Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E36] m40 B18 jak ocenić stan ?


Wilczek_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie, co należy sprawdzić aby było jasne czy warto inwestować w ten silnik czy lepiej zrobić swapa. tak na marginesie nie znam historii tego silnika, poza tym posiada gaz (nie sekwencja) którego pozbędę się jak najszybciej auto jeździło praktycznie cały czas na gazie.. Także nie wiem kiedy był wymieniany olej i jaki teraz jest zalany więc to wszystko jest dla mnie jedną wielką zagadką.. podczas jazdy słychać klekotanie więc raczej się szykuje remont..

Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak się składa ,że jestem w posiadaniu owej m 40-tki.Jednostka ta ma tendencje do klepania po przekroczeniu umownej granicy 200 tys. km.Winą jest zaniedbanie olejowe, ponoć silnik ten powinien byc eksploatowany na pełnym syntetyku , a jak narazie na allegro widziałem jeden taki.

Wracając do pytania czy warto wymieniać czy remontować.Ja od jakiegos czasu mam zamiar wsadzic m20.Dla mnie nie istnieje pojęcie ,że się nie opłaca bo auto nie jest tego warte.Z kolei jeśli ktoś chce remontowac m40 to czemu nie ,ale nalezy sie liczyc ze sporym wydatkiem ,a i to klepanie nie zawsze przechodzi(słyszałem o paru takich przypadkach).

Osobiście wybrałbym na twoim miejscu swapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do m40 zawsze lalem mobil 15w40 teraz mam m42 i tez taki leje... nigdy nie narzekalem na ten olej..

Zabijasz ten silnik , zarówno M40 jak i tego M42 jeżdząc na mineralu , ten olej sie

nie nadaje do tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remont to żaden problem mam zaplecze warsztatu znaczy ojciec ma warsztat ;)

Jednostka ta ma tendencje do klepania po przekroczeniu umownej granicy 200 tys.

no już jest ponad 246 tys. dzisiaj albo jutro sprawdzę kompresje na cylindrach, a jeżeli nie będzie tłoku w warsztacie to pokuszę się o zobaczenie rozrządu.. co jeszcze warto sprawdzić ?

[ Dodano: 12 Czerwiec 09, 10:44 ]

tak na marginesie ile kosztują popychacze i wałek rozrządu.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie ile kosztują popychacze i wałek rozrządu.. ?

na allegro są zestawy po 800 zł ,ale to strata pieniędzy bo podobno całość się wyciera bardzo szybko.Dolicz do tego dobry olej , pasek rozrządu oraz rolki.

no już jest ponad 246 tys

Nic nie stuka?często w e36 oraz w e30 słysze to charakterystyczne cyk cyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sobie coś wkleić:

"W związku z licznymi problemami z silnikiem M40...

Montowane w BMW E30, E34 i E36 do połowy 1993 roku.

Przed przeczytaniem sprawdź jaki masz silnik.

Jeżeli nie wkręca Ci się Twoje ukochane M40 na obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie to jest wątek dla Ciebie.

1) Przy obciążonym silniku odczuwasz silne zmulenie

2) Powyżej pewnych obrotów auto Ci nie chce się wkręcić (np 3500, 4000, 5000)

3) Przy zasilaniu LPG, zaraz po złapaniu zmułki strzela Ci w kolektor ssący.

Masz tego dosyć?! Wcale się nie dziwię. Czytaj dalej

Przyczyny mogą być następujące:

1) Zużyte dźwignie zaworowe

2) Zuzyte popychacze hydrauliczne

3) Zużyte krzywki na wałku rozrządu

4) Pęknięta sprężyna zaworowa - żadko się zdarza ale jest możliwe.

Skutkiem tych rzeczy jest zaniedbanie olejowe, słabe smarowanie powoduje uszkadzanie się popychaczy hydraulicznych (skutkiem czego jest zużywanie się dźwigni oraz wałka), zużywanie dźwigni zaworowych i wyszczerbianie się krzywek na wałku rozrządu.

Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40.

Jeżeli samochód jeździł na oleju mineralnym lub półsyntetycznym w silniku na skutek mniejszej 'zmywalności' oleju powstaje nagar, który może zapchać wąskie kanaliki popychaczy hydraulicznych i wtedy następuje reakcja łańcuchowa...

Co zrobić żeby sprawdzić który popychacz lub dźwignia chodzi źle?

1) Włączyć samochód i rozgrzać silnik, przełączyć na zasilanie benzynowe

2) Stojąć w miejscu wcisnąć gaz do odcięcia i z 2-3 sekundy potrzymać.

