Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem z ogrzewaniem e30 m20b20


OscarKKK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z ogrzewaniem w mojej e30. Problem był jak już kupiłem auto (kilka dni temu) wskazówka od temperatury często szła poza środek, wymieniłem termostat odpowietrzyłem i teraz trzyma równo pion jednak ogrzewania jak nie ma tak nie ma...Nadmienię jeszcze, ze wisko pracuje u mnie od początku uruchomienia auta ( tak chyba byc nie moze ) ? Co moze byc przyczyna ? Nadmienie ze jeden waz do nagrzewnicy jest goracy a drugi letni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozgrzej auto i odpowietrzaj na nawiewie goracym na maxa właczasz nawiew na najwyrzsze obroty i temperature na maxa moze woda nie doszła do nagrzewnicy nagrzewnica jest wysoko jak masz niski poziom płynu chłodzacego to tez nie bedziesz miał dobrego ogrzewania.

wiatrak sie kreci od uruchomienia silnika to normalne ale on sie kreci bezwładnie do momentu gdy temperatura osiagnie ponad 90 stopni on bedzie łapał obroty jak silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz zawór ogrzewania bo to pewnie on jest zamknięty lub nagrzewnica zapchana.

W kwesti nawiewu na maksa to ma on drugorzędne znaczenie bo ma pomóc w szybkim wyczuciu ciepłego powietrza.

To pokrętło ogrzewania ma być na maksa i to jest istotne.

Szwankująca pompa to już wskazówka temperatury ma kłopot z pionem więc narazie ją zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz wykluczyc pompe wody to pojedz gdzies kawalek po za miasto szybciej na wyzszych obrotach jesli bedzie trzymac pion pompa jest ok. Jest zimno u mnie naprzyklad niema opcji zeby wlaczyl sie duzy obieg zima.... chyba ze na trasie.... <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszeks_88, Napewno się włącza Tobie duży obieg(inaczej grzała by sie).

[ Dodano: 17 Listopad 09, 15:28 ]

OscarKKK,

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1131&mospid=47257&btnr=64_0523&hg=64&fg=15

Na tym rysunku nr 7 to jest ten zawór.

Z tego wynika że jego sprawdzanie wiąże się z wymontowaniem od nagrzewnicy tej zasilającej rurki z którą ten zawór jest połączony.Więc spuszczanie płynu chłodniczego,wymontowanie tej rurki razem z zaworem(najlepiej zorganizuj sobie taką rurke z zaworem sprawnym),sprawdzanie +ew.wymiana,zalewanie płynem i odpowietrzanie układu.

Najpierw polecam byś zanurkował w okolice nad pedałami,zlokalizował tą rurkę z zaworem i sprawdził czy kostka elektryczna dobrze jest wpięta przy zaworze i jaki jest stan styków i kabelkow,jeśli jest ok i prąd dochodzi do wtyczki to problemem jest sam zawór(jeśli nie jest czymś przytkany to wymiana na inny odrazu).

[ Dodano: 17 Listopad 09, 15:44 ]

Sprawdzanie:

(rurka z zaworem wymontowana z układu)

Podpinasz kostkę elekryczną z instalacji auta do zaworu tak jak to normalnie jest.

1.Kluczyk w pozycję"zapłon"(silnik wyłączony)

2.Pokrętło ogrzewania wyłączone

-dmuchasz w rurkę z obojętnie której strony

Nie da rady dmuchnąc.

3.Pokrętło ogrzewania włączone na maxa

-dmuchasz w rurkę tak jak poprzednio i tu już spokojnie da radę wdmuchnąć powietrze do rurki.

To jest prawidłowo funkcjonujący zawór.

W twoim przypadku pewnie nie da rady wdmuchnąć powietrza w tej 3ej opcji.

To znak że zawór jest stale zamknięty.

Jeśli będziesz miał drugą rurkę z używanym zaworem to możesz podpiąć go do instalacji elektrycznej i odrazu sprawdzić go w taki sam sposób,jeśli będzie działał prawidłowo to go montuj a stary w kubeł.

Zorganizuj sobie używkę i wtedy się zabieraj za niego bo rozłożysz się z robotą i auto będzie stało pare dni a tak odrazu będziesz je składał.

[ Dodano: 17 Listopad 09, 15:49 ]

Woda gazowana dobrze wypłukuje usta z tego glikolu po dmuchaniu w rurki:).

