Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Alternator E30


Tomaszeks_88

Rekomendowane odpowiedzi

Laduje 14V po wlaczaniu odbiornikow spada jak wlacze wszystkie do ok 13V a powinno dalej byc 14V. Nap powinno spac na ok 1sek a pozniej wzrosnac znow do ok 14V. a tak nie jest, w alternatorze zrobilem lub wymienilem:

szczotki

regulator

mase

lozyska

wszystkie srubki

dokladnie wyczyscilem w srodku

pierscienie slizgowe sa ok

Wiec co to moze byc?

Zbyt slaba mase ma silnik?

Alternator za slaby? (75A)

bo mi juz sie pomysly skonczyly....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

75A to oryginał?Masz jakieś dokładane odbiorniki/rozbudowane audio?

Ogólnie jest tak ze alternator zabiera prąd tylko w czasie rozruchu silnika a potem go produkuje.Wyjściowe napięcie alternatora to od 13,5 do max 14,6V ale mierzone na klemach akumulatora.

Nie jest tak że włączając odbiorniki napięcie powinno wrócić do stanu poprzedniego bo to nie możliwe.Zawsze będzie spadać.Czasem jest niezauważalne bo spada np o 0,05V ale jak włączysz wszystkie odbiorniki w aucie standartowe to instalacja jest tak policzona,że spadek napięcia przy sprawnym alternatorze nie powinien wypaść z zakresu 13.5 14.6V przy ktorym nastepuje sprawne ładowanie akumulatora.Twoj alternator powiedzmy ze daje moc 950W,policz waty jakie pobierają odbiorniki i zsumuj .Zobaczysz ile watów "zostanie wolnych"jeśli wyjdziesz na 0 to unikaj takiej kombinacji włączonych odbiornikow bo pewnie cała moc alternatora pożerana jest przez nie na bierząco.

W 5er np jest kilka alternatorów w zależnosci od ilosci odbiorników(od 80A aż do 140A)Duży spadek napięcia jest przy włączonej ogrzewanej szybie.

[ Dodano: 27 Październik 09, 16:53 ]

13V przy tym napięciu akumulator sie ładuje więc strasznej tragedii nie ma choć trwa to o wiele dłuzej gdyby napięcie było w zakresie.W dłuższej perspektywie bedziesz musiał akum.doładowywać.Przy 12,5V juz jest kłopot.Poniżej to czerpiemy tylko z akumulatora

[ Dodano: 27 Październik 09, 17:13 ]

A wyczyśćiłeś klemy instalacji i bieguny akumulatora?To czasem załatwia temat:)Przeczyść je delikatnie papierem ściernym i potraktuj wazelinką techniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak przed chwila wyczyscilem wszystkie masy i przewody napiecie jakie teraz mam to juz 14.10V a nie 14V. Przy wlaczonych swiatlach mam 14.10V ale gdy juz wlacze dlugie i np tylna szybe to spada do ok 13.5V przy wszystkich odbiornikach mam 13V. i wtedy po dodaniu lekko gazu ma 13.7V. Czyli juz nie laduje jak powinien. a alternator mam 80A. Sprzet Car Audio mam konkretny ale te pomiary robilem bez sprzetu bo ze sprzetem to na akumulatorze wraz z basem wacha sie napiecie.... :P Czyli byc moze wszystko jest ok i trzeba by wlozyc mocniejszy alternator? albo sprawdzic rezystancje czy po wlaczeniu powiedzmy dlugich prad nie idzie w las przez zasniedziale styki? Problemy z ladowaniem ma szczegolnie jak jest zimny i sie juz ssanie wylaczy..... miedzy 30-50stopni. Wtedy obroty troche spadaja i tak sie zastanawiam czy wtedy nie powinno obrotow cos podtrzymywac np silniczek krokowy? bo ja go czyscilem chodzi jak powinien ale cos kumpel mowil ze on jest sterowany napieciem ktore jest zmienne co powoduje rozne wychylenia tego wachadelka a u mnie jest stale ok 14V. ?? Bo wszystkie inne elementy mechaniczno elektryczne zbadalismy z kumplem (inz mgr mechatronik) i stwierdzil ze jest ok tylko ten krokowiec...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy wszystkich odbiornikach masz 13V a mi jeszcze nie udało sie jezdzić ze wszystkimi odbiornikami to ja bym sie nie przejmował na Twoim miejscu zwłaszcza że włączając długie to raczej sie juz jedzie i masz wtedy z włączoną szybą 13.7V więc pełny luz.A tak jak pisze Kosa włączoną szybe ma sie tylko przez chwile.

