Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


wymiana tarcz hamulcowych i klocków


adam-bmw

Rekomendowane odpowiedzi

temat dałem tutaj bo dział sam naprawiam jest zamknięty, mam nadzieję że nie zostanie usunięty, najwyżej proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu

będziemy potrzebowali komplet kluczy (potem podam konkretne numery), kliny pod koła (BHP), kozły (też bhp), benzyna ekstrakcyjna (do oczyszczenia tarcz ze środka antykorozyjnego i odtłuszczenia po montażu), papier ścierny (niezbyt gruby do czysczenia piast i jarzm), szczotka druciana (może być na wiertarce) skrobak lub pilnik do metalu do czyszczenia jarzm, wkrętak płaski, lewarek, klucz do kół.

prace zaczynamy od postawienia auta na płaskim terenie, zaciągamy ręczny, może być na biegu. pod koła tylne kładziemy kliny(jeśli mamy 4) jeśli 2 to po skosie do podnoszonego koła przedniego. luzujemy śruby koła przedniego przy, którym zaczynamy, podnosimy auto na lewarku, po podniesieniu koła na odpowiednią wysokość zabezpieczamy auto wstawiając pod auto w miejsce do tego przeznaczone (na podłużnica) koziołek i opuszczając auto tak aby spoczęło na koziołku. odkręcamy śruby koła do końca i demontujemy je, odkładamy na bok.

a teraz przechodzimy do prac związanych z samą wymianą tarcz

najpierw demontujemy sprężynkę pomiędzy zaciskiem a jarzmem

11bb0cac277df1b3m.jpg

odkręcamy zacisk dwie śruby na imbus 7, ale najpierw ściągamy zaślepki

4c51b2ad45ba147fm.jpg

zdemontowany zacisk podwieszamy na sprężynie zawieszenia(kawałek sznurka, drutu, lub trytytka)

odkręcamy jarzmo, klucz nasadowy 18

10365b69dde971ccm.jpg

demontujemy stara tarczę, klucz imbusowy 6

3e88d407624b1954m.jpg

po zdemontowaniu tarczy piastę czyścimy najpierw szczotką drucianą potem papierem ściernym, następnie zabezpieczamy piastę pastą miedzianą (ja miałem w sprayu)

4e4c2f8b703d4ccam.jpgdad618d074195dd8m.jpg

nową tarczę przed montażem dokładnie czyścimy ze środka antykorozyjnego, następnie montujemy tarcze na swoim miejscu zabezpieczając ją nową śrubą klucz imbus 6 (nowe powinny być w zestawie z tarczami)

e50d6467a24049edm.jpg64416232883a5439m.jpg

następnie dokładnie czyścimy jarzma zwłaszcza w miejscach gdzie będą "pracowały" klocki i montujemy je na swoim miejscu porządnie dokręcając je kluczem nr 18

e1d497742c48d17cm.jpg

następnie odtłuszczamy tarcze, czyścimy zaciski zakładamy klocki i montujemy na swoje miejsce dokręcając zacisk kluczem imbus nr7, zakładamy sprężynkę na zacisku

ed1d9e04c002ec69m.jpg

praca w zasadzie skończona, zakładamy koło, śruby dokręcamy na skos

musimy pamiętać że mając nowe tarcze i klocki musimy je dotrzeć, proces (podobno) powinien trwać ok 300km, w tym czasie należy unikać gwałtownego i długotrwałego hamowania z dużej prędkości, aby nie przegrzać tarcz co może spowodować ich pogięcie, czasami warto pocierpieć ok 2 dni aby potem cieszyć się pewnym układem hamulcowym

koszta jakie poniosłem

-tarcze ok 300zł para wybrałem brembo miałem w e34 przez 2 lata i były naprawdę super

klocki ok 200zł kpl trw-lucas miałem z tarczami brembo w e34 i tak jak poprzednio napiszę że super bo tak było

satysfakcja z wykonanej pracy BEZCENNE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...