Pozatym przy odkręcaniu tej rurki dobrze jest sprawdzić stan oringów i najlepiej wymienić na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki: Waz dolny zimny wisko mozna zatrzymac reka. Odcinki 10km po miescie jak jade na uczelnie.... Po 4-5min wlos od pionu i tak trzyma. Termostat przelacza gdy wskazowka jest o wlos za pionem czyli jak ją dodusze pod gorke konczy sie gorka szybko temp spada i pewnie termostat tez sie przelacza.... ale tego pewien nie jestem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszeks_88,

Jak wiesz wiskoza nie jest wyznacznikiem dużego obiegu.

Mały obieg nie idzie przez chłodnice w dużej mierze i z załozenia jest układem w którym silnik ma się jaknajszybciej rozgrzać.

Jeśli nie otworzy/uchyli się duży obieg to temperaturka dalej będzie leciec do góry.

Otwarcie dużego obiegu nie jest równoznaczne ze sprzęgnięciem wiskozy.

Otwarcie nastepuje zawsze w tej samej temperaturze(temp.otw.termostatu) więc myślę,że w niskich temperaturach zewnętrznych po uchyleniu termostatu i włączeniu w pełni objegu przez chłodnicę to wystarczy by utrzymać temperaturę silnika ok przy czym wiskoza nie ma potrzeby sprzęgania.

Ja u siebie mam termostat 80st.C więc wskazówka "o włos"od pionu,wiskoza tylko czasami się włączy(raczej żadko) bo sam przepływ powietrza o temperaturze jaką mamy otej porze roku wystarczy by chłodzić układ więc i wąż dolny od chłodnicy jest chłodny,w porywach ciepły.

Na krotkim/małym obiegu silnik sie rozgrzewa a duży dopiero chłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza jeszcze nigdy mi sie zima nie wlaczyla... Mi chodzi o to ze jak waz dolny jest zimny to sie termostat nie otworzyl a ja zima jak jezdzie po miescie mam waz dolny zimny czyli termostat zamkniety i temp trzyma sie przed pionem jak jezdze powoli czyli termostat niema szans sie zalaczyc. a wiskoze dodalem zeby ktos zaraz nie napisal ze mam popsuta i jest podlaczona na krotko dlatego sie duzy obieg nie wlacza....

A wracajac do problemu tego Pana co wstawil posta chodzilo mi ze jak jezdzi zima powoli po miescie krotkie dystanse to przy popsutej bardzo malo wydajnej pompie wody moze trzymac pion a ogrzewania raczej nie bedzie mial bo woda nie bedzie miala obiegu. Rozwiazanie bardzo hipotetyczne ale jednak w jakims stopniu relane ktore bardzo latwo sprawdzic aby wykluczyc...<bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawdz naciąg paska klinowego/wielorowkowego(popiskuje czasem?najczęściej rano?)

Sprawdz przelew w zbiorniczku wyrownawczym płynu chłodniczego by określic mniej więcej jej stan.

[ Dodano: 8 Grudzień 09, 17:01 ]

Chodzi mi oczywiście o określenie stanu pompy wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempertatura prawie zawsze srodek czasem jest 1 mm poza srodkiem. Dziki mozesz sprecyzowac, o jaki pasek Ci chodzi ? Owszem, wlasnie piszczy mi jakis pasek i przypuszczam ze jest to pasek ktory napedza alternator.

[ Dodano: 9 Grudzień 09, 20:28 ]

A jeszcze taka jedna mysl mnie naszla nie wiem czy u mnie jest to dobrze ale gdy wlacze silnik rano zimny to od razu kreci sie wisko i z obrotami coraz szybciej...Moze przez to ? Tak chyba nie powinno byc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o ten pasek który obejmuje koło pasowe pompy wody u Ciebie prawdopodobnie to zwykły klinowy.

Chciałem pokazać na rysunku ale realoem coraz częściej mnie rozczarowuje.

Piski tam ciężko jednoznacznie określić.

U mnie w M50 jest jeden pasek wielorowkowy który obejmuje pompę wody ,alternator i pompę wspomagania.

Co do viska zaraz po uruchomieniu silnika a zwłaszcza po długim postoju to jest normalny objaw.Zaczyna pracę tak jakby było sprzęgnięte ale to tylko dlatego,że medium w nim spłyneło w dolną część i musi ułożyć się odpowiednio.Trwa to zwykle kilkanaście sekund potem wiatrak wyrażnie zwalnia i kręci się spokojnie przestając reagować tak ostro na zwiększanie obrotów.

