Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


benzyna w oleju


Maciek

Rekomendowane odpowiedzi

Może pomożecie bo już nie wiem co robić. Mechanicy rozkładają ręce, każą sprzedawać auto itd.

Auto mam 2 miesiące i jakiś miesiąc temu sprawdzałem olej i wyszło, że jest za duży poziom - zmieniałem go sam i pomyślałem(bo co innego można było wymyślić?) że przelałem. Odciągłem trochę oleju, sprawdzam po 3 dniach - i szok - to samo, jest ponad max. Wtedy się zainteresowałem tematem i jest problem.

Do oleju przedostaje się benzyna(czuć wyraźny zapach i olej jest b. rzadki, jak woda), dzieje się to dość szybko - tzn. mam 3/4 stanu na bagnecie, pojeżdżę dzień, dwa (mniej jak 100km) i już dochodzi do max; następny dzień dwa i jest ponad stan.

Żeby było śmieszniej silnik nie kopci, nie ubywa płynu chłodzącego. Sprawdzałem ciśnienie i wyszło 14atm na każdym garze - chociaż inny mechanik mówi że to za dużo i źle zmierzyli. Po kupnie auta założyłem nowe świece, olej i filtry - w gniazdach od świec były ślady oleju.

Spalanie wychodzi mi ok 15litrów, miasto/trasa. Auto jedzie normalnie, chociaż na zimnym silniku wyraźnie nie ma mocy(nie chce ciągnąć i lekko szarpie przy przyspieszaniu jakby nie paliło na wszystkie cyl - pomiar ciśnienia robili mi na silniku rozgrzanym i zupełnie zimnym po nocy - też było ok).

Odwiedziłem już chyba z 10 mechaników, w tym 2 szpeców od BMW(jeden stwierdził zużyty rozrząd - wyraźne brzęczenie z przodu silnika przy 3-3,5tyś obr - na moje to vanos a nie rozrząd, ale mniejsza z tym -> gość mówi że 1,5tyś zł za rozrząd, a później zajmiemy się tym paliwem -> wg mnie nie ta kolejność i tyle mnie więcej zobaczy...) Reszta nie wie, mówią że to niemożliwe itd.

Ktoś mówi że wtryski leją ale wtedy auto chyba by kulawo chodziło? Dziś zrobiłem reset kompa(przez spięcie klem) ale nic to nie dało, jedynie tyle, że stan podniósł mi się jeszcze szybciej jak trochę ją wkręcałem na obroty.

Słyszałem też wersję o czujniku temperatury wody(zegar pokazuje temperaturę ok) albo czujniku od ssania, ale wątpię aby to miało związek.

Ma ktoś jakiś pomysł? Bo szkoda mi niszczyć silnik; i tak zrobiłem na tym syfie z 3k km, zanim się kapnąłem; teraz używam tylko jak koniecznie muszę ale prawie ze łzami w oczach... Poprzedni właściciel umywa ręce i mówi że jak ją miał wszystko było ok :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mój trop jest dobry, ale może walnięty jest czujnik temp, i chodzi na ssaniu i nie dopalone paliwo ucieka po ściankach cylindrów, albo na którymś cylindrze nie dopala paliwa. Zobacz też co sie stanie jak na włączonym silniku odkręcisz korek wlewu oleju, jak zachowa sie wtedy silnik, przytkaj też wlew delikatnie palcami i zobacz czy bedzie pluł olejem od wlewu.

15 L trochę dużo już nie mówiąc o trasie. Wydaje mi sie że chodzi cały czas na ssaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś mial wywalone pierścienie to oleju by ubywalo.Podpinaleś się pod kompa?Są jakieś blędy wtryskiwaczy(typu wtryskiwacz nr? calkoicie otwarty).Silnik pracuje równo na jalowym?Mogą również lać na postoju(jak pali rozgrzany).

[ Dodano: 29 Czerwiec 09, 10:21 ]

Jeszcze jedno.Regulator ciśnienia paliwa.Jeśli straci szczelnośc (a jest tam wężyk od podciśnienia wpięty w kolektor)to nadmiar paliwa trafi prosto do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik pracuje normalnie, czasami minimalnie falują obroty przy kręceniu kierownicą(ale to ponoć normalne); po zdjęciu korka czy wyjęciu bagnetu oleju na pracującym silniku nic się nie dzieje, obroty są jak były, nie czuć przedmuchów

piotr520 - byłem i chciałem podpiąć pod kompa ale mówili, że nie ma sensu bo nic nie pokaże;

dziś chcę sprawdzić czujnik temperatury, ten o którym pisał kozin09, tyle że coś się pomieszało gościowi w sklepie bo kiedyś do e36 kupowałem go za 30zł a dziś przez telefon zawołali 130 :o - acha, w jakiej grupie na realoem mogę znaleźć ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co sprwdź jescze - podjedź na kompa zeby CI cewki zaplonowe sprawdzili, może któraś nie dopala i pieścień zgarniający sciąga paliwo do miski(koleś ode mnie z parafii miał tak w 728). Może być też uszczelka pod głowicą, pękła jakoś nie fortunnie przy kanale olejowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Maciekpodjedz na kompa i nic nie mów co dolega buni tylko powiedz że kuleje i nie wiesz o co chodzi.Kiedyś pojechalem do jednego mechaniora(zwalona byla sonda) i powiedzial że gdyby mial taką samą(bunie) to by podmienial aż by doszedl o co chodzi.Jednym slowem cwaniak.Więc mu przyprowadzilem bunie kumpla ze zwaloną przeplywką i niech grzebie.Zajelo mu to 3 dni i stwierdzil że przeplywka do wymiany.Debil jednym slowem.Kolego MaciekNapisz co sprawdzileś do tej pory.Chodzi o ciśnienie paliwa i czy sprawdzileś regulator ciśnienia.Również cewki tak jak radzil kolega(ale gdyby to bylo to ,to powinieneś czuć mocny spadek moćy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...