Szalu Opublikowano 2 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Mam taki problem , wskazówka temperatury maksymalnie dochodzi mi do pierwszej kreski za niebieskim polem , moze sie myle ale chyba powinna dochodzic do "pionu" , termostat jest nowy. Teraz pytanie : :roll: jakie sa tego przyczyny , jak to naprawic i jakie sa konsekwencje jazdy na niedogrzanym silmiku ? pozdro i z gory dzieki za pomoc <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Na krotka mete procz wiekszego spalania niema znaczacych konsekwencji. Ale generalnie musisz to zrobic bo silnik nie lubi byc nie dogrzany.... i na dluzsza mete moze mu to zaszkodzic. nie wspominajac o tym ze niemasz zabardzo ogrzewania. Ja bym stawial na termostat mimo ze jest nowy sprawdz czy nie jest caly czas otwarty. Rura na dole powinna byc zimna gdy silnik sie rozgrzewa albo go wymontuj i zobacz co z nim jest. Bo nie zawsze nowe oznacza sprawne.... Druga rzecz to wisko byc moze jest wlaczone caly czas ale to raczej slychac. Wiecej pomyslow niemam byc moze jezdzisz krotkie trasy i bardzo niskie obroty uzywasz wtedy silnik dlugo sie nagrzewa. Ale generalnie w BMW a szczegolnie 6-cylindrowych po wcisnieciu dwa razy gazu wskazowka stoi w pionie... <bmw_1> Pare dni temu byl podobny temat i dotyczyl E46 zajrzyj tam.... <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 2 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 myślę ,że masz nowy uszkodzony termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staho Opublikowano 2 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 co to jest wisko?? czy w dieslu tez jest cos takiego? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 heh tu masz dokladnie opisane co to jest wisko do czego sluzy i jak dziala... zreszta to jest link z tego forum.... http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/budowa-sprzegla-wiskotycznego-vt1743.htm Glowy sobie nie dam uciac czy w dieselu jest wisko ale diesel tez musi byc chlodzony wiec na 99% jest..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staho Opublikowano 2 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 aha dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 3 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 z jaka temp. kupiles termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 3 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Jak chcesz sprawdzić szybciej czy termostam sie załącza to daj przed chłodnice karton- stary sposób gdy termostat słaby, lub padnięty. czy w dieslu tez jest cos takiego? U mnie jest wisko M51 inaczej mówiąc e34 525TDS. Każdy samochód jeśli nie ma el. wiatraka/ wentylatora na chłodnicy pasiada wisko, no chyba że ma silnik jest chłodzony powietrzem np. poczciwy stary maluch - innych rodzajów chłodzenia nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalu Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 z jaka temp. kupiles termostat? 80 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Termostat zawieszony w otwarciu. Na postoju tez tak masz?Jesli tak to spróbuj zatrzymac wiatrak wiatrak chłodnicy i zobacz czy wskazówka podniesie się wyżej niż teraz co masz.Najlepiej gdyby ktoś przytrzymał wiatrak a Ty obserwuj wskazówkę jak podejdzie wyżej to termostat.Pamiętaj że nowy nie zawsze znaczy sprawny. Kiedys kupiłem termostat ktory zacięty był w punkcie maksymalnego zamknięcia a to dopiero bigos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalu Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 na postoju to samo - wskazowka ai drgnie wyżej . Sprobuje z tym wiatrakiem, zatzymam go i sie okaze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 4 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 A moze Ci wskaznik zle pokazuje.... pojedz do jakiegos znajomego albo milego pana od chlodnic oni maja taki fajny termometr do mierzenia temperatury wody.... <bmw_1> Chodz dla mnie to wyglada na