Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Nawiewy-podzial w e32


kaspri84

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwna sprawa,nie dziala mi grzanie nawiewu strony pasazera.

Znaczy pokretla obu stron ustawione na cieplo.Strona kierowcy git i grzeje,strona pasazera lipa i wieje tylko zimne. Aha,klimy nie mam wiec pokretla analogi

Jakas przepustnica sie zawiesila?czy co moglo sie stac???

[ Dodano: 4 Listopad 09, 03:48 ]

temat ucieka z forum a mi naprawde zalerzy na jakiej kolwiek radzie-koledzy plisssss

co jest grane:/?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło strony kierowcy jeśli dasz na maxa to na końcu powinien być wyczuwalny opór z pstryknięciem.To pstryknięcie to załączenie obu stron jednocześnie bez potrzeby kręcenia pokrętłem od strony pasażera więc tak też można uruchamiać dwie strony.Tak można sprawdzić czy to wina potencjometru po stronie pasażera.

Wydaje mi się,że elektrozawór tej strony klęknął.

Możesz wypiąć kostkę przy nich,obejżeć styki i wpiąć.

Może to być też nagrzewnica(prawy radiator)

Pomacaj przewody wchodzące do nagrzewnicy(w ścianie grodziowej od strony komory silnika)Są tam 3 przewody,jeden o większym fi a dwa o mniejszym fi.Ten z większym fi jest powrotem z nagrzewnicy a dwa małe zasilaniem lewego i prawego radiatora nagrzewnicy.

Włącz ogrzewanie i macaj.Powrót będzie gorący,lewy radiator mega gorący a prawy jeśli zimny to padły elektrozawory,jeśli mega gorący to możliwe że przytkała się nagrzewnica w prawym radiatorze.

A sprawdzałeś suwaki-nagrzewnice sprawdzaj tylko na ustawieniu szyba 0,kratki 0,nogi max. Lub szyba max,kratki 0,nogi 0.Tym zobaczysz czy to się dzieje w każdej z tych opcji ustawien-jesli tak to suwaki sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radiatory lewy i prawy są połączone w jednej obudowie i to jest nazywane nagrzewnicą.

Jest osadzona w głębi środkowego kokpitu(dostęp nieciekawy)

Jeśli masz przyciski zamiast suwaków to klapy/przepustnice kanałów nawiewowych sterowane są silniczkami.

Elektrozawory ogrzewania znajdują sie w komorze silnika obok skrzynki bezpiecznikowej(mogą być zasłonięte plastikową osłoną 10cmX15cm).

Sprawdzanie zacznij od silniczków przepustnic kanałow nawiewowych ale bez rozbierania ich.

Włącz ogrzewanie na maxa nawiew na nogi,wentylator dmuchawy na 3.Jeśli z prawej i lewej strony siła nadmuchu powietrza(nie chodziu tu teraz o ciepłe powietrze ale o sam pęd powietrza) jest taka sama to znaczy ze silniczki przepustnic są ok.

Potem sprawdzaj elektrozawory ogrzewania.

Włącz ogrzewanie na maxa(pokrętło ogrzewania kierowcy do oporu i pokrętło ogrzewania pasażera asekuracyjnie też na maxa) i macaj węże wodne tak jak pisałem w poprzednim poście.

Wyjmowanie nagrzewnicy to ostatecznośc dlatego zaryzykowałbym nawet podmianę elektrozaworów ogrzewania najpierw.

W 7er najczęściej zakładano nagrzewnicę BEHR.To istotne bo cała obudowa dostosowana jest do danego typu nagrzewnicy.

Wyciąganie jej to dość dużo pierdułek do rozkręcania.

W 5er dziewicza wymiana w ciężkich warunkach trwała prawie 3dni bo rozbierałem cały kokpit do zera i rozłączałem wszystkie kostki w tym rejonie ale teraz wymiana zajeła by mi max 3-4h bo wymieniać ją wysunąć i wsunąć da się od strony kierowcy gimnastykując sie przy tym sporo.W 7er bez klimy powinno być podobnie ale nie wiem jak do tego mają się te pomontowane tam silniczki przepustnic.

Do czyszczenia radiatora nagrzewnicy nie mam zaufania bo kanaliki są tam wąskie a tyle się narobić nie mając pewnosci to lepiej nową tam wstawiać (Behr chyba za 280-300pln można kupić nową).

[ Dodano: 5 Listopad 09, 08:25 ]

kaspri84,

Niezastąpiony i dokładny w 100% test zaworów ogrzewania jest taki:

Odkręcasz opaski i zdejmujesz przewody wodne z elektrozaworów.

Odkręcasz je(3 nakrętki)

Unosisz je na tyle do góry by mnieć dostęp ustami do tych króćców ktore zasilają lewy i prawy radiator nagrzewnicy.

Kostkę elektryczną podpinasz normalnie i dmuchasz(najpierw w jeden króciec a potem w drugi)

Przy wyłączonym ogrzewaniu przez oba nie da rady dmuchnąć.

