Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Kilka dziwnych problemów w E39 2.0i m52


adm87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w tytule obecie jeżdżę E39 2.0i 1996r z silnikiem m52, no i jak na złość dzisiaj rano wyskoczyło mi kilka dziwnych problemów z samochodem.

Na początku nie mogłem go wogole odpalić, kręciłem i kręciłem okolo 10 minut, i dopiero wtedy załapał, tak jakby nie dostawał paliwa, stało mi się to po raz pierwszy nigdy wcześniej, czytajac inne tematy wiem że powinienem sprawdzić przewody, także paliwowe, filtr paliwa, pompe... ale gdy pojezdziłem nim troche to problem zniknął auto normalnie pali, co mogło byc przyczyną tego? Dodam tylko że samochód stał nieruszany 5 dni, bez odpalania silnika, może to była tego przyczyna?

Innym problemem jest to że troszke inaczej mi silnik chodzi, nie wiem czy to nie jest rozrząd? Nie wiem jak to ma być słychać ten łańcuszek kiedy jest ok a kiedy do wymiany?

I też słysze dziwny dźwięk przy orotach powyżej 2000 tak jakby sie jakaś rolka rozpędzała i minimalnie stukała co jeden obrót nie wiem jak nazwać ten dźwięk takie stukanie bardzo ciche ale jednak słyszalne.

Troche mnie to wszystko zaskoczyło ze te usterki na raz wyskoczyły, moze to przez to że tyle stałnieruszany?

I mam też małe pytanie, nie wiem czy ten model silnika jest z vanosem czy nie, jest to m52, 6 cylindrów, 96 rocznik 2.0 benzyna.

z góry dzieki i proszę o pomoc szczególnie z tym silnikiem :\

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak w tytule obecie jeżdżę E39 2.0i 1996r z silnikiem m52, no i jak na złość dzisiaj rano wyskoczyło mi kilka dziwnych problemów z samochodem.

Na początku nie mogłem go wogole odpalić, kręciłem i kręciłem okolo 10 minut, i dopiero wtedy załapał, tak jakby nie dostawał paliwa, stało mi się to po raz pierwszy nigdy wcześniej, czytajac inne tematy wiem że powinienem sprawdzić przewody, także paliwowe, filtr paliwa, pompe... ale gdy pojezdziłem nim troche to problem zniknął auto normalnie pali, co mogło byc przyczyną tego? Dodam tylko że samochód stał nieruszany 5 dni, bez odpalania silnika, może to była tego przyczyna?

Innym problemem jest to że troszke inaczej mi silnik chodzi, nie wiem czy to nie jest rozrząd? Nie wiem jak to ma być słychać ten łańcuszek kiedy jest ok a kiedy do wymiany?

I też słysze dziwny dźwięk przy orotach powyżej 2000 tak jakby sie jakaś rolka rozpędzała i minimalnie stukała co jeden obrót nie wiem jak nazwać ten dźwięk takie stukanie bardzo ciche ale jednak słyszalne.

Troche mnie to wszystko zaskoczyło ze te usterki na raz wyskoczyły, moze to przez to że tyle stałnieruszany?

I mam też małe pytanie, nie wiem czy ten model silnika jest z vanosem czy nie, jest to m52, 6 cylindrów, 96 rocznik 2.0 benzyna.

z góry dzieki i proszę o pomoc szczególnie z tym silnikiem :\

pozdrawiam

No bez przesady, mój rekordowo stał chyba ze 3 tygodnie i nie było takich problemów.

Po pierwsze: pompa paliwa mogła się zastać najnormalniej i nie mogła ruszyć, to znak, że powoli może się kończyć - lub po prostu się "zawiesiła" ;)

Po drugie M52B.... są na łańcuchu, Twój model ma już vanosa, od stania jednak nie zaczyna on grzechotać.

Dziwne objawy przy wyższych obrotach to może być wszystko, od alternatora, przez kompresor klimy poprzez rolki prowadzące a na hydraulicznym napinaczu paska klimatyzacji kończąc.

Po prostu udaj się do jakiegoś NORMALNEGO warsztatu, gdzie Ci majtek przez głowę nie ściągną i podepnij auto pod komputer. Powinien zarejestrować jakieś błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc to ze stal nieruszany przez 5 dni to niema zadnego znaczenia gdyby stal kilka miesiecy to moze by sie cos tam dzialo.Druga sprawa czy masz vanos latwo stwierdzic patrzac z gory na silnik popatrz na przod silnika od strony chlodnicy. teraz widzisz czarny dekiel ktory przykrywa rozrzad i vanosa jesli dekiel ma wytloczone takie jajo w strone chlodnicy to masz vanosa jesli dekiel jest prosty bez wytloczenia to vanosa niema ale ty podejzewam ze masz bo te silniki z vanosem sa.A co do stukania to rozrzad moim zdaniem nie jesli juz to wlasnie vanos moze ci zaczol stukac lub sprawdz rolki paska klinowego.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak rozrząd mam nadzieje wykluczyć bo są to niemałe koszty, zresztą kupiłem to auto pol roku temu z przebiegiem 182 tysiące, jednak jak na 96 rocznik to troszke nie chce mi sie wierzyć temu przebiegowi, pojeżdże nim kilka dni mam nadzieje że usterka sama zniknie bo miałem juz raz podobną sytuację z silnikiem że dziwnie się odzywał ale po dniu jazdy ucichł,

za chwilke skocze zrobie fote silnika i umieszcze na forum co zebym sie nie pomylił z tym vanosem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...