3) Wyłączyć szybko silnik

4) Szybko wykręcić świece

5) Świece które będą czarne będą oznaczać że na danym cylindrze jest źle spalana mieszanka na skutek nieprawidłowych czasów otwarcia zaworów tego cylindra - > uszkodzony popchacz, dźwignia, krzywka lub te 3 rzeczy.

Ta metoda była w moim przypadku skuteczna.

Jak optycznie poznać czy jest wadliwy popychacz?

1) Rozlatuje się

2) Na popychaczu, zaraz od jego główką jest taki 'kapsel'. Jeżeli z którejś strony on minimalnie odchodzi jakby coś go 'rozsadziło' (zaniedbanie olejowe), wtedy popychacz jest do wymiany i jego działanie niszczy dźwignie i wałek.

3) Popychacz taki zazwyczaj jest nieco wyższy (1mm) niż inne popychacze.

Jak optycznie poznać czy dźwignia jest do wymiany.

1) Brzuszek w który uderza wałek rozrządu musi być wypukły

2) Łuk tego brzuszka musi być równomierny. Tworzy on 'wycięcie' okręgu. Nie może sprawiać wrażenia że jest to 'falka'.

3) Uszkodzona dźwignia jest zawsze inaczej zużyta niż inne dźwignie.

Jak optycznie poznać czy wałek rozrządu jest do wymiany.

1) Oglądamy krzywki na wałku

2) Krzywki (ten element, który uderza w dźwignię), jeżeli będą wklęsłe (jak przyłożymy do nich linijkę lub coś sztywnego, będzie przerwa), krzywka jest na takim wałku zużyta i trzeba go wymienić.

Niestety najczęściej problemy z 'wkręcaniem' się M40 pojawiają się w autkach z przebiegiem od 200 tyś. które jeździły na olejach innych niż syntetyczne.

W takiej sytuacji zazwyczaj wszystkie te rzeczy są zużyte i ich wymiana to nie mały koszt.

8 popychaczy -> około 50 PLN x 8

8 dźwigni -> około 50 PLN x 8

8 pastylek (mechanicy zalecają również ich wymianę) -> 80 PLN

1 wałek rozrządu -> około 400 PLN

1 pasek rozrządu (kupujemy, jeżeli nasz pasek ma więcej iż 5000 km przejechane) - około 80 PLN, tylko oryginalny.

Do tego można wymienić rolki w rozrządznie, ale nie znam ich kosztu.

Impreza nie mała ale jest spokój na dłuższy czas.

Przed taką wymianą, ja przepłukałem silnik auto flushem a następnie zalałem olej w pełni syntetyczny 5W40 o dobrych właściwościach zmywających. Na ten temat są zdania podzielone, gdyż auto może zacząć brać olej (w moim przypadku, paradoksalnie przestało)... Przepłukanie silnika w którym jest dużo nagaru ludzie mówią że jest 'kontrowersyjne'.

Tak wyglądają te wszystkie elementy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem mówiąc droga impreza się szykuje... przed wymianą oleju planowałem właśnie wlać pełny syntetyk, lecz przedtem porządnie go wypłukać z nagaru i tego syfu plus wyjąć miskę olejową i ją też wyczyścić. Więc czym najlepiej wykonać te płukanie aby efekt był najlepszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat płukania zdania są podzielone poniewaz moze dojść do rozczelnienia silnika i zostanie zwiększone zużycie oleju.Jednak znam gościa , który zrobił test w m40 i przeskoczył z minerala na pełen syntetyk i stwierdził ,że nic złego sie nie działo.Zresztą przejechał mniej jak tysiąc km ,a pozniej to nie wiem czy cos sie działo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem a właściwie mam nadal myśli lekko tuningowe i tak zastanawiam się ile dało by się wycisnąć z tego silnika ..? nie mam zamiaru bawić się w programowanie ECU bo to nie diesel że podkręci o te 30 koni. bardziej zastanawiam się nad turbo lub kompresorem ojciec ma warsztat więc nie widzę problemu z racji spraw organizacyjnych lecz największym problemem może być kasa i tu nachodzą mnie myśli o swapie na 2.3 ? lecz uturbione 1.8 to też nie lada gratka plus wyzwanie. Na razie jestem w kropce i zostaje mi przemyślenie wszystkich za i przeciw ;) lecz na pewno moje m40 będzie królikiem doświadczalnym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o silnik 2.3 to ciężko taki dostać.Chyba się nie pomylę jak napisze,że należy on już do kultowych.Piotr taki ma i chyba nie narzeka.Na allegro widziałem uturbiony m40b18 i zainteresowanie nim było.

Na stronce www.bmw-sport.pl czy jakoś tak jest kolo o ksywce Reserved , który sprzedaje chipy.Jeden z jego klientów pokusił na chipowanie i chwalił sobie ,że auto jest wręcz nie do poznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...