa ok.500pln-mowimy o 6-ciu cylindrach. Nie czekaj, bo cos "puknie" w silniku-za pierwszym razem pawie nie oslab,za drugim laweta- a wtedy to tylko sie pochla.......c!!!! Pozdrowienia, daj znac jak cos (puknie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ratttownik Opublikowano 21 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 wracając do tematu to pojechałem wymienić tą odmę... i spytałem się w tym samym zakładzie o stan swojego kolektora innego fachowca i on powiedział że nie widzi nic co mogłoby być złe, żadnych wycieków nic kompletnie.... no i teraz to zgłupiałem... a ta przepustnica to nie jest coś ważnego żeby to usunąć? :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 22 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 moja rada na dzień dobry, jedź do 3ciego fachowca niech obejrzy kolektor jeżeli jest ok, to nie pokazuj się więcej w warsztacie nr.1 bo zwyczajnie ciągną kasę od Ciebie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bawarjan M5 Opublikowano 22 Maja 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 witam podlacze sie do tematu wiec na bmw-sport poszperalem i wyczytalem ze bmw wyprodukowane przed marcem 2000 roku niemaja tych klapek w kolektorze ssącym postanowilem to sprawdzic poniewarz mam 530d z 99roku i mnie to zainteresowalo coby mi silnika nierozwalilo wiec na realOEM mozna to sprawdzic okazuje sie wpisujac swoje auto pokazalo mi ze niemam tych klapek wpisywalem juz rok 00 i marzec i tam juz sa owe klapki w lutym jeszce ich niema takze jest to prawda no i diesle 3,0 w manulau niemaja tych klapek a automaty do marca 00 roku niemialy mozna wejsc na realOEM i w dziale silnik potem uklad ssący sprawdzic swoje tam sa 3 schematy 1.Instalacja ssąca AGR,2.Prowadz. powietrza ład. instal. ssącej,3. Instalacja ssąca AGR ze sterow. klapami,}na tej ostaniej u mnie wyskakuje ze# Części z rysunku nie wymienione na liście nie są zainstalowane w Twoim pojeździe u mnie dziala tylko rysunek nr 1 wiec wyglada na to ze klapek niemam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Faktem jest,ze przez "odme" autko bedzie kopcic. Jest droga,z bolem sie ja wymienia!!!! Kolektor z przepustnicami ciezko jast zdiagnozowac,zwlaszcza przez mechanika ktory nie siedzi w temacie BMW-e!!! Masz tel. do goscia,ktory ci wszystko naswietli,jest to warsztat majacy doswiadczenie w tej kwestji. Daleko,ale warto zadzwonic,powiedz,ze jestes z Krakowa. 602230909 Dla kolektora z przepustnicami 200000 tys to max!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.