Podczas jazdy masz tylko moment że leci zimne powietrze?Czy jak juz zacznie lecieć to już cały czas tak jest dopóki nie zwolnisz lub nie staniesz w korkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to jest to tak. Gdy jade praktycznie cały czas jest zimne. Dajmy na to mam dogrzane auto wskazówka temp na środku leci zimne. Zatrzymuje się na parkingu, ide do sklepu, wracam po 10 minutach, wskazowka wiadomo lekko spadla, odpalam i leci gorace...Przejade 500 metrow letnie i potem zimne. I tak caly czas. Czy mozliwe ze zawor ktory wsadzilem jest lepszy niz tamten ale tez nie do konca, ze zacina sie czesto ? Wisko sprawdzone jest w 100 % sprawne. Układ chłodniczy w 100% odpowietrzony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OscarKKK,

Dla mnie to mimo wszystko wygląda na jednak nie do końca odpowietrzony układ chłodzenia.

Po wymianie nagrzewnicy miałem tak u siebie tylko że przez około 2dni.

Odpowietrzałem około godziny i wszystko bylo git-ogrzewało niemiłosiernie:)Z racji,że nagrzewnice wymieniałem latem to po odpowietrzeniu i sprawdzeniu,że grzeje,zamknąłem zawory.

Włączając potem(kilka dni później)kontrolnie ogrzewanie zaliczyłem zonka(podczas jazdy mialem zimne)

Dwa dni jeździłem z otwartymi zaworami i włączonym ogrzewaniem na maxa i po dwóch dniach coraz lepiej było.A przed zgaszeniem auta na postoju przytrzymywałem jej 3000obr/min do momentu aż parzyło w rękę przykładaną w wyloty powietrza.W konsekwencji ogrzewanie wróciło w pełni a ze zbiorniczka wyrównawczego zniknęło płynu na "dwa palce" więc okazuje się,że zaraz po odpowietrzaniu bazowym nigdy do konca nie jest się pewny czy to aby juz 100%powietrza wyrzucił układ.

A nie od dzisiaj znany jest pierwszy objaw zapowietrzenia układu-słabnie lub zanika ogrzewanie.

Pojezdzij z maksymalnie otwartym zaworem pare dni i przed zgaszeniem podnieś obroty i tak przytrzymaj aż zacznie walić ciepłe i gaś silnik zostawiając pokrętło ogrzewania max na czerwonym polu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ogrzewania otwarty jest maksymalnie jeśli pokrętło ogrzewania jest na czerwonym polu w skrajnym połozeniu. (poprostu włącz ogrzewanie na maksa i tak zostaw na pare dni jeżdżenia i wogole go nie wyłączaj)Wtedy zawór będziesz miał stale otwarty i jest szansa że silnik sam wypluje powietrze z nagrzewnicy bo wydaje mi się że po wymianie mogła zrobić się tam mała "bańka"powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna informacja, ktora moze okazac sie rowniez kluczowa. Wymienilem wczoraj zawor ciepla na kolejny i przez pierwsze 10 minut jazdy wydawalo sie ze jest lepiej, jednak potem wrocilo do tego jak bylo poprzednio. Zauwazylem jednak ze na postoju na biegu jalowym ogrzewanie grzeje bardzo dobrze, jak sie da obroty na 2-3 tys zaczyna leciec letnie i coraz to chlodniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzaj auto przodem do góry (główne odpowietrzanie) , i po każdej jeździe po 5 min odkręcaj delikatnie bardzo albo odpowietrznik albo korek ale naprawdę tylko aż syknie z wyczuciem. Tak po tygodniu i jeździe z ogrzewaniem będziesz miał układ odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzam wedlug sugestii i nic jak jest tak bylo... Panowie ktos poradzil mi zmierzyc miernikiem jakie jest napiecie na tych kablach ktore lacza sie z tym elektrozaworem. Napiecie wlasciwe niezaleznie od obrotow powinno byc rowne i caly czas takie same a ten ktos domniema ze na obrotach to napiecie wariuje i przez to trace ogrzewanie bo zawor ciepla wtedy tez wariuje...Czy ktos ma jeszcze jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...