Potem włącz pokrętło kierowcy ale nie na maksa i znow dmuchaj w oba króćce(przez jeden z nich juz dmuchniesz)

Nastepnie wyłącz pokrętło ogrzewania kierowcy na 0 a włącz ogrzewanie pasażera i znow dmuchaj w oba króćce(teraz przez ten ktory udało się dmuchnąć poprzednio teraz nie uda sie dmuchnąć a z kolei przez drugi juz dmuchniesz)

Na końcu włączasz oba pokrętła ogrzewania i dmuchnąć uda sie w oba króćce.

Test odbywa się na postoju z włączonym kluczykiem w pozycji zapłon(silnik wyłączony) i pozwala sprawdzić stan zaworów a przy okazji namierzyć zawory odpowiedzialne za dane strony ogrzewania.

Odłączając przewody podwiń je tak by nie wylewał się z nich płyn to wtedy po tescie wystarczy przez kilka chwil przytrzymać 3000obr/min z włączonym ogrzewaniem i po robocie bo jeśli sporo się wyleje to potem trzeba bedzie normalnie odpowietrzać układ chłodzenia.

I odłoczyć obowiązkowo przewód zasilający zawory w gorącą wodę z głowicy i podwinąć by nie wylała sie woda z głowicy i by podczas dmuchania nie wdmuchiwać powietrza prosto w głowicę bo to juz murowane pełne odpowietrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze wielkie dzieki za dokladny opis bmw_beer

[ Dodano: 5 Listopad 09, 13:49 ]

A wiec,

nawiew idzie rowno i dmucha tak samo,

Po sprawdzeniu tych trzech rur sprawa wyglada tak-odplyw jest goracy,jedna strona jest goraca,druga letnia.Ita letnia jest mega-twarda tzn.jakby bylo tam naprawde spore cisnienie. Wiec co dalej proponujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje albo dmuchać w króćcie elektrozaworów tak jak opisałem poprzednio

lub zamień ze sobą przewody wodne te węższe przy ścianie grodziowej.Ten powrót z nagrzewnicy pozostaje na swoim miejscu.

Przy zamianie przewodów wodnych(tych o mniejszym fi)nic nie zmieniasz przy zaworach a przepinasz je tylko na króćcach tych wychodzących ze ściany grodziowej.

Odpinasz jeden z nich i podwijasz by woda nie wylewała się z niego potem odpinasz drugi i zamieniasz je ze sobą odwrotnie podpinając do króćców w ścianie grodziowej.

Odpalasz silnik na maksa włączonym ogrzewaniu parę chwil 3000 obr/min i czekasz aż trochę wskazówka temperatury podejdzie do góry.Powinno już lecieć lekko ciepłe powietrze.

Zamieniając te przewody na króćcach przy ścianie grodziowej zwyczajnie odwracasz działanie pokręteł ogrzewania a więc pokrętło ogrzewania kierowcy steruje teraz ciepłem strony pasażera a pokrętło ogrzewania pasażera steruje ciepłem strony kierowcy(mam nadzieję ,że pisze zrozumiale :D )

Wtedy przy włączonych obu pokrętłach jeżeli elektrozawór jest padnięty to powinieneś mieć ciepło po stronie pasażera a zimno po stronie kierowcy co również oznacza ,że prawy radiator nagrzewnicy strony pasażera jest drożny więc nagrzewnica jest ok.

Jeśli jednak po stronie kierowcy będzie ciepło a a po stronie pasażera dalej zimno to znak że zawory oba są sprawne a zatkany jest prawy radiator nagrzewnicy

Przy zamianie przewodów zrób to szybko i sprawnie by nie wylał się płyn chłodniczy to wtedy nie będziesz musiał szczególnie odpowietrzać a jeśli trochę się wyleje to pamiętaj potem by sprawdzić i uzupełnić poziom w wyrównawczym.

[ Dodano: 5 Listopad 09, 23:48 ]

I jeśli stwierdzisz ,że padł jeden z elektrozaworów to wymieniaj kompletne zawory bo one są zespolone w jednej obudowie a z naprawą daj sobie spokój.Jak kupisz używane to podepnij je pod kostkę włącz zapłon i dmuchaj sterując pokrętłami ogrzewania tak jak pisałem wcześniej by sprawdzić czy te używki są sprawne by nie montować znów badziewia.

Jeśli stwierdzisz ,że padł radiator prawy nagrzewnicy to wiadomo co Cię czeka :(

Pamiętaj by po stwierdzeniu usterki spowrotem podpiąć przewody wodne do króćców w ścianie grodziowej tak jak były oryginalnie.

[ Dodano: 6 Listopad 09, 06:13 ]

I jeśli podczas przepinania przewodów wodnych wyleci jednak troche płynu to przed uruchomieniem silnika dolej troche do wyrównawczego nawet jak w nim poziom bedzie prawidłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...