termostat a to juz trzeba miec pecha zeby kupic nowy uszkodzony termostat :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 4 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 może obrałeś dobry trop, mi się przypomniało ,ze miałem w e30 taki problem z wskaźnikiem trzeba było uderzyć od góry to przechodziło :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 5 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Fakt w e30 ten wskaźnik temperatury potrafi wariować. U Mordulca swego czasu to wskakiwała sobie wskazówka na czerwone pole ot tak:) Jeśli to termostat masz otwarty/zacięty to nawet ruch wiatraka nie sprzęgniętej wiskozy juz na wolnych obrotach chłodzi silnik. Przytrzymaj wiatrak na chwilę i zobacz czy wskazówka wogole reaguje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalu Opublikowano 7 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Więc tak , na postoju gdy przytrzymam wiatrak i poczekam tak z 10 minut to temperatura wzrasta - wskaźnik dochodzi do pionu , gdy puszcze wiatrak to temperatura znowu spada na niżej , tak jak na początku. Dziś kupiłem kolejny termostat - kolejne 50 pln w błoto wyrzucone :evil: ) - założyłem ... i co ???? to samo!!!! :evil: Jezeli chodzi o wariacje wskaźnika - popukałem , i dalej jak było tak jest . w Poniedziałek podjade jeszcze na warsztat w celu sprawdzenia temp wody tym termometrem. Macie jeszcze jakies pomysły ?? :? Pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Realoem "mówi",że termostat jaki jest zakładany to 80stC jesli są też dedykowane inne(czego nie wiem w przypadku e30) np.88,95stC to spróbuj z tymi. Termostat ma siedzieć w pełnym zamknięciu do temperatury. Woda do garnka,termostat zawieś na drucie/sznurku i włóż do garnka.Mierz temperaturę wody. Jeśli ma temperaturę otwarcia 80stC to jest to punkt rozpoczęcia otwierania.Powinien uchylić sie minimalnie w tej temperaturze.Jeśli uchyli sie nawet trochę juz w temperaturze np.75st to jest zły. Francuskie zamienniki(nie pamiętam nazwy ale w żółtym pudełku) to totalny shit-trafić sprawny to żadkosć i kosztują około 40zł.Ja brałem bodajże firmy Wahler i za 60zł miałem sprawny. [ Dodano: 10 Listopad 09, 01:10 ] Jeśli po badaniu zewnętrznym termometrem ze w układzie masz prawidłową temperaturę to albo oryginalny czujnik temperatury się "trochę rozkalibrował"lub ktoś wcześniej molestował wskaźnik temperatury w liczniku(zdarza sie jak ktoś nie obchodzi się dobrze przy zakładaniu aluminiowych ringów cyferblatów:) lub cewka tego wskaźnika juz klęka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARservice Opublikowano 13 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Moze czujnik jest padniety?dlatego zle wskazuje na zegarze,a moze okazac sie ze jest wszystko ok,pozostaje jeszcze dobre odpowietrzenie układu ,tez sa cuda czasami ze wskazywaniem temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 13 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Ja bym obstawiał termostat. Ostatnio miałem tak u siebie. Fakt ze silnik trochę nowszy ale zegary są od E30. Co do nowego termostatu?? Hehehehe kupiłem w sumie 3 szt. pytanie_bmw i dopiero czwarty był dobry. Kolega Tomaszeks_88 dobrze napisał. Najlepiej sprawdzić wąż dużego obiegu. "Rura na dole powinna byc zimna gdy silnik się rozgrzewa" Jeżeli jest ciepła to oznacza ze termostat jest cały czas otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 14 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Wskaznik jest dobry, bo jak zatrzymal wentylator to temperatura podskoczyla. Najlepiej sprawdzić wąż dużego obiegu. "Rura na dole powinna byc zimna gdy silnik się rozgrzewa" Jeżeli jest ciepła to oznacza ze termostat jest cały czas otwarty. Najtanszy i najpewniejszy sposob. Hehehehe kupiłem w sumie 3 szt. i dopiero czwarty był dobry. "Kto tanio kupuje, ten dwa razy kupuje". Kup Wahler-a i po klopocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.