Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[e34] zmiana / wymiana chlodnicy


j0hnny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chce zmienic chlodnice, tylko nie jestem w 100% pewien na jaka.

Po nr VIN wg realoem wychodzi http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

Dzis zmierze jaka mam czy sie zgadza z tym co wyrzuca realoem.

Czy moge zalozyc taka ktora nie jest przystosowana pod klime? (klima wczesniej smigala a niebieski korek (chyba tylko od klimatronika) mam zaslepiony, tylko nie wiem czy ma on zwiazek z manualna klima czy tylko z klimatronikiem)

Rozumiem, ze wtedy klima nie bedzie dzialac czy mniej wydajnie czy jak?

Dodatkowo mozna spotkac sie roznymi wymiarami oraz wysokosciami zbiorniczkow.

Nawet jesli np. chcialbym wziac inna niz mam, to czy nie bedzie problemu z mocowaniem.

Do wyboru mam

-bez klimy wymiary rdzenia chłodzącego- 440x320x34

-z klima Wymiary rdzenia (bez obudowy): 520x435x34 mm

-z klima wymiary rdzenia chłodzącego- 520x325x32

i ejszcze pewnie pare innych, albo moze latwiej bedzie po numerze OE dobrac?

Pilne, bo chcialbym zdarzyc zanim mi zamarznie a niedlugo ma byc -20 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak jestem świeżo po wymianie chłodnicy u siebie najcieplej nie było opiszę więc Ci krok po kroku jak to zrobić samemu:

odpinasz wszystkie opaski (potrzebny wkrętak zwykły)

odczepiasz czujniki po lewej i po prawej stronie

odczepiasz chłodzenie aternatora (rurka która idze od lewej lampy

odczepiasz 2 zatrzaski na górze (śróbokrętem) osłonę wiatraka wyciągasz do góry po lekkich bulach zejdzie bez demontaża wiatraka, trzeba trochę poruszać na boki

jeżeli masz manual to pomijasz następny krok

Jeżeli automat: wykręcasz 2x 8 mm na górze trzymający górną część chłodnicy automatu.

następnie musisz pochylić chłodnicę w stronę wiatraka jak najdalej się da i następnie odkręcić dziadoską 8mkę albo i nawet 2 na dole od tyłu chłodnicy ,która trzyma chłodnicę zwykłą do chłodniczki autmatu

tutaj bez nasadek i grzechotki nie podchodź

wyjmujesz chłodnicę

z chłodnicy odkręcasz: korek, niebieską zaślepkę od spuszczania płynu, czujnik kuhwasserstanda (potrzebny klucz płaski może być żaba)

czujnik temperatury płynu chłodzącego

jeżeli masz automat to wyciągasz też blaszki 2z góry i 2 z dołu od zaczepu chłodniczki automatu

następnie wpinasz czuniki i ori zawleczkę ,a także blaszki do mocowania chłodniczki automatu jeżeli masz automat

i monujesz wszystko w odwrotnej kolejności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Powiem ci tak miałem w lecie klienta również e34 tylko z motorm 2.0 na automacie i rónież z klimą.. załatwiłem mu nówkę za nie całe 800zł(dokłanie to nie pamiętam :mrgreen: ) na gwarancji rocznej.. śmiga do tej pory bez żadnych zarzutów wręcz zadowolony. nie ma sensu przerabiać jak można wsadić więcej pieniędzy i mieć święty spokój.. <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...