Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Zimna chłodnica, a temperatura wzorowa w 525 TDS


chiccoo

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli termostat sie nie otworzyl to chlodnica bedzie zimna

Dielse maja zazwyczaj dosc duzo plynu w ukladzie, wiec nie ma widocznie koniecznosci aby sie otwieral

no i diesla ciezko "zgrzac" na jalowym po odpaleniu

dopiero praca na obrotach powoduje szybkie rozgrzewanie sie silnikow diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tego nie powiedziales wczesniej...

takie cos to moze byc juz objaw wisko (chodzi na sztywno) i chlodnica zimna

nie chodzi jak kombajn jak dodajesz gazu??

i dajesz rade je zatrzymac palcem na zimnym/srednio cieplym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się kręci na wyłaczonym silniku=> jak szczałka od temp. była w pionie czyli "był ciepły".

Kręciłem śmigłem ruch reki, przekreciło sie ok 30 stopni na osi- ok jedna "łopatke" wiatkaka.

A przy właczonym silniku chciałem zatrzymac je kijem od szczotki :D to mi go "paliło"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoje nowe zatrzymywalem reka

ale diesle maja inne :|

mimo tego dochodze do wnioskow ze jak masz temperature na wskazniku ok

to nic sie nie dzieje(o ile czujnik w glowicy jest sprawny)(jezeli by byl niedogrzany to trzebaby sie martwic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednego nie moge zrozumieć jeśli bym miał walnięte visco (załączone- ręką nie zatrzymam go) to cały czas by chłodziło silnik, był by nie dogrzany.

A jest sztrzałka jest w pionie cały czas i gorace powietrze leci w środku.

Można to jakoś sprawdzi czy jest walniete na 100% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na sile nie szukal problemu
nie chodzi mi o to że szukam, tylko dziś to zauważyłem i mnie to teraz męczy.

A jak przyjdzie zima zła, zimny bedzie silnik bo chłodzony= nie dogrzany, a ja w środku ciepłym :)

Po wymianach naszych odpowiedzi stawiam jakoś na visco.

A wiesz gdzie szukać czujnika temperatury w TDSie i jak go sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szujnik jest wkrecony w glowice

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Touring/Europe/525tds-M51/LHD/M/1993/february/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/

w M50 bylo tak ze 1 dawal sygnal do komputera silnika

a 2gi na wskaznik

a czujniki sprawdza sie mierzac rezystancje przy temp 20stC i na rozgrzanym ale to ciezko

natomist prawidlowego oporu nie znam do silnika m51

w domu mam gdzies takie czujniki wykrecone z dobrego silnika, ale do domu mam daleko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wydaje się,że masz termostat z niższą temperaturą otwarcia i płyn zaczyna być wcześniej puszczany dużym obiegiem a visko srawne momentami tylko dochładza płyn w chłodnicy(wskazówka będzie na połowie)Nie szukałbym problemu w twojej sytuacji bo nawet jak masz zblokowane wisko to temperatura nie poleci drastycznie w dół jesli masz sprawny termostat bo ten zamknie się jak do silnika zacznie dochodzic zimny płyn.Termostaty sa z różnymi punktami otwarcia.Od 80'C do 95'C i w całym zakresie wskazowka stoi w pionie.

Zostaje tylko kwestia zblokowanego visca-to sie źle konczy dla pompy wodnej i może się wiatrak rozleciec.Wisco musi dac sie zatrzymac moze nie lekko ale nie z kijem ktory jest przypalany przez nie a i tak wiatrak nie staje.

A ten wąż na dole chłodnicy jest cały czas lodowaty?Nawet jak masz wskazówke w pionie?Tylko macaj go zaraz przy chłodnicy bo bliźej silnika nagrzewa sie od niego.

[ Dodano: 2 Październik 09, 00:06 ]

Zimny silnik-niech ktoś uruchomi silnik a Ty obserwuj wiatrak.Zaraz po uruchomieniu visko jest zblokowane(może z 5 sekund)bo medium w jego środku dopiero sie układa.Potem czuć wyraźnie że siła wiatraka słabnie mimo że obroty silnika sa cały czas te same.W momencie gdy wskazówka wędruje od niebieskiego pola do połowy w całym tym zakresie wiatrak można zatrzymac nawet palcem bez szkód dla palca.W tym zakresie robiąc przygazówki wiatrak przyśpiesza z opoźnieniem ale to tylko pezwładny ruch z leciutkim wiaterkiem.Jeśli w tym zakresie juz musisz używać kija a wiatrak dalej łata to coś jest nie tak i dalej juz nie ma co testować.

Jeśli da sie zatrzymać je palcem to testujemy dalej.Gdy temperatura staje w pionie to po tych kilku minutach patrzenia w wiatrak wizualnie możemy nie dostrzec różnicy jeśli ktos robi to pierwszy raz.Najlepsze wtedy okazują sie przygazowki.Wiatrak wtedy łapie prawie bez opóznienia względem obrotów silnika lecz nigdy nie ma takich samych obrotów jak silnik.Wzmaga się przy tym ostry wiatr ktory czuc na twarzy nawet jak sie nie jest nachylonym w tym rejonie.A jak tam sie nachylisz to efekt prawie taki jak byś wystawił gowe w oknie pociągu:)Przy tym dzwięk jakbys miał 5,o pod maską.Jeśli wskazówke temperatury mamy w pionie i po tych przygazowkach jak zejdą obroty do wolnych to rowniez możemy zatrzymac wiatrak ręka ale troche dłużej łopatki poterkotają w palucha,tu lepiej użyc np ołówka i delikatnie podsuwać.W czasie przygazówki załączonego viska raczej nie podładajmy nic w łopaty.Cały test odbywa sie na postoju z otwarta maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...