Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


drżenie kerownicy E36 od 70 do 110


marcgrzy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem, że podobne tematy już były, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem.

Od pewnego czasu mam drżenie w kierownicy polegające na lekkich ruchach prawo-lewo od prędkości ok 65-70 do 110-120. Potem staje się niewyczuwalne lub tak szybkie ze tez niewyczuwalne. A najgorsze sa tak od 70-80 km/h. Autko ma przebiegu 292 tys i sporo jeszcze oryginalnych części. ( np wymieniony drążek kierowniczy)

Zaczęło się to pod koniec zimy ( marzec 09) na zimówkach. Pomyślałem o oponach, poczekałem do wiosny i wymieniłem na letnie( na osobnych felgach). I oczywista ten sam efekt. Nawet mocniejszy.

Postanowiłem wyważyć opony. Faktycznie były lekko niedoważone. Opony Firestone wrzesień 2008 wiec prawie nówki.

Dalej nie pomogło. Wymieniłem tuleje wahaczy - i tak musiałem. Wymieniłem klocki, przy okazji sprawdziłem tarcze i są OK. Wymieniłem sworznie wahaczy, wymieniłem , bo trzeba drążek kierowniczy lewy, bo był luz na jabłku. I dalej to samo. Nie mam już pomysłów. Może faktycznie opony dostają świra, jak to w innych postach było opisywane.

Moze ktoś mi doradzi co jeszcze sprawdzić i może GDZIE? ( chodzi o warsztat - robię to na Prądzyńskiego - przyjemny gościu, tani - właściciel dwóch BMek)

Czekam na propozycje i pozdrawiam

∞ <bmw> ∞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Tak jak Woz pisze , możliwe ze masz krzwą felge którąs i przechodzą wibracje na

kierownice , ja miałem u siebie do kompletu jeszcze krzywą tarcze i takie bicia

pojawiały się również przy bardzo delikatnym hamowaniu.

Ale skoro wymieniłes tarcze to raczej bedzie felga , łożyska przednie są ok czy juz

szumią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiem, że podobne tematy już były, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem.

Od pewnego czasu mam drżenie w kierownicy polegające na lekkich ruchach prawo-lewo od prędkości ok 65-70 do 110-120. Potem staje się niewyczuwalne lub tak szybkie ze tez niewyczuwalne. A najgorsze sa tak od 70-80 km/h. Autko ma przebiegu 292 tys i sporo jeszcze oryginalnych części. ( np wymieniony drążek kierowniczy)

Zaczęło się to pod koniec zimy ( marzec 09) na zimówkach. Pomyślałem o oponach, poczekałem do wiosny i wymieniłem na letnie( na osobnych felgach). I oczywista ten sam efekt. Nawet mocniejszy.

Postanowiłem wyważyć opony. Faktycznie były lekko niedoważone. Opony Firestone wrzesień 2008 wiec prawie nówki.

Dalej nie pomogło. Wymieniłem tuleje wahaczy - i tak musiałem. Wymieniłem klocki, przy okazji sprawdziłem tarcze i są OK. Wymieniłem sworznie wahaczy, wymieniłem , bo trzeba drążek kierowniczy lewy, bo był luz na jabłku. I dalej to samo. Nie mam już pomysłów. Może faktycznie opony dostają świra, jak to w innych postach było opisywane.

Moze ktoś mi doradzi co jeszcze sprawdzić i może GDZIE? ( chodzi o warsztat - robię to na Prądzyńskiego - przyjemny gościu, tani - właściciel dwóch BMek)

Czekam na propozycje i pozdrawiam

∞ <bmw> ∞

No więc.. jeśli problem z zawieszeniem teoretycznie jest już rozwiązany - bo tuleje i takie tam inne.... to:

była robiona geometria i zbieżność ?

Czy opony nie mają odkształceń na stronie bieżnika ? lub nie chodzą na wyważarce na boki ? Ja miałem taki problem, opona chodziła na boki... do tego stopnia, że po jeździe 140-180 czuć było smród palonej gumy po wyjściu z auta. Poza tym dostała po dupie dobrze, bo miała odkształcenie właśnie na stronie bieżnika które przy niższych prędkościach nie dawało się w ogóle we znaki i na wyważarce było niewidoczne.

Opony to szerszy problem niż ustawa przewiduje ;)

2- zakładam, że zbieżność i geometria sprawdzone

więc idziemy dalej - co z łożyskami, piastami... ? wszystko ok ? nic nie szumi ?

3- jest jeszcze jedna czarna wizja, choć w przypadku Twojego modelu niekoniecznie - mogła po dupie dostać tak jak w moim przypadku półoś, powoduje takie problemy jak opisujesz, ewentualnie może to być wina tylnego łożyska przy półosi które jest z jakiegoś tam już powodu wylatane.

Takie historie możesz spokojnie sprawdzić w auto-chip na przedmiejskiej. Mają maszynę, którą można rozpędzić każde koło z osobna i sprawdzić np. łożyska i piasty. Można też podnieść auto na podnośniku i sprawdzić półosie. Przy okazji widać jak na dłoni jak zachowują się opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem to samo jak jechałem 130 i przy delikatnym skręcie w prawo drgało tak kierownicą że aż ręce bolały od trzymania.

diagnoza taka. zymieniłem łącznik stabilizatora i problem zniknął.

koszt: 2szt. łącznika stabilizatora ~140zł samemu można wymienić <bmw_1>

powodzenia.

P.S. ostatnio coś podobnego miał Rafals. Odnosił wrażenie że tył mu pływa. wymienił łącznik stabilizatora i problem zniknął. Także obiawy tego są różne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja powiem tak. mam taki sam problem tylko od 110km do okolo 130km i nie jest to wina felg ani tulei bo na zimowkach bylo dokladnie tak samo:) laczniki, tulejej, sworznie, wszystko zalozone nowe i dalej jak drgala kierownica tak drga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...