Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E32] Wymiana alternatora


Dread

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje info czy łatwo się wymienia alternator w M30B35? Zaczął coś świrować i podawać złe napięcie a że mam inny w innym silniku będę chciał go wymienić i nie wiem czy się za to brać samemu..? Mile widziane jakieś info:) pozdro bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy są takie.. Na zapłonie nie świeci kontrolka ładowania, jak odpale auto to zaczyna się żarzyć... Na wyższych obrotach kontrolka gaśnie.. po czym się nie świeci a znowu na wyższych ok 3-4 tyś znowu się zapala..? Co to może być? I jak już to czy lepiej i łatwiej wymenić regulator napięcia ze szczotkami czy podmienić cały alternator na inny? pozdro <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to alternator zdycha podobna akcje miałem w passacie 2-3 lata temu

tez sie ledwie swieciła kontrolka i w czasie jazdy pobierał sobie prad z aku no i

po przejechaniu paru km silnik zgasł i akumulator wyczyszczony do zera.

W M30 dostep do alternatora jest spoko mysle ze sam mozesz zdemontowac i dac

go do naprawy np na buforowej czy tam terenowej naprawiaja koszty beda mniejsze

niz odstawienie auta do warsztatu na zasadzie "panowie auto sie popsuło-naprawcie"

Znacznie gorzej jest z rozrusznikiem w E32 wiekszosc mechaników nie chce sie za to

brać , kaspri chyba 3 dni szukał magika zeby mu to zdemontował i naprawił :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zapłonie nie świeci kontrolka ładowania

To znaczy ,że alternator nie ma tzw wzbudzenia więc możliwe ,że naprawa może polegać nie tylko na wymianie szczotek

Na wyższych obrotach kontrolka gaśnie.. po czym się nie świeci a znowu na wyższych ok 3-4 tyś znowu się zapala..?

Szczotki to myślę,że masz już skończone.

W tym przypadku podmieniłbym alternator na ten grugi co masz by mieć auto sprawne a ten zdemontowany oddać do naprawy.

Elektrycy(dobrzy) potrafią w minutę zbudować sobie stanowisko do kontroli parametrów alternatora więc po wymianie szczotek i regulatora będzie w stanie sprawdzić czy już działa poprawnie czy do wymiany będzie więcej części a Ty sam sobie określisz czy się opłaca czy nie.

[ Dodano: 27 Październik 09, 12:20 ]

A i przy okazji do tego alternatora który będziesz teraz wsadzał to proponowałbym odrazu wsadzić nowy regulator razem ze szczotkami-koszt śmieszny a będziesz pewny

[ Dodano: 27 Październik 09, 12:34 ]

10.5-11.5

W tym stanie na wyłączonych światłach i radiu to akumulatora starczy tak na 10-12km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i przy okazji do tego alternatora który będziesz teraz wsadzał to proponowałbym odrazu wsadzić nowy regulator razem ze szczotkami-koszt śmieszny a będziesz pewny

Tak zrobię, wymienie od razu te szczotki bo na starym silniku i starym alternatorze było ok ładowanie ponad 14,5V więc powinno być dobrze i będę pewny że szczotki się nie skończą gdzieś w trasie albo coś..

mat napisał/a:

10.5-11.5

W tym stanie na wyłączonych światłach i radiu to akumulatora starczy tak na 10-12km

Dlatego rano nie ruszyłem samochodu do pracy... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...