Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem z 325 vanos (brak ciśnienia w 2 cylindrach)


MlodyWilcu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem e36 z silnikiem m50 vanos, miałem już kilka e36,

z różnymi silnikami, ale nigdy nie miałem takiego problemu. Jadąc na zlot do Torunia, przy

wyprzedzaniu przez pomyłkę zredukowałem z piątki na dwójkę, po chwili auto zaczęło chodzić

jak traktor. Po wstępnych oględzinach ustaliliśmy że pracuje tylko na czterech cylindrach,

z prądem wszystko ok, bo iskra jest bardzo dobra, a świece są zalane paliwem. Okazało się

że w tych dwóch cylindrach nie ma ciśnienia, no i teraz co mechanik, to inna teoria.

Niby są pokrzywione zawory, ale co spowodowało ich pogięcie, ROZRZĄD???, przecież M50

chodzi na łańcuszku, możliwe żeby przeskoczył? Buma cały czas odpala, i jeździ, ale na

czterech garach. Prosił bym o pomoc osób, które wiedzą co tu mogło się stać, z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywę zaworów,to chwila roboty,zobacz czy wałka rozrządu nie ukręciło(nie pisałeś które cylindry nie chodzą-może dwa ostatnie). Jeśli tam wszystko ok.to możesz zrobić jak pisał kolega wyżej to będziesz wiedzial co z głowicą i zaworami. Przy takiej redukcji obroty na pewno skoczyły na maxa i wtedy zawory z tych dwóch baniaków może nie zdążyły wrócić,dostały od tłoków i się zgięły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro taka nagła utrata cisnienia to albo pierścienie(w co wątpie)albo zawory co juz bardziej prawdopodobne bo normalnie odcinke masz przy ok 6250/6500rpm co chroni silnik przed tzw."przekręceniem"a ty redukując z 5tki na 2ke mechanicznie przekroczyłes sporo tą odcinkę i nawet po szybkim sprzęgle nie da sie uratowac zaworow.Vanos to piękna sprawa ale nie dałeś mu czasu na reakcje i nie zdąrzył przestawić wałków rozrządu.

[ Dodano: 13 Maj 09, 20:16 ]

Łańcuch obliczany jest z 5krotnym współczynnikiem wytrzymałosci a cały silnik z 3krotnym więc mysle ze łancuch jest na swoim miejscu.Możliwe,ze kółka juz miałeś wychełtane lub ślizgi łancucha to mogło by byc powodem przeskoczenia z tym ze przy takim stanie przęd tą akcja miałbys juz spore kłopoty z kultura pracy silnika i słyszalny wyraznie szum(metaliczny) w rejonie łancucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

A ile leciałes na tej piątce zanim zredukowałes do 2ki ?

Nie wiem jaki masz dyfer ale mniej wiecej mozna oszacowac gdzie masz odcinke

na 2ce (przy jakiej predkosci) zakładam ze w okolicach 80-90kmh , jesli miałes

powyzej tego i zredukowałes to trzeba brac poprawke ze troche przekroczyłes

zakres odcinki.

I raczej będzie tak jak Dziki napisał , zawory się nie zdążyły pochowac , raczej

masz je odbite na tłokach + to ze się trzonki zaworów powyginały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos świetnie sobie radzi ale przy rozpędzaniu auta.Radzi sobie tez z gwałtownymi redukcjami ale w zakresie poniżej i odcinki.Gwałtowne wciśnięcie gazu to dla niego bajka bo wiadomo jaka jest reakcja silnika na wciskanie pedału.Taki stan rzeczy jaki masz jest niestety z twojej pomyłki przy redukcji(puściłes masakryczny moment od kół do silnika poza zakresem odcinki)120km/h na 5te to spacer ale jak zrobiłes przy 120km/h 2ke to silnik wylecial za odcinke a tam możliwosci vanosa sa niewielkie zwlaszcza jak taka akcja poza odcinka trwa 1s.Napraw prowadnice zaworow,wymien same zawory i zrob gniazda i bedzie git.Jesli po takiej sytuacji na drodze masz takie zniszczenia to mogł tez kleknąć w jakimś stopniu vanos ale nie odwrotnie.W silniku bez vanosa wydaje mi się że po tej akcji zniszczenia mogłyby byc wieksze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...