Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Licznik E39


bobby_xp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zepsuł mi się wskaźnik paliwa (E39 520i manual 99r.) więc wymieniłem licznik. Pierwszy jaki znalazłem pochodził z 525i 98r. ze skrzynią automatyczną. Niby wszystko działało ale zniknęły światła wstecznego i świeciła się kontrolka "uszkodzona automatyczna skrzynia biegów". Następny licznik był z 528i z 96r. manual. Światła wstecznego wróciły ale nie działa obrotomierz, chwilowe zużycie paliwa i parę kontrolek (licznik sprawny). Czy licznik można zestroić z konkretnym autem czy raczej jest różnica w konstrukcji w zależności od rocznika i wyposażenia? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej bedzie zalozyc dokladnie taki sam liczznik jak miales od identycznego modelu poj.... lub zrob przeszczep z innego licznika sam wskaznik paliwa przeloz... :) Pewnie i tak bedziesz musial jechac na kompa kasowac bledy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e34 jest możliwość wyjecia i podmiany każdego wskaźnika osobno przy czym licznik cały jako tako dalej mamy swój.W e39 nie ma tej możliwości?

Jeśli zakładasz licznik z innego modelu(silnika) to wskaźniki będa reagowały inaczej i nieprawidłowe wartości lub wogóle bez reakcji.(ważna jest pamięć licznika zaprogramowany jest do danego typu)

E39 ma nagmerane w elektronice i być może piny we wtyczkach licznika są inaczej w różnych opcjach silnikowych ew rocznikowych i dlatego znikały jakieś światła lub dziwne akcje z kontrolkami miałeś.

Możliwe też że trafiałeś na wadliwe liczniki z walniętą płytą ze ścieżkami.

Ja u siebie w e34 M50b20 miałem już 3 liczniki,od anglika 2,0,od benzyny 2,0 a teraz mam od 2.5tds automat i jest git.

Trafiłem wreszcie na technicznie sprawny licznik sam w sobie.

Anglik liczył w milach,po przełożeniu kości pamięci z mojego starego licznika było ok.Ten obecny z 2.5tds automat źle wskazywał obroty i temperature,

Podmieniłem cyferblaty wskaźnika paliwa i obrotomierz ze swojego starego i przełożyłem kość pamięci i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych modelach wymieniało się kości, z 4cyl. na 6cyl. z mil na km, itd itp. Tu zanim kupisz następne zegary lub zaczniesz rozbierać i z dwóch składać jeden (wątpliwa sprawa żeby się udało) , podłącz auto pod kompa i zrób adaptację zegarów, jeśli to nie pomoże to szukaj odpowiedniego do Twojego modelu/rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego, zestaw z automatu pokazywal ci blad bo nie widzial automatu a brak wstecznego dlatego,ze przy automacie wsteczne swiatlo jest opoznione ok 1sek po to by podczas wlozenia 'P' z innych biegow-"R" jest po drodze-nie miglo swiatlo "wsteczny",powodujac panike za toba:)

Zegary sa-w pewnym przedziale rocznikowym-uniwersalne,sa programowane!!!!!

Wystarczy ze sterego,albo z tak samo wyposarzonego autka przepisac kod-jest z tylu zegorow-do nowego.

Sam tego nie zrobisz,dobry komputer....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...