Trzeba się liczyć z tym ze przy właczonej ogrzewanej szybie ładowanie jest mniej efektywne.

Przy dojeździe do pracy powyżej 20minut nie stanowi to problemu ale jak robisz krótkie trasy 5km to lepiej zainwestować w odmrażacz w spraju do sźyb bo tu akumulator juz nie zdąży się naładować.

Zregenerowałeś sobie alternator więc ok a teraz używaj z głową odbiorników i będzie git:)Ja u siebie zamiast świateł mijania mam hid więc zamiast 110W mam teraz 70W i oswietlenie wnętrza zamieniłem na diodowe więc wszystkie lampki ok 20W a miałem wcześniej około 50W takie małe oszczędności a w dłużej perspektywie pomogły zeszłą zime przelatać bez ładowania ąkumulatora a do pracy mam 3,4km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie macie racje, jedyne co mnie denerwuje to wylaczajace sie radio ale to juz wina zbyt cienkich przewodow (oryginalnych) do radia a sprzet mam raczej konkretny... Czas zmienic przewody na grubsze... i bym troszke podniosl obroty jalowe bo ma za niskie wtedy tez bedzie lepiej ladowal bo teraz jego obroty sa na granicy ladowania alternatora.... W sam naprawiam jest napisane ze kolo przepustnicy jest jakis krucciec do regulacji obrotow ale nie bardzo go moge znalesc. Normalnie komputer powinien regulowac obroty ale w m10 podobno komputer potrafi tylko obnizac obroty a podwyzszac trzeba recznie..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dodać małe co nie co od siebie :lol: W tą zime jak mi walnął regulator napięcia to na zaciskach miałem 18,5 V a swiatła mijania miałem jak drogowe.W nocy kierowcy mi walili lampami zebym je przełączył :lol: Najlepsze jest to ze nowy regulator wytrzymał 3 miesiace dałem za niego 19,50zł.Na szrocie dorwałem inny za dyche i narazie hula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i bym troszke podniosl obroty jalowe bo ma za niskie wtedy tez bedzie lepiej ladowal bo teraz jego obroty sa na granicy ladowania

Tak ma być i tu nic nie gmeraj. Na wolnych obrotach żaden znany mi samochód nie ładuje akumulatora. Jeśli podniesiesz obroty i aku będzie cały czas ładowany to znacznie skrucisz jego żywot.

Normalnie komputer powinien regulowac obroty ale w m10 podobno komputer potrafi tylko obnizac obroty a podwyzszac trzeba recznie..??

Nie mam pojęcia czy M10 potrfi tylko obniżyć obroty ale jak znam ten temat to właśnie po to jest montowany regulator obrotów silnika na biegu jałowym żeby utrzymywać je na stałym poziomie. Możesz to sprawdzić. Poprostu odpal, poczekaj aż silnik się zagrzeje. Powyłączaj wszystkie możliwe odbiorniki napięcia i obserwuj obroty następnie włącz np wspomniane ogrzewanie tylnej szyby. Obroty powinny się obniżyć i za chwile wzrosnąć do optymalnych. To będzie oznaczało ze samochód obniża i powyższa obroty biegu jałowego.

Laduje 14V po wlaczaniu odbiornikow spada jak wlacze wszystkie do ok 13V a powinno dalej byc 14V. Nap powinno spac na ok 1sek a pozniej wzrosnac znow do ok 14V.

Wcale nie musi wzrosnąć do 14V, to ze tak się dzieje to oznacza, że alternator został za bardzo obciążony. Nic więcej. Czasem za bardzo obciążone alternatory dają max 12V, ale nie oznacza to ze są uszkodzone. Napięcie ładowania akumulatora oscyluje od 12,5 - 14,4V więc nie masz się czym przejmować.

Jeśli się uprzesz aby mieć jednak te 14V polecam mocniejszy alternator, to będzie tańsze i lepsze rozwiązanie niż zwiększanie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem paroma autami ze wskaznikiem ladowania i na wolnych ladowanie bylo na poziomie 14V nie spadalo.... Pozatym z tego co wiem to wlasnie spadek napiecia ladowania jest szkodliwy dla akumulatora lub jego nie ladowanie.... W serwisowce jest napisane w skrocie ze m10 nie reguluja obrotow w gore tylko w dol i nalezy co jakis czas przeprowadzic regulacje biegu jalowego w M40 regulacja nastepuje automatycznie.... A obroty ma odrobine za niskie niz sugeruje sam naprawiam. I po wlaczeniu odbiornikow predkosc obrotowa spada i nie powraca poniewaz m10 nie umie tego zrobic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...