Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


3 diagnozy, ABS ciągle nie działa!!!


Grazer

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Po zapaleniu kontrolek abs, asc i ręcznego podjechałem na komputer do pierwszego fachowca. Diagnoza - do wymiany pompa abs. Kupiłem używkę, założyłem, dzień było ok, następnego dnia - kaplica. Szybki podjazd na komputer do drugiego fachowca, diagnoza - niesprawny sterownik abs. Telefon do gościa u którego kupiłem pompę ze sterownikiem, podesłał drugą. Założyłem, 2 dni bez problemu, trzeciego - kaplica. Podjazd na komputer do trzeciego fachowca - do wymiany czujnik abs tylne lewe koło. Kupiłem czujnik ATE nr 34526752683, założyłem i już całkowita załamka: oprócz niesprawnego abs, asc i choinki na desce rozdzielczej, nie działa mi prędkościomierz i ekonomizer. Zdaję sobie sprawę, że w tej chwili problem tkwi w czujniku. Pytanie moje jest takie: czy po wymianie czujnika trzeba skasować błędy na komputerze, żeby abs i cała reszta działała? Pytam bo ostatni szpec który zdiagnozował awarię czujnika powiedział że nie trzeba nic kasować. Szlag mnie już trafia bo wydałem ponad tysiąc złotych na naprawę abs i jestem ciągle w punkcie wyjścia. Pomóżcie bo już nie wierzę w diagnozy komputerów a raczej w solidność mechaników z mojego miasta...

[ Dodano: 16 Listopad 09, 17:40 ]

Jak zwykle, można na was polegać... No trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle, można na was polegać... No trudno

Widzisz kolego, nikt tu nie chce gdybać albo zgadywać żeby Cię nie narażać na dodatkowe koszty.

Nie wiem czy czyściłeś styki wszystkich czujników. Zacząłbym od tego. Kolega miał podobnie w e46, wyczyszone i po temacie. Te styki przy pompie i sterowniku też profilaktycznie machneliśmy, żeby nie było problemów.

Również, może być tak że gdzieś masz kabel przycięty albo izolacje na nim przetartą. Może być ciężko znaleźć takie miejsce, ale nie ma innej rady.

Choinka na desce zaświeciła się bo prawdopodobnie wymiany dokonywałeś na podpiętym akumulatorze. Próbowałeś odpiąć aku na 2 minuty? jeśli nie to tak zrób, ale gdy będziesz miał odpięty akumulator to przekręć kluczyk w pozycje zapłonu (nic się nie stanie, ale prąd spoczynkowy zaniknie) następnie wyjmij kluczyk i podłącz aku.

Ostatni szpec miał racje. Błędy ABS'u i ASC kasują się same po przejechaniu około 50 metrów czasem trochę więcej.

Tyle z mojego gdybania... podziel się wieściami jak to przebiega i najważniejsze jak się to skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje odpiac akumulator jak kolega wyzej napisal u mnie to pomoglo po odpieciu czujnika polozenia przepustnicy tez mialem "jaja" tyle tylko ze z obrotami odpialem sam minus doslownie na 5 minut i wszystko wrocilo do normy pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...