Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


325 ECU


Pecet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałem zaczerpnąć wiedzy na temat chiptuningu, czy ktoś kiedyś zmieniał mape w modelu e36 z silnikiem benzynowym 2,5 vanos.

Jakie są tego efekty ? Czy spalanie może znaczenie wzrosnąć ?

No i przede wszystkim jak wzrośnie moment obrotowy i moc silnika.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam

pc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz z Allegro ( http://moto.allegro.pl/item637779300_chip_tuning_bmw_e30_e34_e36_benzyna.html ) 325i 24V :

Seria : 2,5L 192KM /245Nm

Przyrost : 18KM /29Nm

Po chipie : 210KM /274Nm

Ale podałem to bardziej jako przykład ile wzrasta, bo osobiście odradzam takiej zabawy. Sama cena jest już śmieszna : Cena Kup Teraz 189,00 zł i koleś wysyła kości pocztą...

To znalazłem na eBay (taki przyrost e36 325i) :

Horsepower : +24hp

Torque : +20 Lbs/Ft

Rev Limiter +400 RPM

Jak widać dane są różne. Najlepiej jak byś podjechał (zadzwonił) do np. Jetronic i spytał się ich o ile są wstanie podnieść parametry twojego auta i jaka cena za to wychodzi.

Wiadomo, że to wszystko zależny od kondycji auta - silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po samym chipsie nie oczekuj kosmosu...to nie jest silnik doladowany. ale jak juz chcesz sie zabawic przy elektronice zrob to w jakiejs firmie a nie chipem z allegro, za nim cos beda ci zmieniali to sprawdza moc twojego silnika, bo pamietaj ze moze byc tak ze te okolice 10-12KM pozwola powrocic do seryjnej mocy :/

A druga sprawa jest to ze kolega ma raczej silnik 2,3 o mocy 170KM czyli m52 czyli jednym z lepszych sposobów na podniesienie mocy jest wymiania kolektora wydechowego na M3, jakis dobry dolot, lub mozna pojsc dalej i np pozbyc sie wanosa, zamontowac inne walki, zrobic calkowicie nowy program. Ale to robia sie juz koszty porownywalne spokojnie ze swapem na 2.8, ktory juz przyniesie duzą frajde z racji momentu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę swoim jechać na hamownie bo mam ponoć chip który zwiększył moc ze 170 na 198. Kosztował ponoć 6k w przeliczeniu na PL (był robiony w Niemczech). Wydaje mi się, że tyle koni jest bo ścigałem się z autem które miało w granicach 200KM (na 1/4mili) i wygrałem.

Tylko nie jestem ekspertem w mechanice i nie wiem co jeszcze mam zmienione (na 90% wydech bo jest inny tłumik końcowy i nie wiem czy cała średnica wydechu nie jest większa od serii).

I również odradzam zabawę w chip z Allegro (wyżej tylko pokazałem ile można podnieść moc wg. Allegro i eBay), tego tupu zabiegi muszą być robione pod dany egzemplarz. Trzeba znać aktualny stan silnika (ile ma koni i momentu, a dopiero potem zaczyna się zabawa - czyli hamownia na samym początku to podstawa).

rafal-lubin nie mam silnika 2.3l bo takiego nie ma. Jest to silnik 2.5l m52b25 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę swoim jechać na hamownie bo mam ponoć chip który zwiększył moc ze 170 na 198

Zeby nie bylo, naprawde zycze AWV jak najlepiej, ale ciezko wyczesac 30KM z samego programu i wydechu w wolnossacym silniku. Ale daj znac jak wrocisz z hamowni bo jestem ciekaw..

rafal-lubin nie mam silnika 2.3l bo takiego nie ma. Jest to silnik 2.5l m52b25 :)

Jest 2.3 w e36. Wystarczy pogadac z Sulkiem z tego co pamietam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko rafal-lubin :)

woz, przypomniało mi się ( :oops: ) że poza chipem mam "oddławiony" silnik.

Jak kupiłem auto pojechałem do kolegi z Dynosoftu i przetestował mi auto (ale nie hamownia). Dał mi do zrozumienia że pod maską mam prawdopodobnie to 198KM, ponieważ na 2 biegu osiągnął 120km\h (czerwone pole) i rozbujał na dystansie x 200km\h. Dystans x - kawałek prostej z Obornik na Wołów, gdzie jeśli auto ma ok 200KM musi tyle jechać.

Też nie wierze, że silnik bez Turbo po chipie skoczy o 28KM, ale mam tam jeszcze coś nagrzebane. Poczytałem trochę o tej różnicy między 323 a 325 i wyszło że moc jest zmniejszona przez ecu (inna mapa), kolektor ssący i wydechowy oraz przepustnicę. A część z tego mam pozmieniane (ponoć ten program co ja mam kosztował 6k więc chyba samej mapy tylko nie zmieniali)... Jak zrobię zawieszenie to postaram się jak najszybciej pojechać na hamownię i zobaczymy co tam siedzi :)

Pecet jedź wiec na hamownię i zobaczysz ile masz aktualnie KM, potem można zmienić mapę paliwa, kolektor i oddławić silnik (zdjęcie blokad)- te zabiegi powinny podnieść MOC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to ze osiagnol na 2gim biegu 120 nie koniecznie jest spowodowane przyrostem mocy...mozesz miec przeniesiona odcinke pod 7tys obrotów co juz nie jest za dobre dla silnika :| a po drugie mozesz miec inny dyfer z dluzszymi przelozeniami...

juz nazmienialem sie dyferków w moim 328... na ori przelozeniu 2.96 na 2gim biegu mam 113km/h (odcinka) według g-techa, juz na 3,15 robi sie 102km/h a obecnie latam na 3,23 i jest juz tylko 93km/h ale za to różnica na 1/4 jest tez...co prawda v-max sie skrocil do 234km/h ale i tak nie ma gdzie szybko jezdzic takze wole szybciej przyspieszac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No możliwe, dlatego się przy moim zdaniu nie upieram. Hamownia powinna pokazać jak jest naprawdę. 120km\h na 2 biegu było tylko osiągnięte w ramach sprawdzania auta. Oczywiście na co dzień czerwone pole nie jest nigdy osiągane :)

Mówisz że dyfer może być zmieniony hmmmm... a jest jakaś opcja sprawdzenie tego wizualnie (numer czy co) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...